NTB - digi Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Disse 55 prosjektene deler 600 millioner kroner til innovasjon Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 "Jeg tør påstå at omstillingen av Norge er i ferd med å ta fart, sier direktør John-Arne Røttingen." Jeg hadde egentlig tro på H og Frp i regjering, og at de ville satse på omstillingen av Norge fra en olje- og gassnasjon til alternative næringer, ved f. eks. å utnytte Norsk Økonomisk Sone til fornybar energi og matproduksjon i større grad enn vi gjør. Det er noen private bedrifter som utnytter mulighetene, som Salmar og Nordlaks, men hvorfor er ikke staten med en pengesekk på 8000 mrd. mer aktiv? Hvorfor investerer vi ikke mer av kapitalen vår i norske arbeidsplasser? Vel og bra med 600 mil. til forskning, men vi får neppe den omstillingen som må til når vi samtidig bruker 25 mrd./år for å lete etter mer olje og gass. Med andre ord 2,4% av oljeinvesteringene til omstilling. Skulle tro at de som sitter med ansvaret ser at vi må bort fra olje og gass og over til fornybar energi, og at regjeringen faktisk tror på FN sitt klimapanel når de skriver at havet vil stige mellom 0,5 til 1 m innen 2100. De som går i barnehagen i dag vil med andre ord oppleve problemet med havstigning, og at øystater som Maldivene får store problemer med bølgene. Kan vi si at vi gjorde vårt ytterste for å hindre denne utviklingen, når vi ikke ønsker å avvikle oljeaktiviteten? 2 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) "Jeg tør påstå at omstillingen av Norge er i ferd med å ta fart, sier direktør John-Arne Røttingen." Jeg hadde egentlig tro på H og Frp i regjering, og at de ville satse på omstillingen av Norge fra en olje- og gassnasjon til alternative næringer, ved f. eks. å utnytte Norsk Økonomisk Sone til fornybar energi og matproduksjon i større grad enn vi gjør. Det er noen private bedrifter som utnytter mulighetene, som Salmar og Nordlaks, men hvorfor er ikke staten med en pengesekk på 8000 mrd. mer aktiv? Hvorfor investerer vi ikke mer av kapitalen vår i norske arbeidsplasser? Vel og bra med 600 mil. til forskning, men vi får neppe den omstillingen som må til når vi samtidig bruker 25 mrd./år for å lete etter mer olje og gass. Med andre ord 2,4% av oljeinvesteringene til omstilling. Skulle tro at de som sitter med ansvaret ser at vi må bort fra olje og gass og over til fornybar energi, og at regjeringen faktisk tror på FN sitt klimapanel når de skriver at havet vil stige mellom 0,5 til 1 m innen 2100. De som går i barnehagen i dag vil med andre ord oppleve problemet med havstigning, og at øystater som Maldivene får store problemer med bølgene. Kan vi si at vi gjorde vårt ytterste for å hindre denne utviklingen, når vi ikke ønsker å avvikle oljeaktiviteten? Du driv med litt patentering og konstruksjonstegning etter det eg forstår. Hva med dette: (laget av en Tromsøværing) Et substitutt eg holder på å prototype 1:1,5. Bare 1/10 av energi medgår om transportstrekker tas på veg, og farten er 3 gangeren + anvendelsesområde. Bjørvika med opera, museum og bibliotek seier vel litt om kva man forventer vannivået er om 50-100 år. Amerikanerne som har kjøpt uteområdet på samme sted, hva er det dei tror om sagflis og industriavfall som ligg under utfyllingen ? Det synker og det må utbedres..., noen må betale og billig blir det ikke å øke BNP og øverføringen til finans fiffen. Dei treng bare å vente, og «trau» blir det, på stedet hvil. Eg tror for så vidt tiden er inne for å flytte noen «institiusjoner» over på cruis-lignende-båter. Kaianlegg står mykje ubrukt, El-helikopter er på trappene, og båter har utviklede modulsystemer (ikke TEK17) og størrelse nok til det vi mener med Off-Grid systemer og storkjøp. Bare 1 «Conteiner» båt er nok til å fjern 5 000 biler (studenter) fra Oslo sentrum, og det vil endre litt på inngrodde tanker selv om