Gå til innhold

Hva slags grønsaker spiser du gjerne som snacks?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hva slags grønnsaker spiser du gjerne som snacks?

Spørsmålet er jo feil formulert. Grønnsaker er grønnsaker og bor i grønnsakshylla, mens snacks er snacks og bor i snackshylla.

 

Hvis jeg spiser grønnsaker istedenfor snacks, så spiser jeg små gulerøtter eller gode (altfor mye dårlige) cherrytomater.

Lenke til kommentar

På engelsk betyr "snack" rett og slett mellommåltid, og kan altså være hva som helst. På norsk mener mange, ikke minst dagligvarene, først og fremst noe salt og knasende når de sier "snacks". (Ren) sjokolade er for eksempel ikke "snacks", ei heller er frukt eller "snop" det. Det kan kanskje være en misforståelse basert på ordets onomatopoetiske egenskaper (det knaser jo litt i "snacks"), men misforståelser kan godt styre språklig utvikling. Betydningen som trådstarter bruker, altså den opprinnelige, er imidlertid heller ikke uvanlig. Det er derfor meningsløst å krangle om hva det "egentlig" betyr, og jeg tror alle skjønner hva det her er snakk om.

Lenke til kommentar

Du har misforstått spørsmålet mitt helt. :huh:  :hm:

På hvilken måte?

 

Venter på oppfølgingsspørmål: Hva slags snacks spiser du gjerne som grønnsaker?

Eller: Hva slags frukt spiser du gjerne som sjokolade?

Eller kanskje: Hva slags pølser spiser du gjerne som hamburger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo feil formulert. Grønnsaker er grønnsaker og bor i grønnsakshylla, mens snacks er snacks og bor i snackshylla.

 

Hvis jeg spiser grønnsaker istedenfor snacks, så spiser jeg små gulerøtter eller gode (altfor mye dårlige) cherrytomater.

 

Syns direkte synd på deg hvis snacks må være noe fritert faenskap eller fylt med hvitt sukker for at det skal regnes som snack for deg. 

 

Du bestemmer heller ikke hva folk syns er godt og de regner som snacks. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syns direkte synd på deg hvis snacks må være noe fritert faenskap eller fylt med hvitt sukker for at det skal regnes som snack for deg.

I snackshylla er det ikke noe med sukker, det står i godishylla. I snackshylla er det produkter med salt, fett og noe med "fritert faenskap". Har aldri sett grønnsaker i snackshylla. ;)

 

 

 

Du bestemmer heller ikke hva folk syns er godt og de regner som snacks.

Jeg har da ikke sagt noe om hva folk synes er godt eller hva andre regner som snacks. Jeg har delt min helt personlige mening - og det trodde jeg at var lov her. Eller skal du bestemme hva jeg skal mene...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kun en grønnsak jeg syns er skikkelig digg, og det er brokkoli. Rå, dampet eller kokt. Sleng på litt god dipp, så blir det bra. Det er noen andre grønnsaker som er greie nok til å tvinge i seg. Frukt syns jeg ikke noe særlig om, banan er det eneste jeg spiser av det. Bruker det som mellom måltid under hardt arbeid stort sett. (med litt sjokolademelk eller lignende)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...