Gå til innhold

Disse 55 prosjektene deler 600 millioner kroner til innovasjon


Anbefalte innlegg

 

Jeg liker folk som ikke er A4, men om dette er noe som har livets rett er jeg usikker på.

Dersom du har laget det bildet viser er det gått med noen timer, men jeg klarer ikke å se hvordan denne ideen skal vinne et marked.

Trenger mer forklaring.

Kan sende et par bilder av noe som skal brukes på «ta sjangsen» men da trengst e-post og erklæring om «stillhet»

 

Så kva er nå dette skrapet eg strever med, det startet da «Sleipner» gikk ned i 1999. Det er jo å overdrive å si at 1% er oppfunnet, og rundt 1930 sa noen «kloke» hoder at alt var oppfunnet. Å bli gammel og hørt er ingen fasit.

Ref: https://www.tu.no/artikler/ofte-er-den-beste-strategien-a-kopiere-heller-enn-a-innovere/430026

Se argumenteringen, den er helt feil/nonsens. Historieskriving og MBA er da ikke kreativt, det er mer administrasjon og en stabsfunksjon. Når det er sagt, SSB og Riksrevisjonen er for slappe utad, og så har vi «Fakk News» som en annen ytterlighet.

MBA^3 der i mot er mer tilpasset vår etter industrielle tid.

Management by:

* Access

* Adopting

* Account

 

Her en artig sak, med mykje evne (kompetanse) til å bygge EV med litt open struktur. Og Chineserne eig Brødrene Aa og EKORNES, likeledes har Trollhattan ledig kapasitet:

https://www.tu.no/artikler/nevs-kjoper-seg-opp-i-koenigsegg/456790

 

Innlimt:

Kickstarter - Reklame / Manipulert Idé spredning.

 

the MOV - Multi Ocean Vehicle

 

Amfibium vil bli det nye innen mobil rekreasjon, og er minst en dobling av bruksområde.

Prosjektet er å bygge en 1:1,5 prototype av over 30 år gamle hyllevarer. Å følge byggingen og få vite mer om skrapet det bygges av, gjennom engelsk tekst, bilder og video vil vere mulig for 100.

Målet er å ta ny verdensrekord i fra Carleis til Dover. Knuse Richard Bransons Verdens-rekord og BBC sitt pikupp stundt. Etter rekordforsøk er doning eit samleobjekt og overleveres den som donerte mest.

 

Ny batteri teknikk og mange underleverandører av standardkomponenter til EV gjer tiden moden for å se på hva denne teknologien kan brukes til, i et midlere prissegment. Det gir en lavere pris og høgre produksjon volum er mulig, anslagsvis 100 000 stk pr år standardversjon

 

Over 1% av US innbyggerne vil kunne betale dette kontant. Og rent teknisk kunne det vert serieprodusert før WW2, likeledes var markedet stort nok for over 1 generasjon siden.

Noe må skje…, det kan masseproduseres.

 

Småbåtene er ikke interresante å heil elektrifisere, dei krever for mykje energi (dyr og tung energi pakke), det er et faktum at regnestykket bruksverdi/pris (pris er miljø avtrykk) ikke går opp. Det er her kombinert drivlinje kommer inn med 1/10 part av energi behovet når man tar transportstrekninger på veg, og gir en særlig utvidet bruk av “hytten” på land.

Prosjektet har i seg en reduksjon av batteripakken ned til $ 50 000

 

Store- og mellomstore bedrifter med gubbevelde er en generasjon for sent ute, om dei ikke må (se på iPhone og Tesla effekten).

Før man påstår man ligg 5 år forut for sin tid må man værtfall ha gjort seg ferdig med lav-teknologien. Om noen ønsker å punge ut $ 1 mill + en spesial utgave til meg, for å overta prosjekt og få kunnskap raskt termineres prosjektet. Dog må evne og vilje til å gå for 1:1 masseproduksjon sannsynliggjøres.

 

Vi kan gi Muldyrene en Kickstarter

 

 

Elementer hva angår privat marked i 1:1 versjon.

 

Areal:

* Er det man de facto har, dette må maksimeres (+ 40 m^2)

* Ståhøyde er et krav, det er en funksjon og gir høynet komfort, minimum 1,95 m

* Kan gjeres mer romlig og komfortabel ved ikke å møblere for mykje, og bruke rett møblering

* Flere avgrensede soner er et krav, det øker funksjon og komfort

 

Strøm:

* Er grunnlaget for all komfort i dagens samfunn

* Dyre batterier får over 4 bruksområder, kjøring på veg og vann, komfort hjelpesystemer, IT og er miljøvennlig

* Rekkevidden gjær 10 gangeren på veg i steden for vatn

*Nok og enkel strøm kreves i den Audio Visuelle og vår kommunikative verden

 

Substitutt (er det som har høgst sukksesrate):

* Vi har kultur for kjøring på veg og til vanns, Det er en bil, båt og hytte som passer over hele verden

* Kultur er noe som eksisterer, utgjer ca 80% av det vi betaler for

* Mer funksjon er det samme som betalingsvilje, vi vil ha

 

Enkelhet:

* Serviceplan og garantier kan gis, kunn “stander elementer”

* Man kjenner og forstår det man kjøper

* Risiko oversikt er betalingsvilje, og den samvirker med det den er substitutt for

 

Modulært:

* Muliggjør høg grad av tilpassning i lavpris segmentet

* Gjør Den egnet også for markeder med høg betalingsvilje, næring, service og spesial

* Oppgraderbar til dømes etter 20 år medfører innbytteverdi

* Utstyrsleverandører og oppgradering firma får nok volum og lav risiko

 

 

Elementer av mer teknisk art

 

Størrelser:

*Veg-traseene våre toler 4 m høgd dei fleste plasser og 2,6 m bredde som man i helhet bruker.

