Gå til innhold

Volkswagen planlegger fullt trøkk på elbil


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Da spørs det hvem du mener. For alle skal ikke lage batteriene selv. Hele poenget med å vente, er jo at de skal fra dag en tjene penger på bilene sine. Om de gjorde som du mener de burde i 2010, så hadde du hatt rett. Da hadde de solgt bilene med tap.

Om de lager batteriene selv eller ikke, så koster det penger. De vil måtte betale mer for batterier enn Tesla, og bilene vil koste mer å produsere. De vil måtte gå med tap for å lage billige biler.

 

Frem mot 2022 så er det børsmeldt at de har satt av €34 milliarder euro for e-mobility, digitalization, autonomous driving, and mobility services

 

...

 

Dette er fremdeles en "roadmap" og ikke lovnader

Hmm, så hvorfor børsmelde hvis det ikke er lovnader?

 

Jeg mener det eksisterer en viss dobbeltmoral her. Hvis man skal kjeppjage VW for å produsere eventyr, så burde Tesla og Elon Musk få samme behandling rundt deres eventyr.

Tja, Tesla ligger faktisk godt foran sine opprinnelige produksjonsestimater på Model 3 nå. Det er kun de nyere og mer aggressive estimatene de ligger litt bak med. Så de har faktisk levert på det de opprinnelig snakket om, og vel så det.

 

 

 

 

 

He He He. Etter at VAG leverte e-tron så sliter VAG og VW haterne med å finne saklige argumenter. Det er rimelig sikkert nå at fra 2020 så blir VAG med VW i spissen verdens ledene produsent av elbiler. Muligens bare forbigått av BYD i antall.

Mye luft, lite substans. VW har lovet og lovet i snart ti år. Vi får se om de klarer seg når de ikke kan drive kartellvirksomhet, utslippsjuks og få CEOene sine kastet i fengsel. Eventuelt gasse mennesker og dyr for å teste ting.

 

 

 

 

 

 

Så fordi de kommer litt senere på banen enn hva man først trodde, så driver de med bløff og villedning? For noe sludder og vås. Høres ut som latterlige og grunnløse angrep fra Tesla menigheten.

Ikke vet jeg, men de snakket først om å være ledende på elbiler innen 2018 i 2010, og gjentok det i 2013. Men det fulgte ingen handling som kunne igangsette visjonene.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om de lager batteriene selv eller ikke, så koster det penger. De vil måtte betale mer for batterier enn Tesla, og bilene vil koste mer å produsere. De vil måtte gå med tap for å lage billige biler.

 

Hva mer ser du fra spåkula di? 

 

 

 

 

Hmm, så hvorfor børsmelde hvis det ikke er lovnader?

 

Det at de har satt av penger og bruker penger på fremtiden er børsmeldt. Dette kommer til å ende opp i regnskapet. Hva er det du egentlig mener her? 

 

 

 

Tja, Tesla ligger faktisk godt foran sine opprinnelige produksjonsestimater på Model 3 nå. Det er kun de nyere og mer aggressive estimatene de ligger litt bak med. Så de har faktisk levert på det de opprinnelig snakket om, og vel så det.

 

Ok, så du innrømmer at innenfor din definisjon av "lovnader" så bryter Telsa flere av dem på lik linje med det du mener VW gjør og har gjort? 

 

 

 

 

 

 

Mye luft, lite substans. VW har lovet og lovet i snart ti år. Vi får se om de klarer seg når de ikke kan drive kartellvirksomhet, utslippsjuks og få CEOene sine kastet i fengsel. Eventuelt gasse mennesker og dyr for å teste ting.

 

Tesla har også lovet og lovet. 

 

Syns ikke det er særlig mye bedre dette med kobolt og levevilkårene til disse som jobber for å hente ut det. Alikavell bruker Tesla m.m. og støtter opp under dette i flere år. Det er ikke før det blir et gedigent ståhei fra media at man gjør noe med det. 

 

Penger rår, uansett hvor man kikker hen. 

 

 

 

 

 

 

Ikke vet jeg, men de snakket først om å være ledende på elbiler innen 2018 i 2010, og gjentok det i 2013. Men det fulgte ingen handling som kunne igangsette visjonene.

 

Vis meg kilder fra børsmeldte meldinger, så er det greit. 

 

Samt må du forstå forskjellen på en prognose, og en "lovnad". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket intervju? Har du kilden til hele intervjuet og ikke bruddstykker som taes opp i en ekstern kilde? Det er kun det jeg har sett, så hvor sikker på er du på at dette ikke er tatt ut av kontekst? 

 

Skal du kalle noen løgnere, så får du komme med ordentlige kilder. Børsmeldte meldinger, eller hele intervjuer.

Hva er det du antyder her? At VW er ofre for systematisk feilsitering fra mange journalister og medier? Og det *uten* at VW har kommet på banen for å korrigere de medieskapte forventningene om at VW skulle bli ledende på elbiler i 2018?

 

Jeg velger å 'ta en Rema' her, at oppfatningen om at VW har sagt de skal bli ledende på elbiler i 2018 kommer fra VW selv, via reklame, intervjuer, fremvisning av konseptbiler, taler på bilmesser osv.

 

 

 

Jeg har forresten et alternativ du ikke vil like. At jeg begynner å grave litt for å se om dette kan kobles til noe større. Det er jo mer enn litt påfallende at VW snakket om å bli ledende på elbiler *samtidig* som de produserte biler med dingser laget for å detektere og lure testutstyr. Det gir et sterkt bilde av et firma som gjerne snakket om hvor miljøvennlige produkter de hadde samtidig som deres handlinger i det skjulte var det stikk motsatte.

 

Jeg mener det eksisterer en viss dobbeltmoral her. Hvis man skal kjeppjage VW for å produsere eventyr, så burde Tesla og Elon Musk få samme behandling rundt deres eventyr. 

 

Flyvende Roadster 2.0?

Har du hukommelsesproblemer? Diskusjonstråden etter at Elon Musk kom til Norge for å se på Teslas serviceutfordringer utviklet seg *veldig* kjapt til en fellesrunk for Teslahatere hvor det ble lagt stor vekt på kreativitet og liten vekt på etterrettelighet.
Lenke til kommentar

Hva er det du antyder her? At VW er ofre for systematisk feilsitering fra mange journalister og medier? Og det *uten* at VW har kommet på banen for å korrigere de medieskapte forventningene om at VW skulle bli ledende på elbiler i 2018?

 

Jeg velger å 'ta en Rema' her, at oppfatningen om at VW har sagt de skal bli ledende på elbiler i 2018 kommer fra VW selv, via reklame, intervjuer, fremvisning av konseptbiler, taler på bilmesser osv.

 

 

 

Jeg har forresten et alternativ du ikke vil like. At jeg begynner å grave litt for å se om dette kan kobles til noe større. Det er jo mer enn litt påfallende at VW snakket om å bli ledende på elbiler *samtidig* som de produserte biler med dingser laget for å detektere og lure testutstyr. Det gir et sterkt bilde av et firma som gjerne snakket om hvor miljøvennlige produkter de hadde samtidig som deres handlinger i det skjulte var det stikk motsatte.

 

Har du hukommelsesproblemer? Diskusjonstråden etter at Elon Musk kom til Norge for å se på Teslas serviceutfordringer utviklet seg *veldig* kjapt til en fellesrunk for Teslahatere hvor det ble lagt stor vekt på kreativitet og liten vekt på etterrettelighet.

1. Jeg antyder at det er et visst dobbeltmoral her.

2. Systematisk feilsitering er nok hardt å dra i ettersom det ikke akkurat er så ekstremt mange kilder på dette. Men det å få kunne lese børsnoterte meldingen fremfor tilfeldige sitater som kan være hentet ut av sammenhengen kan jo være kjekt. Er det så urimelig å spørre om? 

3. På hvilken måte har de sagt det? Er det i et løst intervju der man prater om målene til VW? Isåfall så er det jo langt unna en løgn. Det er ønsker og målsetninger, og hvis alt går etter planen, så kan de få til det. Hvis ikke så justerer man målsetningene etterhvert som man får mer data og forrandrer prognosene fremover. Akkurat som 100% av de andre firmaene gjør det. F.,eks Tesla. 

4. Dieselgate er det rykter om at var en omfattene sak, som ikke kun omhandlet VW. Denne saken er jo ikke ferdig behandlet ennå, så vidt jeg vet. Om uansett om noen kjøtthoder på toppen som nå enten har fått fyken, eller forhåpentligvis får det når saken er ferdig behandlet, så blir det merkelig å kjeppjage de resterende hundre tusener av ansatte ved konsernet. De har absolutt nada med dette å gjøre. 

5. Jeg hater på ingen måte Tesla. Hvor har du det fra? Jeg syns det bare er latterlig å se på enkelte her inne diskutere, der de tar frem argument som fint går begge veier. Om VW juger, så gjør Tesla det også. Om du er uenig, så får du isåfall definere hva løgn er for noe i denne sammenhengen. Det er nok av Elon uttalelser å ta for seg, så jeg trur det blir vanskelig å finne frem til løgn som VW har gjort, som Tesla ikke har gjort i samme slengen. 

6. Det er ingen som har ei spåkule her. Isåfall blir jeg mektig interessert i å lære meg hvordan man bruker en. Så hvis VW, BWM, Tesla, MB, etc etc sier noe rundt deres planer og prognoser for fremtiden - så er man en idiot om man ikke forstår at de ikke kan se direkte inn 5-10-20 år inn i fremtiden. Lær dere forskjellen på "lovnader" og "prognoser/mål". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Driver du nå og later som Diesegate var en ubetydelig bagatell vi like gjerne kan glemme?

Nei. Har jeg skrevet det? Leste du i det hele tatt svaret mitt? Virker ikke slik om dette er det eneste du lirer av deg i etterkant. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, så du innrømmer at innenfor din definisjon av "lovnader" så bryter Telsa flere av dem på lik linje med det du mener VW gjør og har gjort?

Nei, for Tesla ligger faktisk langt foran den opprinnelige planen for produksjon av Model 3. De ligger bak den nyere og mer aggressive planen, men de har altså faktisk levert noe og vist at de mener alvor. De har faktisk vist at de har prøvd.

 

De har altså ikke bare kommet med tomme løfter siden 2010 slik VW har.

Lenke til kommentar

Jo du driver og bagetelliserer dieselgate ved å peke på at andre også muligens er skyldige.

 

Jeg har aldri beskyldt VW for å bomme på prognosene, jeg har beskyldt dem for å ikke forsøke.

Nei. Det gjør jeg ikke. Om du skal fortsette å pisse på leggen min med å putte ord jeg aldri har brukt eller sagt i min munn, så kommer du til å få en rapport på hver bidige svar du har til meg i fremtiden. Forhåpentligvis klarer moddene her inne og se det du holder på med for noe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, for Tesla ligger faktisk langt foran den opprinnelige planen for produksjon av Model 3. De ligger bak den nyere og mer aggressive planen, men de har altså faktisk levert noe og vist at de mener alvor. De har faktisk vist at de har prøvd.

 

De har altså ikke bare kommet med tomme løfter siden 2010 slik VW har.

Tesla er et nytt selskap som startet på dette sporet fra fødselen av. 

 

Alle de andre produsentene har ikke hatt den samme luksusen med å bare hoppe fra et spor til et annet på ei uke. Man har investorer å forholde seg til. 

 

Elbilmarkedet er lite fremdeles idag, og deres planer for når de virkelig trår til, ser ut til å stemme med når elbilsalget virkelig er i konkurranse mot fossile biler. Da snakker jeg globalt sett, og ikke i minilandet Norge. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De har altså ikke bare kommet med tomme løfter siden 2010 slik VW har.

https://electrek.co/2019/02/18/tesla-standard-model-3-battery-website-fans-panic/

 

"Tesla has been promising its standard Model 3 battery pack to bring the price of the vehicle down to the long-awaited $35,000 price, but now Tesla has removed any mention of the base model from its website – sending some fans into a panic."

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei. Det gjør jeg ikke. Om du skal fortsette å pisse på leggen min med å putte ord jeg aldri har brukt eller sagt i min munn, så kommer du til å få en rapport på hver bidige svar du har til meg i fremtiden. Forhåpentligvis klarer moddene her inne og se det du holder på med for noe.

Det du holder på med kalles whataboutism på engelsk. Det vil si at du prøver å avlede oppmerksomheten VW ved å peke på hva annet som er galt i verden.
Lenke til kommentar

https://electrek.co/2019/02/18/tesla-standard-model-3-battery-website-fans-panic/

 

"Tesla has been promising its standard Model 3 battery pack to bring the price of the vehicle down to the long-awaited $35,000 price, but now Tesla has removed any mention of the base model from its website – sending some fans into a panic.[/size]"

Hvorfor snakker du om Tesla? Orker du ikke forsvare VWs gamle løgner lenger?
Lenke til kommentar

VW kommer til å selge langt flere elbiler enn Tesla om noen år. Nå er den rimeligste utgaven av Model 3 dessuten utsatt eller i verste fall kommer den ikke i hele tatt. Og spørs om de noen gang kommer med Model Y og pickup.

De fleste som har fulgt dette selskapet noen år med (til dels) kritiske øyne har visst at dette vil aldri skje den 35k modellen. Litt for mye løgner fra Musk, men fanboys jobber hardt for ham i det minste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...