MilKman' Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Sikkert et helt fjernt spørsmål, men jeg må lure likevel. Ta eksempel i at jeg har en nyere Samsung-telefon, typ S8 eller S9. Den har en sprekk i skjermen, og jeg ønsker å bytte skjerm. Jeg sender den til repareasjon hos forhandler/merkeverksted, og betaler utgiftene selv. Hver gang jeg har gjort dette tidligere, kommer telefonen tilbake helt wipet. Jeg vet at det er den samme telefonen som jeg sendte inn. Jeg mener at Telenor også gjorde det samme, på den tiden hvor man hadde en slags forsikring gjennom Gjensidige eller lignende (Via Telenor). Kan noen oppklare dette mysteriet? Er det noen som har opplevd det motsatte? Lenke til kommentar
Dominator X Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Dem tilbakestiller den vel til slik den ble levert, slik dem kan gå inn på mobilen å forsikre seg om at den faktisk virker slik den skal. Ellers, så er det en slu måte å prøve å få folk til å kjøpe en ny mobil. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Derfor er det best å tilbakestille mobilen selv, og ikke lagre verdifulle ting på mobilen. Kan jo aldri vite hva repartører gjør snoker i sms\bildet etc. 1 Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Derfor er det best å tilbakestille mobilen selv, og ikke lagre verdifulle ting på mobilen. Kan jo aldri vite hva repartører gjør snoker i sms\bildet etc. De har jo ikke tilgang, som regel. 1 Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Tilbakestill den selv før du sender inn og restore backup når du får den tilbake. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 De fleste verkstedene samarbeider med produsentene og de fleste produsentene krever at mobilen skal resettes som en del av prosedyren. 2 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Etter skjermbytte så kjøres vel en standard display test hvor alle farger testes og touch osv. For å aktivere en slik test må man ha tillgang på telefonen, og da må dem ofte nullstilles. https://www.xda-developers.com/codes-hidden-android/ 1 Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 8. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2019 Det er kanskje greit å presisere at dette skjer selv når kun glasset skal byttes **. Men kan se poenget til Complexity Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Jeg vet ikke hvorfor dem gjør det, jeg har reparert flere mobiler selv og har ikke resatt dem, hidden settings og tester man kjører gjennom Service.Mode.Ril fungerer selvom ikke telefonen er wipet. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Jeg vet ikke hvorfor dem gjør det, jeg har reparert flere mobiler selv og har ikke resatt dem, hidden settings og tester man kjører gjennom Service.Mode.Ril fungerer selvom ikke telefonen er wipet. De fleste verkstedene samarbeider med produsentene og de fleste produsentene krever at mobilen skal resettes som en del av prosedyren. 1 Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Merkelig, kanskje det er noen feillogger som blir slettet da. Enda det virker som man har dt meste av historikk tilgjengelig, har sett nye ''SWAP'' mobiler charger connect counter på 1200 og battery discharge cycles på 600 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå