Fasiten Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 Her er en dokumentar fra Sverige der de enkelte steder har kommet langt med å oppdra barn kjønnsnøytralt, (kanskje litt for langt), fremtiden ser non-binær ut: De er ikke non-binære, det er gutter i jenteklær med jente ting. Det er feminisering. Lenke til kommentar
Billie_bad_boy Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 De er ikke non-binære, det er gutter i jenteklær med jente ting. Det er feminisering. Feminisme eller ei: I videoen sier "hen" at "hen" hverken er gutt eller jente, men begge deler. "Hen" er lært opp til det. I Tyskland er det GO for det tredje kjønn i fødselsattester & evt pass, Sverige ligger ikke langt etter. Forskriftene skal omfavne såvel inter-seksuelle som "andre". https://www.nrk.no/urix/tyskland-apner-opp-for-et-tredje-kjonn-i-fodselsattester-1.13770086 https://www.bbc.com/news/world-europe-41912754 Lenke til kommentar
Fasiten Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 Feminisme eller ei: I videoen sier "hen" at "hen" hverken er gutt eller jente, men begge deler. "Hen" er lært opp til det. Nei, jeg tror ikke helt du forsto hva jeg sa, du har litt tungt for det. Jeg sier at de ikke er non-binære. Det er gutter som har blitt kledd i jenteklær, de har jentehår, neglelakk, de går i kjoler. Disse guttene blir ikke oppdratt non-binært, de blir oppdratt som jenter. Det er ikke oppdragelse, det er feminisering. Lenke til kommentar
Billie_bad_boy Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 (endret) Nei, jeg tror ikke helt du forsto hva jeg sa, du har litt tungt for det. Jeg sier at de ikke er non-binære. Det er gutter som har blitt kledd i jenteklær, de har jentehår, neglelakk, de går i kjoler. Disse guttene blir ikke oppdratt non-binært, de blir oppdratt som jenter. Det er ikke oppdragelse, det er feminisering. Jeg har fattet hva du påstår, selv om jeg har litt tungt for å forstå deg i blant. "Fasiten sier det & det". Henviser allikevel til videoen som heter "raised without gender". Endret 11. juni 2019 av Billie_bad_boy Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 15. september 2019 Del Skrevet 15. september 2019 Hvis en skal henge med i de nyeste begrepene, er det nok slik at det ikke er non-binært å skifte kjønn. Non-binært er hvis en innbiller seg at en klarer å ta litt fra det ene kjønnet og litt fra det andre, uten å ha et eget kjønn. Synes at stadig flere framstillinger blir tvekjønnede. Det er bare tegneseriefigurer, sier du kanskje. Men hvorfor skal ikke jentefigurene tegnes med kvinnelige rumper? Disse har helt rette figurer, og store hoder. Enten det er menn eller damer. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 16. september 2019 Del Skrevet 16. september 2019 (endret) En person sin opplevelse av sitt kjønn er både separat fra en person sin seksualitet, og separat fra personen sitt biologiske kjønn.Det sterkeste beviset for dette er mennesker født med kvinnelige utvendige kjønnsorganer, men XY-genetikk.Alle kjente XY-individer med kropper som er immune mot testosteron har kvinnelig kjønnsidentitet OG er tiltrukket til menn.Altså -- de er alle homofile, per biologisk kjønn.Både seksualitet og kjønnsidentitet hos menn utvikles gjennom at hjernen påvirkes til å forandre seg fra å like maskulinitet og identifisere som feminin, til å identifisere som maskulin, og like femininitet, gjennom at hormoner forandrer hjernen mens den bygges opp i fosterstadiet.Det finnes altså en diagnose som beviser, absolutt, at seksualitet og kjønnsidentitet utvikles separat fra ens biologiske kjønn.https://en.wikipedia.org/wiki/Complete_androgen_insensitivity_syndrome...Her er en person som har CAIS som levde som jente før "han" fant ut at "han" var biologisk gutt da "han" var 16:Født XY, kjønnsopplevelse og seksualitet som kvinne, først diagnosert "gutt" som 16-åring.Åpenbart merket kvinne i fødselsregisteret med kvinnelig fødselsnummer. Endret 16. september 2019 av Red Frostraven Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 16. september 2019 Del Skrevet 16. september 2019 Hvordan "beviser" det at kjønnsidentitet og seksualitet utvikles "separat" fra biologisk kjønn? Hva mener du med det, konkret? At spesielt seksualitet ikke utelukkende er en funksjon av biologisk kjønn har vi da alltid visst – det betyr ikke at utviklingen av seksualitet og biologisk kjønn lar seg separere helt. Så hva er nytt? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå