Gå til innhold

Når får vi bedre rettigheter på digitale kjøp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Er tittelen ment som et spørsmål som mangler spørsmålstegn, eller et utsagn som skulle hatt "Nå får vi" og ikke "Når får vi"?

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Når det gjelder spill resulterer dette bare flere "EA" spill med nøye utfylt disclaimer om ditt og datt og at spillet ikke ferdig og du ikke kan forvente noen eller flere funksjoner fungerer. Eller hele spillet i perioder for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Når det gjelder spill resulterer dette bare flere "EA" spill med nøye utfylt disclaimer om ditt og datt og at spillet ikke ferdig og du ikke kan forvente noen eller flere funksjoner fungerer. Eller hele spillet i perioder for den saks skyld.

 

En disclaimer kan ikke frata forbrukeren rettigheter gitt av lov. (Dette gjelder Norge/Europa, USA er et helt annet kapittel)

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder spill resulterer dette bare flere "EA" spill med nøye utfylt disclaimer om ditt og datt og at spillet ikke ferdig og du ikke kan forvente noen eller flere funksjoner fungerer. Eller hele spillet i perioder for den saks skyld.

 

En disclaimer kan ikke frata forbrukeren rettigheter gitt av lov. (Dette gjelder Norge/Europa, USA er et helt annet kapittel)

Å oki ?

Lenke til kommentar

I henhold til Norske tjenester og selskap så blir det fint for forbrukere.
Men om dette skal gjelde store utenlandske selskaper som google, Microsoft, steam osv så kan jeg aldri tenke seg at de vil følge påbudet.
Enten så blir de å heve prisen til norske forbrukere for og dekke de ekstra kostnadene eller så blir de ikke å bry seg om det lille markedet hær til lands.
Ingen aksjeeiere blir å godta mindre inntekt.

Endret av per parker
Lenke til kommentar

I henhold til Norske tjenester og selskap så blir det fint for forbrukere.

Men om dette skal gjelde store utenlandske selskaper som google, Microsoft, steam osv så kan jeg aldri tenke seg at de vil følge påbudet.

Enten så blir de å heve prisen til norske forbrukere for og dekke de ekstra kostnadene eller så blir de ikke å bry seg om det lille markedet hær til lands.

Ingen aksjeeiere blir å godta mindre inntekt.

 

Dette er resultatet av en EU regel, med andre ord er markedet massivt

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder spill resulterer dette bare flere "EA" spill med nøye utfylt disclaimer om ditt og datt og at spillet ikke ferdig og du ikke kan forvente noen eller flere funksjoner fungerer. Eller hele spillet i perioder for den saks skyld.

 

En disclaimer kan ikke frata forbrukeren rettigheter gitt av lov. (Dette gjelder Norge/Europa, USA er et helt annet kapittel)

Tja, om det står beskrevet at spesifikke ting ikke fungerer er det vel vanskelig å klage om disse tingene ikke fungerer. Det samme gjelder om man kjøper noe som er i beta, som helt klart spesifiserer at man ikke kan forvente full funksjonalitet. Det blir naturligvis et spørsmål om hvor god informasjon man får. Spill som selges som fullfunksjonelle spill vil naturligvis falle inn under denne lovgivningen.

 

Det som gjenstår å se er naturligvis hvor stor grad av mangler man skal kunne forvente og akseptere før man skal kunne hevde sin rett etter denne lovgivningen. Alle vet at et spill alltid inneholder bugs eller glitches av større eller mindre karakter. Hvor setter man grensen for hva som er tilfredsstillende? Enda vanskeligere blir det med spillmekanikk og balanse. Her vil man kunne få situasjoner der utvikler vil kunne hevde at spillet er levert i henhold til deres målsetting og innenfor normale rammer selv om spilleren ønsker forbedringer.

 

Her kan det bli mange rare saker om de særeste av oss fatter interesse for å prøve regelverket.

Lenke til kommentar

Men så er dette lite gjennomtenkt, hva med DOS angrep skal playsation networks slippe å refundere fordi det ikke er sony sin feil?

Samme med ps4 spill er håpløst å få pengene igjen, viser seg de oppgir feil at spillet ikke er fullversjon eller ikke vil lastet ned.

Pengene er tapt siden er håpløst å få kontakt med sony svarer ikke eller kommer til digital tjeneste er returrett håpløst.

 

Man får svare med å kjøpe ting billig på salg.

At ikke alle spill som metro blir solgt på steam får man ikke gjort noe med.

Konkuransen i markedet er håpløst.

Lenke til kommentar

"garantiordningen for spill vil bety at du har rett på refusjon om et spill slutter å fungere av tekniske årsaker eller ikke oppfører seg som tiltenkt"

 

Da lurer jeg veldig på hvor grensen går. Hvem er det som bestemmer at spillet ikke oppfører seg som tiltenkt? Vil det si at bugs går innunder dette? Fordi bugs er det i alle spill i enten stor eller liten grad. Vil man da få pengene tilbake i løpet av perioden?

Hva med hvis en utvikler ga ut et spill med et visst system, la oss si PvP, og så fjerner de det, får man pengene tilbake? Hva med hvis de hadde et våpen, men det var for bra og forandret på det?

 

Det er bare veldig mange eksempler man kan komme på og det er et vanskelig farvann å navigere i uten gode rettningslinjer og eksempler, for teksten som vises til i artikkelen er veldig vag.

 

I spill så blir ting forandret på, ting fjernes, det er bugs. Så jeg er nysgjerrig på hvordan alt dette spiller inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...