Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Dell XPS - får ikke tilbakestilt pcen

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har planer om å selge maskinen min, men opplever noen rare problemer når jeg prøver på en tilbakestilling.

1. Hvis jeg prøver å bruke Windows sin innebyggede tilbakestilling, så får jeg bare et generisk problem som sier at det oppsto et problem og at den ikke klarte å fortsette. 

2. Om jeg forsøker å bruke "Dell OS Recovery Tool", så får jeg lastet ned verktøyene til en minnepenn, men den blir ikke registrert under oppstart (har forsøkt med to minnepenner). 

3. I "Dell OS Recovery Tool" får jeg muligheten til å laste ned Windows 10 Home, men maskinen bruker Windows 10 Pro. Hvorfor får jeg ikke lastet ned Win10 Pro som maskinen har? 

4. Om jeg bruker "SupportAssist OS Recovery", så får jeg bare muligheten til å bruke "Cloud Recovery", men selv etter å ha latt den stå koblet til det trådløse nettverket i 30+, så skjer det ingen ting. Er det meningen at det skal ta så lang tid? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke veldig lyst til å bruke ren Windows installer mtp at jeg ikke har noen lisensnøkkel. Joda, sikkert mulig å finne det frem ved hjelp av verktøy, men tipper at tilliten til en kjøper vil være høyere dersom jeg har alt "originalt". 

Tenkte å ta en prat med Dell Support i morgen også. Oppdaterer tråden med info. 

Lenke til kommentar

Snakket med Dell support og fikk bekreftet at det ikke var noe problem å bruke en standard Win10 nedlasting. Drivere var evt. tilgjengelig via Dell sine sider og lisensnøkkel var kodet inn i hovedkortet. Så da har "mysteriet" blitt løst (på en måte). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...