Montana xhain Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Hei! Jeg er på utkikk etter en leilighet (førstegangskjøper) og har sett litt rundt i Hedmark området. Som dere kan lese i overskriften, har jeg funnet en blokkleilighet i 3 etg. som jeg har lyst på. Det jeg lurer på er om det blir vanskelig å selge den i et senere tidspunkt (4-5 år), fordi den ikke har en heis. Sentral beliggenhet og trenger ikke så mye oppusing. Hva tror dere? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Mange som er på jakt etter små leiligheter som greier å gå i trapper. Jeg ville ikke vektlagt dette altfor mye Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Er ikke alle i landet som er gamle og/eller for feite til å gå i trapp (litt ekstremt satt på spissen). Uten heis holdes felleskostnader nede, for drift og vedlikehold av heis er ganske dyrt. Etablere heis er heller ikke spesielt lett i dagens regelverk, for det setter krav til fulldekkende brannalarmanlegg og fulldekkende sprinkleranlegg siden man gjør bygget universelt tilgjengelig, og installasjon av tekniske systemer utløser krav til å benytte TEK17 som referansenivå. Man får som regel disp på krav om energibruk, ENØK og ventilasjonskrav, men brannkrav får man sjelden lettelser for. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Har selv leilighet i 2. etg. på blokk uten heis. (3. etg. i praksis da inngangspartiet er i kjelleren.) Sett på prisene naboleiligheter går for og kan ikke se noen spesiell forskjell i nivå bassert på etg. Muligt man utelukker noen potensielle kjøpere, men det utgjør ikke stort i markedet da de fleste takler ett par trapper fint. Sikkert et punkt hvor mangden trapper starter å spille inn, men kan ikke tenke meg at det skjer allerede i 3. etg. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Finnes også grunner til at 3.etg er bedre enn 2.etg, selv uten heis Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Det vil alltid være kjøpere for en leilighet i 3. etg uten heis, selv om målgruppen da vil være unge til middelaldrende kjøpere. Med heis vil alle aldersgrupper være aktuelle. Jeg har akkurat solgt i 1. etg i et 2-etg bygg uten heis, og kjøpt i 3. etg i et 4-etg bygg med heis. Megler sa at hver etasje opp med heis øket prisen med ca 100.000 for sammenligbare leiligheter, mens den gikk ned ca 100.000 pr etasje uten heis. Sikkert store lokale variasjoner. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Det er ikke noen grunn til å tro at det vil være noen mindre eller større faktor eller ulempe ved salg enn nå. Det er i praksis det du spør om. Jeg tror ikke folk vurderer det annerledes om X år. Lenke til kommentar
gullsmurf Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Tror ikke du skal bekymre deg for det egentlig.. Folk i dette landet brukere kortere tid på visning og kjøpt av leilighet enn når de er ute å prøver nye klær i klesbutikkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå