PgUp Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Noen her som har fått det til? Tar ikke med lottovinnere. Hvordan fikk dere det til? Har dere noen tips? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Sikkert mange som har arvet Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) Hva er definisjonen av rik? Jeg gikk inn med en investering på 100k i egenkapital i 2010 og solgte meg ut med en netto-gevinst på 1,1 million i 2017. Hvordan? Jeg investerte i boligmarkedet. Endret 2. februar 2019 av Snylter Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Snylter: Med netto, mener du da etter avdrag på lånet? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Netto fortjeneste betyr den faktiske fortjenesten jeg satt igjen med etter fratrekk for utgifter. Utgiftene i perioden var kun kapitalkostnader, jeg hadde avdragsfrihet hele perioden. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Fortsatt ut med renter. Uansett 1 mill er da langt i fra i "rik" i mi bok Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2019 Tenker rik er 10 mill pluss. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Fortsatt ut med renter. Uansett 1 mill er da langt i fra i "rik" i mi bok Renter er en løpende utgift underveis, netto-resultatet er altså etter at man har trukket fra alle utgifter underveis. Dette er da altså en realisert gevinst, jeg har gjort andre investeringer også i det samme markedet som jeg fortsatt ikke har realisert. Jeg er helt enig i at en mill ikke er nok til å kalles rik, men så spurte jeg også om definisjonen av rik i mitt første svar. 10 mill pluss som jeg nå ser at trådstarter mener er rik ligger noen år frem i tid, jeg er på vei med mine investeringer. Lenke til kommentar
n0mad Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Spoers hva du regner som rik. Har startet 3 firma som jeg eier, og har noen verdier der. Dette er ila siste 3 aarene. Etter min egen definisjon er jeg ikke rik, men har mulighet til aa reise naar jeg vil, tjener mer enn jeg bruker hver mnd, eier min egen tid. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2019 Spoers hva du regner som rik. Har startet 3 firma som jeg eier, og har noen verdier der. Dette er ila siste 3 aarene. Etter min egen definisjon er jeg ikke rik, men har mulighet til aa reise naar jeg vil, tjener mer enn jeg bruker hver mnd, eier min egen tid. Ikke dårlig. Hvordan bedrifter starta du? Var det mye jobb? Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Ja, jeg tror bruker Warz er blant Norges rikeste. Innleggene hans i 2011 lyste gjennom av børsrus da Bitcoin-prisen passerte én dollar. Han skrev for ett år siden på Reddit at "stratosfærisk rik" er en treffende beskrivelse av ham, og at han aldri på noe tidspunkt har likvidert en eneste satoshi. Lenke til kommentar
n0mad Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Ja veldig mye jobb i begynnelsen, foerste aare tjente jeg ingenting og levde av sparepenger. Det er forskjellige bedrifter, en innen forvaltning og utleie av eiendom, en innen online markedsfoering (arbitrasje) og en innen software hvor vi utvikler mye rart, men mest software for online marketing. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2019 Ja veldig mye jobb i begynnelsen, foerste aare tjente jeg ingenting og levde av sparepenger. Det er forskjellige bedrifter, en innen forvaltning og utleie av eiendom, en innen online markedsfoering (arbitrasje) og en innen software hvor vi utvikler mye rart, men mest software for online marketing. Heftig. Kan jeg tro. Var det slik at du sluttet på jobb og satset alt? Hvor lang tid ga du deg? Lenke til kommentar
n0mad Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Mistet jobben, saa hadde ikke saa mye valg. Kjente en del som gjorde det samme, og vet at det fungerer, saa vill proevd til jeg ikke hadde mer penger igjen. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2019 Mistet jobben, saa hadde ikke saa mye valg. Kjente en del som gjorde det samme, og vet at det fungerer, saa vill proevd til jeg ikke hadde mer penger igjen. Ikke dårlig. VIl du si det er bedre å drive selv enn å ha en vanlig jobb? Lenke til kommentar
n0mad Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Jeg liker det bedre, siden jeg ikke bor i Norge og ikke har noen muligheter for aa leve bra paa en vanlig jobb her. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Ikke dårlig. VIl du si det er bedre å drive selv enn å ha en vanlig jobb?Alltid bedre å drive selv enn å jobbe for andre Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2019 Alltid bedre å drive selv enn å jobbe for andre Har du selv erfaring med dette? Vil tro det kan være et slit og Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Har du selv erfaring med dette? Vil tro det kan være et slit og Alt er jo relativt. "være sin egen sjef" er nok drømmen for mange. Sånt er gjerne et slit i starten, til man får ballen til å rulle. Da går mye av det seg selv, selvom man må jobbe mye. Men da jobber man for sitt eget selskap, som gir deg helt kler mye mer motivasjon. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 3. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2019 Alt er jo relativt. "være sin egen sjef" er nok drømmen for mange. Sånt er gjerne et slit i starten, til man får ballen til å rulle. Da går mye av det seg selv, selvom man må jobbe mye. Men da jobber man for sitt eget selskap, som gir deg helt kler mye mer motivasjon. Kan tenke det ja. Hvilken bransje startet du selskap i? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå