16ANONYM12 Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Hei. Jeg jobber som barne og ungdomsarbeider på skole og sfo, det har jeg vert siden september. Men nå har jeg fått ny ¨jobb¨ på jobben, der jeg følger opp en gutt på 8år som har en veldig stor grad av ADHD, han er veldig truende mot andre barn og oss voksne.. de fleste barna er redd for han og han har bare 1 venn.Men det som er veldig trist med min elev er at han ikke er født med ADHD eller har fått det av vanlige grunner... Han ble seksuelt overfallt av en mannlig ansatt over 2år i barnehagen, så han har fått det på grunn av traumatiske hendelser.. dette gjør at om jeg for eksempel tar han i armen eller gir han et klapp på skulderen så får han en dårlig dag der han blir veldig aggressiv da dette gir han minner fra overfallene. så det jeg lurer på er om noen her har en lignende jobb eller har erfaring med dette som kan gi meg tips til aktiviteter, kommunikasjonstyper og hvordan håndtere situasjoner der han er til fare for noen best mulig. eller om du har andre tips så kom med dem, jeg er åpen for alle tips og råd. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Håper du får noen svar, alt jeg føler for å skrive er at hvis du ikke jobber i tilknytning til en organisasjon, bedrift eller gruppe, så kan det kanskje være en idé å prøve å gjøre det? Melde seg inn noe sted, knytte kontakter med andre i din fagkrets, så du har noen andre fagutdannede å spille ball med. Og for din egen psykes del, kanskje gå til psykolog for å ha en slik støttespiller å ha kontakt med? Bare hvis du føler det er nødvendig, da. Beundrer jobben du gjør, så håper du takler det løpet ut. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå