Gå til innhold

Slik så dekkene ut på et vogntog som ble kontrollert i går kveld


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om det skyldes uvitenhet eller om sjåførene gir blanke og prøver seg. Hvis det er uvitenhet som ligger til grunn må man som et eøs-land kunne kreve et direktiv/skriv som utstedes til samtlige registrerte europeiske transportfirmaer, hvor det opplyses om norske krav, risikoen, bøter, anmeldelse, inndragelse av førerkort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det skyldes uvitenhet eller om sjåførene gir blanke og prøver seg. Hvis det er uvitenhet som ligger til grunn må man som et eøs-land kunne kreve et direktiv/skriv som utstedes til samtlige registrerte europeiske transportfirmaer, hvor det opplyses om norske krav, risikoen, bøter, anmeldelse, inndragelse av førerkort.

 

Det vil vel være mer effektivt å inndra kjøretøyet og/eller last enn å bøtelegge sjåføren.

 

Et annet alternativ kan være å tvinge kjøretøyet til å være parkert i to uker etter at feilene er utbedret.

 

Mange muligheter for kreative sjeler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg lurer på om det skyldes uvitenhet eller om sjåførene gir blanke og prøver seg. Hvis det er uvitenhet som ligger til grunn må man som et eøs-land kunne kreve et direktiv/skriv som utstedes til samtlige registrerte europeiske transportfirmaer, hvor det opplyses om norske krav, risikoen, bøter, anmeldelse, inndragelse av førerkort.

 

Det vil vel være mer effektivt å inndra kjøretøyet og/eller last enn å bøtelegge sjåføren.

 

Et annet alternativ kan være å tvinge kjøretøyet til å være parkert i to uker etter at feilene er utbedret.

 

Mange muligheter for kreative sjeler.

Må være mer effektivt å kvele ukulturen i starten, altså allerede ved kontorpulten hos transportfirmaet. Ved et utstedt skriv fra europeiske myndigheter hvor det bl.a. nevnes (skremmes om) inndragelse av kjøretøy og lappen, vil de i de minste ikke kunne gjemme seg bak påtatt uvitenhet om norske forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En siste løsning er rett og slett at transportfirmaene mister løyvet, selv om det er sjåføren som blir tatt. Sjåføren er kaptein på skuta og firmaets ansikt utad. Dette må varsles om i et skriv.

 

Den endelige løsningen er drastisk, men utført som en nødverge: Forby bruk av utenlandske firmaer siden de gang på gang feiler å følge loven. Dette vil redde liv på veiene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...