det ikke er patenterbart. Gondolbane til land, joda, men da trengst en grov flaggstang med en trinse eller vertfall et feste. Det blir noe annet en «O-utslepps» bilen Tesla, bygd opp av gamle MB deler, skrapstål og noen batterier fra China. Endret 2. februar 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 "Jeg tør påstå at omstillingen av Norge er i ferd med å ta fart, sier direktør John-Arne Røttingen." Jeg hadde egentlig tro på H og Frp i regjering, og at de ville satse på omstillingen av Norge fra en olje- og gassnasjon til alternative næringer, ved f. eks. å utnytte Norsk Økonomisk Sone til fornybar energi og matproduksjon i større grad enn vi gjør. Det er noen private bedrifter som utnytter mulighetene, som Salmar og Nordlaks, men hvorfor er ikke staten med en pengesekk på 8000 mrd. mer aktiv? Hvorfor investerer vi ikke mer av kapitalen vår i norske arbeidsplasser? Vel og bra med 600 mil. til forskning, men vi får neppe den omstillingen som må til når vi samtidig bruker 25 mrd./år for å lete etter mer olje og gass. Med andre ord 2,4% av oljeinvesteringene til omstilling. Skulle tro at de som sitter med ansvaret ser at vi må bort fra olje og gass og over til fornybar energi, og at regjeringen faktisk tror på FN sitt klimapanel når de skriver at havet vil stige mellom 0,5 til 1 m innen 2100. De som går i barnehagen i dag vil med andre ord oppleve problemet med havstigning, og at øystater som Maldivene får store problemer med bølgene. Kan vi si at vi gjorde vårt ytterste for å hindre denne utviklingen, når vi ikke ønsker å avvikle oljeaktiviteten? Du driv med litt patentering og konstruksjonstegning etter det eg forstår. Hva med dette: Et substitutt eg holder på å prototype 1:1,5. Bare 1/10 av energi medgår om transportstrekker tas på veg, og farten er 3 gangeren + anvendelsesområde. Bjørvika med opera, museum og bibliotek seier vel litt om kva man forventer vannivået er om 50-100 år. Amerikanerne som har kjøpt uteområdet på samme sted, hva er det dei tror om sagflis og industriavfall som ligg under utfyllingen ? Det synker og det må utbedres..., noen må betale og billig blir det ikke å øke BNP og øverføringen til finans fiffen. Dei treng bare å vente, og «trau» blir det, på stedet hvil. Eg tror for så vidt tiden er inne for å flytte noen «institiusjoner» over på cruis-lignende-båter. Kaianlegg står mykje ubrukt, El-helikopter er på trappene, og båter har utviklede modulsystemer (ikke TEK17) og størrelse nok til det vi mener med Off-Grid systemer og storkjøp. Bare 1 «Conteiner» båt er nok til å fjern 5 000 biler (studenter) fra Oslo sentrum, og det vil endre litt på inngrodde tanker selv om det ikke er patenterbart. Gondolbane til land, joda, men da trengst en grov flaggstang med en trinse. Det blir noe annet en «O-utslepps» bilen Tesla, bygd opp av gamle MB deler, skrapstål og noen batterier fra China. Jeg liker folk som ikke er A4, men om dette er noe som har livets rett er jeg usikker på. Dersom du har laget det bildet viser er det gått med noen timer, men jeg klarer ikke å se hvordan denne ideen skal vinne et marked. Trenger mer forklaring. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) Jeg liker folk som ikke er A4, men om dette er noe som har livets rett er jeg usikker på. Dersom du har laget det bildet viser er det gått med noen timer, men jeg klarer ikke å se hvordan denne ideen skal vinne et marked. Trenger mer forklaring. Kan sende et par bilder av noe som skal brukes på «ta sjangsen» men da trengst e-post og erklæring om «stillhet» Så kva er nå dette skrapet eg strever med, det startet da «Sleipner» gikk ned i 1999. Det er jo å overdrive å si at 1% er oppfunnet, og rundt 1930 sa noen «kloke» hoder at alt var oppfunnet. Å bli gammel og hørt er ingen fasit. Ref: https://www.tu.no/artikler/ofte-er-den-beste-strategien-a-kopiere-heller-enn-a-innovere/430026 Se argumenteringen, den