Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Svchost.exe

Anbefalte innlegg

Hei!

Har Bravo-abo hos NGT. HAr lagt merke til at når jeg har vært koblet opp lenge (uten å ha restartet) går hastigheten ned. Prøvde å slette den ene svhost.exe som kjørte (i Windows Taskmanager), så FØYK den opp en liten stund...

Det vil jo tyde på at jeg har muligheten til å ha det mye kjappere, men at det er noe som stopper...? Hva gjør svchost.exe-fila??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fiksa en PC i gårkveld. Jeg hadde nettopp formatert den og fått den på nett. Etter en liten stund på nett så kom det en melding om at svchost.exe fila hadde blitt lukket eller hva nå enn det var, da var det nesten ingenting som virka. Norton Systemworks virka ikke og div ting i iexplorer og andre plasser i windows.

Allt funka fint før den hadde vært på nettet en stund.

Fant til slutt ut at det var "W32.Blaster.Worm" som var årsaken.

Allt funka fint etter jeg la inn fixen.

Hadde kanskje ikke så mye med topic å gjøre menmen.

Lenke til kommentar
svchost - svchost.exe - Process Information

Process File: svchost or svchost.exe

Process Name: Service Host Process

Description: Application works as a host process for services that run from dynamic-link libraries.

Company: Microsoft Corp.

System Process: Yes

Security Risk ( Virus/Trojan/Worm/Adware/Spyware ): No

Common Errors: N/A

Det eneste du fucker opp ved å lukke svchost er PCen din.... Tviler sterkt på at du får større hastighet... Måtte vært Tilfeldig!!

Lenke til kommentar

svchost.exe er prosessen(e) som servicene kjører. som f.eks. printspooler, server, dhcpklient osv.

servicene har ikke noe brukegrensesnitt og kjørers derfor som en "vanlig" prosess.

man kan la være å kjøre en god del av servicene som windows starter og spare noe minne, men ikke gå amok og det lønner seg å vite hva man gjør

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...