Gå til innhold

Skjermkort til Acer X3-710 Desktop med "slim" chassi. Win.10

Jonanta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er TN panel?

Prøvde akkurat musikkprogrammet, på de to skjermene jeg har, den tidligere nevnte AOC 24" og en Benq 21" Og det er jo glimrende løsning. da har jeg nesten en meter lengde å jobbe på, og overgangen mellom skjermene er ikke noe problem (som det vil bli med spill og film) Det mest optimale vil være to 22" kanskje.

Lenke til kommentar

Panel i PC skjermer er av forskjellige typer. De mest vanlige er IPS, VA og TN.

TN har en fordel at den er rask, og er derfor brukt i spill skjermer. Ulempen er at spesielt farger ikke er så bra.

Hvilket paneltype en skjerm har finner du i spesifikasjoner for skjermen.

Her er en oversikt over skjermer:

https://www.prisjakt.no/category.php?k=393

Edit: Om du ikke driver med foto eller film redigering, eller ser film på skjermen så er ikke dette så kritisk, men jeg anbefaler enten IPS, PLS eller VA.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Vil ts ha en skjerm med godt bilde er ikke TN panel veien å gå, kvaliteten på bildet er mildt sagt elendig på TN skjermer.

Dårlig innsynsvinkel, m vrengte farger.

Dårlig gjengivelse av gule farger.

Sliter med blasse og utvannede farger, gjelder også sortnivå.

Dette er bare noen av grunnene til st jeg aldri ville gått for et TN panel. Bildekvaliteten vil aldri kunne bli bra med et TN-panel, TN er billig av en grunn.

Skal du ha godt bilde, men til en rimelig pris går du for VA panel.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Ser det er TN display på AOC skjermen min. Er vel den billigste 24 tommer å få tak i...ikke 24" engang, 23.6 er vel det laveste man kan gå og fortsatt kunne kalle den en 24" budskjett på alle måter altså. men den har HDMI inngang :)

https://www.elkjop.no/product/data/pc-skjerm/AOC24E2470SW/aoc-e2470swhe-23-6-led-skjerm?&scid=SEM6279&gclid=EAIaIQobChMI47nP9POp4AIVmuiaCh3_ag3GEAQYASABEgLIqfD_BwE&gclsrc=aw.ds

Endret av Jonanta
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte LG skjermen, det blei veldig bra. Bruker Aoc skjermed som sekundær, det funker fint inntil videre. Med de to skjermene (23" og 23.6") har jeg ca 103 cm skjermbredde, men det tar plass da.

Det integrerte grafikkkortet heter forresten Intel HD graphics 530 med totalt 4178 MB minne.

Takk til dere for nyttige tips :thumbup: , det har vært til stor hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...