LD93 Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Skal bygge et lite skjul + terrasse på hytta i sommer. Har fått beskjed fra styret om at dette skal søkes om til kommunen. Dermed følger det med Nabovarsel. Det er en koloni og man har slike andelsbrev og bruksrett til hver sin hytte. Så det er lite info om hvem som eier hva hvis man skal søke opp for å få frem navn. Jeg har fått tak i e-post til 2 av naboene, men 3 andre mangler jeg. Styret har heller ingen informasjon på disse som kan hjelpe meg. Det er eldre personer som eier hyttene og de er ikke sett på flere år på området. Samt ene eieren nylig døde og det er full krangel om arv blant barna da det ikke fulgte noe testament. Så hvem som er eieren står jo litt stille der. Hvordan funker dette med nabovarsel da? Jeg har sendt et nabovarsel og tegninger på epost til de jeg har epost på, bedt de svare "mottatt" på eposten og håper de gjør det, ellers blir det rekommandert til disse 2. De 3 andre har jeg ingen info om så det blir veldig vanskelig. Styremedlemmet som håndterer andels-brevene og navn som står på disse er på jordomseiling så han er ikke tilgjengelig før om 2 mnd. Vil kommunen godta en søknad med 1/2 godkjente nabovarsler som er gitt? Det er snakk om en terrasse og lite skjul inntil hytteveggen. Styret sier selv det bare er en formalitet og ingen kan egentlig si noe reelt som skulle tilsi at jeg ikke kan bygge heller.. Ekstremt frustrerende, men hva annet kan jeg gjøre? Tips tas imot med stor takknemlighet Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 På www.norgeskart.no kan du zoome inn eiendommen og finne gårds og bruksnummer. Du kan også klikke på "mer info", men da må du logge inn via Altin (eller betale for infoen). Da får du opp navn og offentlig adresse på eierne. Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 4. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2019 På www.norgeskart.no kan du zoome inn eiendommen og finne gårds og bruksnummer. Du kan også klikke på "mer info", men da må du logge inn via Altin (eller betale for infoen). Da får du opp navn og offentlig adresse på eierne. Det er kun et gårds og bruksnummer. Samt rundt 100 hytter. Vil jeg få noen annen info enn det megler ga meg når jeg kjøpte da? grunnboksutskriften viser bare adresser. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Det er kun et gårds og bruksnummer. Samt rundt 100 hytter. Vil jeg få noen annen info enn det megler ga meg når jeg kjøpte da? grunnboksutskriften viser bare adresser. Var det ikke adressene til naboene du ønsker? Telefonnummer og epostadresser er ikke oppført i disse arkivene, men du kan jo sende nabovarslet som brev. Du vil også få opp info om historiske salgssummer, samt hva som er tinglyst av lån og heftelser på eiendommene. Gi meg kommunenummer, samt gårds og bruksnummer så kan jeg laste ned disse filene for deg. Endret 4. februar 2019 av Professor Balthazar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå