JoergenOlsen Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 (endret) Det var synd at ICE ikke tilbyr "data frihet" på data sim. Da skulle jeg bytte med en gang. Jeg har mobil med dobbel sim og kona har iPhone. Det lønner seg å ha Telia X på kona og bruke data sim i kombinasjon med kontantkort (50 kr for tale og sms pr. måned) på min mobil. 3 mb/s er nok til å bruke nett på mobilen. Jeg får bare leve med det tilndet skjer noe mer hos andre operatørene. Endret 21. februar 2019 av JoergenOlsen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Det var synd at ICE ikke tilbyr "data frihet" på data sim. Da skulle jeg bytte med en gang. Jeg har mobil med dobbel sim og kona har iPhone. Det lønner seg å ha Telia X på kona og bruke data sim i kombinasjon med kontantkort (50 kr for tale og sms pr. måned) på min mobil. 3 mb/s er nok til å bruke nett på mobilen. Jeg får bare leve med det tilndet skjer noe mer hos andre operatørene. Kan du ikke bruke tvilling fra Telia X? (Eller er det slik at hovednummer kommer ved ringing eller sms når tvilling blir benyttet?) Lenke til kommentar
Janvik Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Kan du ikke bruke tvilling fra Telia X? (Eller er det slik at hovednummer kommer ved ringing eller sms når tvilling blir benyttet?) Hovednummer skal vises ved utgående anrop fra tvilling ja. Lenke til kommentar
JoergenOlsen Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 (endret) Kan du ikke bruke tvilling fra Telia X? (Eller er det slik at hovednummer kommer ved ringing eller sms når tvilling blir benyttet?) Hvis man bruker tvilling sim, da får man alle inkommende sms og anrop fra hoved sim også til tvilling. Og ja, det er hoved nr. som vises hos motparten. Endret 21. februar 2019 av JoergenOlsen Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Det var synd at ICE ikke tilbyr "data frihet" på data sim. Da skulle jeg bytte med en gang. Jeg har mobil med dobbel sim og kona har iPhone. Det lønner seg å ha Telia X på kona og bruke data sim i kombinasjon med kontantkort (50 kr for tale og sms pr. måned) på min mobil. 3 mb/s er nok til å bruke nett på mobilen. Jeg får bare leve med det tilndet skjer noe mer hos andre operatørene. Om du bruker ca 50kr i mnd, hvorfor ikke bare ha Happybytes? https://happybytes.no/happybytes-mobil/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Jeg mener å ha vært borti "mine sider" hvor man kan endre dette på kryss og tvers, men husker ikke hvilken operatør dette var. Ikke hadde jeg tvilling-sim den gang heller så.... Lenke til kommentar
JoergenOlsen Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Om du bruker ca 50kr i mnd, hvorfor ikke bare ha Happybytes? https://happybytes.no/happybytes-mobil/ Jeg bruker "mix it" løsning fra mycall. Der kan man bygge abonementet slik man ønsker det. Det koster 50 kr per måned for ubegrenset bruk av sms og minutter i Norge...men takk for tips Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Jeg bruker "mix it" løsning fra mycall. Der kan man bygge abonementet slik man ønsker det. Det koster 50 kr per måned for ubegrenset bruk av sms og minutter i Norge...men takk for tips Jeg finner ikke noe om "mix it". Har du link til abonnement? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Jeg finner ikke noe om "mix it". Har du link til abonnement? https://mycall.no/mixit Er visst en app der du bygger opp abonnementet ditt slik du ønsker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 https://mycall.no/mixit Er visst en app der du bygger opp abonnementet ditt slik du ønsker. IMG_2328.png Nææ! Så kjekt! Håper prisene ikke er avskrekkende Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Nææ! Så kjekt! Håper prisene ikke er avskrekkende Ser at "Norway unlimited" koster 49 kr for en måned Så det er jo tilsvarende Happybytes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 (endret) Man kan visstnok kjøpe tale/datapakker uavhengig av hverandre, og disse kan gjelde for en dag, en uke eller en mnd.2 GB for en mnd koster kr. 89,-.Og så er det pakkeløsninger for forskjellige land (som er Mycalls varemerke).Utrolig kjekt - og veldig innovativt!Om noen har fullstendig prislister/mer info enn meg så kan man lage en egen tråd om dette.Denne tråden er for ICE Datafrihet. Endret 21. februar 2019 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
JoergenOlsen Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Jeg finner ikke noe om "mix it". Har du link til abonnement? "Mix it" liggrr ikke ute til alle enda, den er i beta frem til mars (slik jeg forstod det). Prisene er omtrent like med andre operatørene. Men jeg liker det godt fordi det er forhåndsbetalt abonement på kontantkort ooooooog at jrg bruker bare tale og sms i norge på det simkortet Lenke til kommentar
Loppa75 Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 Det var synd at ICE ikke tilbyr "data frihet" på data sim. Da skulle jeg bytte med en gang. Kan noen bekrefte dette, for jeg finner ikke noe på Ice sine sider... Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Jeg ser Ice har svart en kunde ang dette på Facebook så det stemmer. Det er kun hoved sim som har data frihet. Lenke til kommentar
Loppa75 Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Sakset fra Ice sine sider: Hvorfor Data-SIM? Data-SIM er et ekstra SIM-kort, og gir deg en mulighet til å surfe på én ekstra enhet. Data-SIM vil bruke av datamengden som er inkludert i mobilabonnementet ditt. Jeg tolker det slik at DATA-SIM vil bruke av det som er inkludert i mobilabonnement, og har du da datafrihet, vil den bruke av dette... Lenke til kommentar
JoergenOlsen Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 En stor minus her er at det kun gjelder Hovedsim, altså ikke data eller tvilling-sim, i følge denne: https://www.digi.no/artikler/billigere-fri-datapakke-fra-ice/457280 Der har du svaret fra deg selv?. Men fra spøk til alvår, jeg har ringt dem med intensjon å porterr numeret samme dagen de lanserte "data frihet", og det var det jeg fikk høre fra dem...så det e fakta. Lenke til kommentar
JoergenOlsen Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Sakset fra Ice sine sider: Hvorfor Data-SIM? Data-SIM er et ekstra SIM-kort, og gir deg en mulighet til å surfe på én ekstra enhet. Data-SIM vil bruke av datamengden som er inkludert i mobilabonnementet ditt. Jeg tolker det slik at DATA-SIM vil bruke av det som er inkludert i mobilabonnement, og har du da datafrihet, vil den bruke av dette... Lenke til kommentar
Loppa75 Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Der fikk vi det svart på hvitt. Takker! 1 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Jeg var på vei vekk fra Ice etter en forferdelig Ice opplevelse sist ferie tur. Så kom dette tilbudet og jeg ble. Er fornøyd men er en helvettes jobb å få til MMS på min mobil med ice :/ Fornøyd med ice+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå