sjantiok Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 minnebrikkene på ati radeon 9800pro skjermkortet mitt varmer opp hele kassa mi. jeg brenner meg på kjøleribbene så varm blir de. er det noen kloke hoder her som vet hva jeg kan gjøre med det?. jeg kan ikke bruke kortet maksimalt på grunn av temp på minnebrikkene. får artifacts på skjermen og tidvis låsing p.g.a. det. jeg har ikke overklokket kortet. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 hmm.......høres merkerlig ut, hva står klokkefrekvensene på?, du kan skjekke dette i PowerStrip Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 engine clock: 378mhz memory clock:351mhz er det disse du mener? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 ja, hmm...... de skal stå på engine: 380 Memory 340 Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 ok jeg har stilt dem som du sa. er det alt som skulle til ? Lenke til kommentar
shebban Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Hastigheten kan jo variere fra produsent til produsent! Om kortet er stabil så kan du jo bare prøve å fjerne varmen? Får kjøpt en dings til å montere under skjermkortet som suger den varme luften vekk fra kortet og ut bak maskinen! Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) ja men hva med minnebrikkene på andre siden av kortet ? de blir også glovarme Endret 20. desember 2003 av sjantiok Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) Er det ikke kjøleribber på minnebrikkene på det kortet ditt? Hvis ikke kan nok kanskje disse være med og hjelpe på å transportere bort varmen raskere -> Kjøleribber Og hvis ikke det er nok kan du kombinere dem med en vifte. Hvilken produsent har laget kortet ditt? -Neo Endret 20. desember 2003 av NeoTech Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 ja det er noen lave små alu ribber på dem. sapphire har produsert det. Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Hvilke drivere kjører du? Husker jeg ikke mye feil var det vel rapporter om varmeproblemer med en av ATI sine drivere for en tid tilbake. -Neo Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 jeg bruker catalyst 3.9 driveren Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) Da jeg ikke husker hvilken av driverne som skapte problemer velger jeg bare å poste linken til de siste driverne fra ATI. Catalyst 3.10 - WinXP/2K Her finner du en oversikt over hvilke bugfixer de har i denne driveren. Og her er Release Notes. Prøv å oppgradere og se om det blir noen forbedringer. -Neo Endret 20. desember 2003 av NeoTech Lenke til kommentar
sjantiok Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 er igang med nedlastning nå Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Var det ikke akkurat 3.9 driverne som kunne varme opp kortet noe grusomt? Tror det løser seg med nye drivere jeg... Lenke til kommentar
v0id Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Om du ikke har overklokket kortet og får articats, foreslår jeg at du leverer inn kortet der du kjøpte det, og forlanger ett nytt. Sånn skal det ikke være. Det var forresten 3.8-driverne som slet med varmeutvikling. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Bare for å presiere var det ingen driver som slet med varmeutvikling... dette er bare tulle problemer som folk liksom opplever, akkurat som skjermene som ble ødelagt på grunn av drivere Ble bevist gang på gang med målinger og tester osv Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Det skal være nok kjøling de har satt på for deres klokke hastighjet og slikt.. men om det er så svært problem så anbefler jeg og sende inn . Skjekka også at du ikke gir agp porten for mye strøm enn den skal ha? Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 vis du har R9800 Pro Ultimate Edition så er: Memory Clock: 351 MHz Core Clock: 378.0 MHz dette normale klokkefrekvenser, så vis du har det kortet jeg sa så er det ikke klokke hastigheten som gjør kortet varmt, får jeg har nemelig det kortet og jeg har ikke merket noe varme problemer. kansje du skulle prøvd å kjøpe noen vifter? ikke vet jeg. Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 vis du har R9800 Pro Ultimate Edition så er:Memory Clock: 351 MHz Core Clock: 378.0 MHz dette normale klokkefrekvenser, så vis du har det kortet jeg sa så er det ikke klokke hastigheten som gjør kortet varmt, får jeg har nemelig det kortet og jeg har ikke merket noe varme problemer. kansje du skulle prøvd å kjøpe noen vifter? ikke vet jeg. I hans stilling trur jeg det er en liten feil på kortet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå