Nesta7 Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Hei,Jeg har nettopp startet studiet mitt hos Kristiania Fagskole (Nettstudie). På facebook dukket det plutselig opp en annonse om at de nå tilbyr 15% avslag på nettopp dette studiet. Jeg gikk rett til siden deres og begynte å forhøre meg med en chat-operatør om dette tilbudet også kom til å gjelde oss som allerede har kommet inn - det sa hun nei til, på bakgrunn av at det gjelder nye studenter som har "gått glipp av timer". Jeg svarte jo at da hele grunnen til at folk studerer på nett er at da er det umulig å gå glipp av noe, for alle foredragene ligger online ut studiet. Jeg sa da at da kunne jeg jo bare avslutte studiet og bestille det på nytt, da jeg fortatt har tid igjen på angrefristen min. Det er tross alt ett studie til over 22 000kr, så 15% har litt å si når man skal leve på student-lån. Da kvesset hun klørne og mente at jeg absolutt ikke kunne bruke angrefristen min, siden studiet har startet. Jeg har jo lest min egen kontrakt, og svarte med ett "Jeg kan ikke finne dette i kontrakten min, kanskje du kunne opplyse meg om hvilket punkt det er du sikter til?" Da ble hun borte en god stund før hun skreiv tilbake, litt vagt, at jeg hadde rett. Jeg kan slutte. Men, vil det ikke være mye enklere for administrasjonen å bare gi meg 15% avslag? Nå vil jeg trekke meg fra studiet, sende inn ny søknad, bli tatt opp igjen (selvsagt ikke 100% garantert men de sliter jo tydeligvis med å fylle plassene så jeg er ganske sikker på at den går gjennom). Ikke bare kommer de til å tape de 15% jeg får, men de kommer til å bruke ekstra tid på bare én søknad. Spørsmålet mitt er likevel - Er dette lovlig, å tilby rabatt på studiet uten å tilby oss som ble studenter der for typ 14 dager siden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå