Jegerisak Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) Hei, Jeg bruker Excel i jobbsammenheng og kopierer og limer inn ofte fra nettsider til et excelark (type navn osv). Problemet mitt er at når jeg skal lime inn i excel henger maskinen seg opp og etter 20 sekunder skjer innlimingen (ofte står det "svarer ikke" i Excel). Maskinen er forøvrig helt ny og jeg bruker Excel 365. På bildet ser vi at det er default HTML som limes inn, men jeg ønsker bare å få omgjort dette til textform. Er det noen som vet hvordan jeg kan endre på dette? Vil tro at dette vil bedre tidsbruken under innliming til Excelarket. Endret 2. februar 2019 av Jegerisak Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Har du prøvd å vente. Du limer jo inn kode. Lenke til kommentar
Jegerisak Skrevet 2. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2019 Har du prøvd å vente. Du limer jo inn kode. Jepp, jeg venter jo den tiden det tar. Ønsker å redusere denne tiden. Og ja, vet det er kode. Derfor ønsker jeg å få formatert det til textform i Excel. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Hva er det du limer inn? Kan du lime inn det du har kopiert fra websiden i et tekstredigeringsprogram (type notepad) og lagre det som .txt og poste filen? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Lim inn i notepad/notisblokk, og kopiér derfra igjen og lim i Excel. Du har også valget "lim inn verdier" i Excel, men det kan være litt lunefullt når du har ikke-excel-materiale i utklippstavla. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
norbyte Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Hvis du vil lime inn tekst vil det kanskje være en ide å velge "Tekst" i stedet for "HTML". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå