Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] kjøre med skrutrekker i tenning.


325i

Anbefalte innlegg

Hei 

 

Er det lov å kjøre med skrutrekker i tenninga? 

 

Tenningslåsen på min bil er defekt, eneste mulighet er skrutrekker.

 

Hva vil skje om jeg blir stoppet av svv eller politi?

 

 

Edit:

 

Ringte politiet, han sa det var helt greit så lenge jeg kunne bevise at det er min bil. 

Endret av 325i
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går vel helt fint det, så lenge vognkort står på ditt navn eller at du har annet bevis på at bilen er din så er det vel ett fett hvordan den startes.

 

Tar du ut skrutrekkeren når du parkerer? om den må stå der permanent kan du bli litt plaget med forsikring om bilen skulle bli stjelt.

Får ut skrutrekkern ja. Eneste jeg er litt redd for er om rattlåsen aktiveres under kjøring, men det er vel ikke mulig så lenge ikke skrutrekkern vrir seg tilbake under kjøring? 

Lenke til kommentar

Jeg ble stoppet en gang mens jeg kjørte slik med en Audi 100 Turbo Quattro jeg hadde.

Det ordnet seg fint uten nevneverdige problemer så fort jeg fikk vist de at bilen faktisk var min.

 

Amatørmessige kjeltringer som forsøkte å rappe den klarte ikke å få start visst, selv fikk jeg lett start med en hammer, vannpumpetang og en skrutrekker.

Lenke til kommentar

Under de rette forutsetninger her burde det å bli stoppet av politiet være en mindre bekymring. Har vært et par eksempler I avisen der noen har stukket av I stjålet bil, der skrutrekker ble brukt I tenningslåsen. Det ble kjørt I over 100kmt da rattlåsen likevel koblet inn. Du bør være rimelig sikker på hvordan rattlåsen på din bil fungerer før dette kan ansees som trygt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er rart at politiet ikkje ser at dette er eit problem, spørs om du har snakka med ein som har låst seg på å kun tenke faren for å feilaktig bli anklaga for biltjuveri.

 

Det er to farlige ting du risikerer, det fyrste er at rattlåsen slår seg inn. Sjølv om skrutrekkaren klarer å aktivere tenninga så er det ikkje sikkert at rattlåsen blir trygt og permanent deaktivert. At rattlåsen sktiverer seg vil openbart være farlig for både deg og andre.

Den andre faren er at skrujernet kan bli kasta rundt og skade deg ved ein kollisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...