*Lengd stander versjon kan være 9,6 m (32 fot), som ikke utelukker lokale veger

*Bredde etter sjøsetting 4,6 m som gir dertil stabilitet og muligheter

* 7-12 tonn er en grei totalvekt, og vil ikke skade veiers bærelag

 

Bestykkning:

* 360 kW timer batteri (2 tonn), 8 timer på veg á 45 kW

* Stove m/kjøkkenkrok 5 x 2,5 meter

* Fører og pasasjerrom 3,6 m x 2,5 (12 fot), med funksjon som eget rom

* Bad 1 x 2,5 m lengd på tvers i midtre seksjon, kombinert med (-) trapper

Flybridge 2,5 x 6 m

*Ventilasjon og klima i tak, kombinert med seterad (ene side flybridge)

*Lastelem, veranda og badeplattform er en selvfølge

 

Til patentering (gir åpnere prat og tillit implisitt):

* Strukturelle hoved elementer

* Komplett forhjulsoppheng

* Bakre hjuloppheng og øvrig drivlinje

* Ekstra elementer for utvidet bruk av stander struktur/ plattform

* Noen areal forbedrende element og småplukk

 

 

Mine grunnleggende ferdigheter i rekning, fysikk, sveising, compositt-matrialer og mekanikk vil vere nok til å sy i hop dette. Likeledes kjøreerfaring fra de fleste typer maskiner og 4 års sammenhengende opphold i en Niesmann-Bichoff. Media er jo som regel bare «Keiserens nye klær» i så måte

Lat oss se…., mulig en med grunnleggende revolver erfaring setter en stopper !

 

TERSKLER

Nød...

Gir kunst

Kunst...

Gir ting

Ting...

Gir lidenskap

Lidenskap...

Gir nød

Nød...Kan ikke kjøpes.

 

Her en vel 15 år gammel PDF, sendt til over 1000 av dei største bedrifter. Det står seg ennå:

 

 

Dette høres ut som en livslang (og litt gal) drøm om et behov for en type amfibiefartøy som resten av verden ikke har fått øynene opp for. Enten fordi behovet reelt sett ikke er der, eller fordi ideen på en eller annen måte er forut for sin tid...... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette høres ut som en livslang (og litt gal) drøm om et behov for en type amfibiefartøy som resten av verden ikke har fått øynene opp for. Enten fordi behovet reelt sett ikke er der, eller fordi ideen på en eller annen måte er forut for sin tid...... :)

Behovet er der, for flere 1000 personer eg har pratet med kan tenke seg en slik bare prisen og kvaliteten er rett. Joda, det er helt uproblematisk.

 

Eg vil påstå her er mange surrehoder, 80% av dei eg veit litt om har f.eks feil bil i forhold til konkret behov. Kvinner og svensker er flinkere til å kjøpe bil

 

Se Deg litt om i verden, og prøv å forstå det Du ser. Værre er det ikke

 

 

 

Joda, litt ubehag følger med (se snutten, den er informativ)

https://m.youtube.com/watch?v=Q1Dm89YdASk

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Behovet er der, for flere 1000 personer eg har pratet med kan tenke seg en slik bare prisen og kvaliteten er rett. Joda, det er helt uproblematisk.

 

Eg vil påstå her er mange surrehoder, 80% av dei eg veit litt om har f.eks feil bil i forhold til konkret behov. Kvinner og svensker er flinkere til å kjøpe bil

 

Se Deg litt om i verden, og prøv å forstå det Du ser. Værre er det ikke

 

attachicon.gifC0FE2415-2579-463B-AE58-A38D85B4183C.jpeg

 

Joda, litt ubehag følger med (se snutten, den er informativ)

Jo... jeg ser at det kan finnes slike ideer. Ideer som ikke er dårlige i og for seg, men som blir motarbeidet fordi de har potensialet til å slå beina under investeringer som industrien allerede har gjort i konkurrerende teknologier.

 

Men jeg vet ikke om ideen om en personbil med amfibieegenskaper er en slik ide.

Lenke til kommentar

Jo... jeg ser at det kan finnes slike ideer. Ideer som ikke er dårlige i og for seg, men som blir motarbeidet fordi de har potensialet til å slå beina under investeringer som industrien allerede har gjort i konkurrerende teknologier.

Men jeg vet ikke om ideen om en personbil med amfibieegenskaper er en slik ide.

Personbil er det jo ikke. Amfibieegenskaper nei, betre enn båt som båt. Og enkelt å bygge med nettopp eksisterende teknologi. Tesla er ikke ny teknologi, iPhone er ikke ny teknologi, og det selger godt. «the MOV» er å anvende, gjøre enkelt og billig. Og ha et overskudd på rundt 500 000 pr enhet i standerversjon.

 

Bare se hva dette er priset til, 1 500,- pr kWt batteri, hjul og staffasje inklusive (det man kan spørre seg, hvorfor så få bestillinger, våkn opp gubber):

 

 

Eg skal jo bygge det av 30 år gammelt skrap (skrap fra 1956 er for dyrt og komplisert), og ta ny rekord fra Carlei til Dover. Med bare et par flenstilpasninger utført av første års yrkesskuleelever fra Ørsta.

 

Min strategi er ikke patentering, betal for å ligge fremst og ikke å få «Badwill»

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Torbjørn Røe Isaksen anbefaler Klassekampen, kanskje ikke så rart at regjeringen har kjørt seg fast.

 

Klassekampen er kansje ikke verdens beste avis, men kva er alternativet. Isaksen har vertfall lest seg opp og gjort seg ei meining. Man kan lese VG, men eg foretrekker å gå rett på xhamster av kvalitetshensyn og objektivitet. Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...