Gå til innhold

Hvorfor wipes telefoner når de skal repareres?


Anbefalte innlegg

Sikkert et helt fjernt spørsmål, men jeg må lure likevel.

 

Ta eksempel i at jeg har en nyere Samsung-telefon, typ S8 eller S9. Den har en sprekk i skjermen, og jeg ønsker å bytte skjerm.

Jeg sender den til repareasjon hos forhandler/merkeverksted, og betaler utgiftene selv.

 

Hver gang jeg har gjort dette tidligere, kommer telefonen tilbake helt wipet. Jeg vet at det er den samme telefonen som jeg sendte inn.

 

Jeg mener at Telenor også gjorde det samme, på den tiden hvor man hadde en slags forsikring gjennom Gjensidige eller lignende (Via Telenor).

 

 

Kan noen oppklare dette mysteriet? Er det noen som har opplevd det motsatte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg vet ikke hvorfor dem gjør det, jeg har reparert flere mobiler selv og har ikke resatt dem, hidden settings og tester man kjører gjennom Service.Mode.Ril fungerer selvom ikke telefonen er wipet.

 

De fleste verkstedene samarbeider med produsentene og de fleste produsentene krever at mobilen skal resettes som en del av prosedyren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...