Gå til innhold

Glovarme minnbrikker på ati r9800pro. hjelp

sjantiok

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er nok bare kortet som er varmt. Få deg ram-heatsinks eller gjør som meg, ta ei ekstern vifte og få den til å blåse rett på kortet, mitt er ganske kjølig :)

Et kort skal ikek bli GLOVARMT om du har den uclocket rett fra butikken.

Da er det helle trolig feil på kjølingen eller noe

Lenke til kommentar
Kanskje det han sier er GLOVARMT, er vanlig for oss erfarne brukere. Varierer fra person til person. Kort pleier vanligvis å være varme.

Det har du rett i :)

Men threadstarter er korter så varmt at du BRENNER deg på fingra når du tar på kortet elle bare generelt litt varmt..

Hvis du brenner deg på kortet er det en teknisk feil på kortet.

Om den er varm at du ikke brenner deg så er det ingen fare.. var det heatsink som er varm eller ram brikkene?

Mener rambrikkene har egen kjøleribbe selv jeg..

Selv om kjøleribbe på GPU er varm så betyr ikke det at selve GPU core er så varm.. husk kjøleribbe er bugd for og ledde varmen vekk.. altså den kjøler coren

Lenke til kommentar

Han sier at han har et Radeon 9800 Pro med kjøleribber på brikkene. Altså kan det være Hercules eller et 256MB DDR-II kort. Når han da etterpå sier klokkefrekvensene tyder det på at det er et 256MB DDR-II kort.

Da kan jeg si: Jeg har et slikt kort selv, og det kjører standard på 350 MHz på minnebrikkene, og ja, de blir noe varme, men de tåler også ganske høy varme - jeg kan helt fint kjøre mine på ~400MHz uten å få artifacts.

Lenke til kommentar
Han sier at han har et Radeon 9800 Pro med kjøleribber på brikkene. Altså kan det være Hercules eller et 256MB DDR-II kort. Når han da etterpå sier klokkefrekvensene tyder det på at det er et 256MB DDR-II kort.

Da kan jeg si: Jeg har et slikt kort selv, og det kjører standard på 350 MHz på minnebrikkene, og ja, de blir noe varme, men de tåler også ganske høy varme - jeg kan helt fint kjøre mine på ~400MHz uten å få artifacts.

vurdert at hans kort kan ha teknisk feil å være varmere enn normalt? la oss høre med threadstarter :)

God jul

Lenke til kommentar

har du noen kort veldig nerme grafikk kortet eller har du beholt standard avstanden på 1 -2 slotter ? uansett hvis du syns at grafikk kortet er for varmt kan det være lurt å skaffe seg en system cooler eller stripse/lime fast en vifte på slott holderene. vifte i fronten kan også hjelpe

lykke til! :xmas:

Lenke til kommentar
vis du har R9800 Pro Ultimate Edition så er:

Memory Clock: 351 MHz

Core Clock: 378.0 MHz

dette normale klokkefrekvenser, så vis du har det kortet jeg sa så er det ikke klokke hastigheten som gjør kortet varmt, får jeg har nemelig det kortet og jeg har ikke merket noe varme problemer.

kansje du skulle prøvd å kjøpe noen vifter? ikke vet jeg.

Trodde at bios-default på R9800 Pro Ultimate var:

Core: 378.0

Memory: 337.5

Lenke til kommentar

Takker for alle innspill.

jeg har lagt inn de siste catalyst driverene. ser ut til og hjelpe. jeg brenner meg ikke på fingerene lenger når jeg tar på heatsinkene. Vifter er utlukket da jeg strever etter en stille pc, akkurat innstallert vannkjøling :) skjermkortet er eneste kort jeg har. og ikke kjøper jeg nytt kort heller :p. merker ikke noe til artifacts lenger i spill heller gitt.

i'm a happy puppy again :D

Lenke til kommentar

Det at du har installert vannkjøling kan faktisk være noe av grunnen til at minnebrikkene ble så varme. Tar jeg ikke mye feil er orginalkjøleren som står på kortet designet for å "spre" lufta over heatsinks på rammen. Men dette trenger selvfølgelig ikke å gjelde for ditt kort.

-Neo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...