er helt feil/nonsens. Historieskriving og MBA er da ikke kreativt, det er mer administrasjon og en stabsfunksjon. Når det er sagt, SSB og Riksrevisjonen er for slappe utad, og så har vi «Fakk News» som en annen ytterlighet. MBA^3 der i mot er mer tilpasset vår etter industrielle tid. Management by: * Access * Adopting * Account Her en artig sak, med mykje evne (kompetanse) til å bygge EV med litt open struktur. Og Chineserne eig Brødrene Aa og EKORNES, likeledes har Trollhattan ledig kapasitet: https://www.tu.no/artikler/nevs-kjoper-seg-opp-i-koenigsegg/456790 Innlimt: Kickstarter - Reklame / Manipulert Idé spredning. the MOV - Multi Ocean Vehicle Amfibium vil bli det nye innen mobil rekreasjon, og er minst en dobling av bruksområde. Prosjektet er å bygge en 1:1,5 prototype av over 30 år gamle hyllevarer. Å følge byggingen og få vite mer om skrapet det bygges av, gjennom engelsk tekst, bilder og video vil vere mulig for 100. Målet er å ta ny verdensrekord i fra Carleis til Dover. Knuse Richard Bransons Verdens-rekord og BBC sitt pikupp stundt. Etter rekordforsøk er doning eit samleobjekt og overleveres den som donerte mest. Ny batteri teknikk og mange underleverandører av standardkomponenter til EV gjer tiden moden for å se på hva denne teknologien kan brukes til, i et midlere prissegment. Det gir en lavere pris og høgre produksjon volum er mulig, anslagsvis 100 000 stk pr år standardversjon Over 1% av US innbyggerne vil kunne betale dette kontant. Og rent teknisk kunne det vert serieprodusert før WW2, likeledes var markedet stort nok for over 1 generasjon siden. Noe må skje…, det kan masseproduseres. Småbåtene er ikke interresante å heil elektrifisere, dei krever for mykje energi (dyr og tung energi pakke), det er et faktum at regnestykket bruksverdi/pris (pris er miljø avtrykk) ikke går opp. Det er her kombinert drivlinje kommer inn med 1/10 part av energi behovet når man tar transportstrekninger på veg, og gir en særlig utvidet bruk av “hytten” på land. Prosjektet har i seg en reduksjon av batteripakken ned til $ 50 000 Store- og mellomstore bedrifter med gubbevelde er en generasjon for sent ute, om dei ikke må (se på iPhone og Tesla effekten). Før man påstår man ligg 5 år forut for sin tid må man værtfall ha gjort seg ferdig med lav-teknologien. Om noen ønsker å punge ut $ 1 mill + en spesial utgave til meg, for å overta prosjekt og få kunnskap raskt termineres prosjektet. Dog må evne og vilje til å gå for 1:1 masseproduksjon sannsynliggjøres. Vi kan gi Muldyrene en Kickstarter Elementer hva angår privat marked i 1:1 versjon. Areal: * Er det man de facto har, dette må maksimeres (+ 40 m^2) * Ståhøyde er et krav, det er en funksjon og gir høynet komfort, minimum 1,95 m * Kan gjeres mer romlig og komfortabel ved ikke å møblere for mykje, og bruke rett møblering * Flere avgrensede soner er et krav, det øker funksjon og komfort Strøm: * Er grunnlaget for all komfort i dagens samfunn * Dyre batterier får over 4 bruksområder, kjøring på veg og vann, komfort hjelpesystemer, IT og er miljøvennlig * Rekkevidden gjær 10 gangeren på veg i steden for vatn *Nok og enkel strøm kreves i den Audio Visuelle og vår kommunikative verden Substitutt (er det som har høgst sukksesrate): * Vi har kultur for kjøring på veg og til vanns, Det er en bil, båt og hytte som passer over hele verden * Kultur er noe som eksisterer, utgjer ca 80% av det vi betaler for * Mer funksjon er det samme som betalingsvilje, vi vil ha Enkelhet: * Serviceplan og garantier kan gis, kunn “stander elementer” * Man kjenner og forstår det man kjøper * Risiko oversikt er betalingsvilje, og den samvirker med det den er substitutt for Modulært: * Muliggjør høg grad av tilpassning i lavpris segmentet * Gjør Den egnet også for markeder med høg betalingsvilje, næring, service og spesial * Oppgraderbar til dømes etter 20 år medfører innbytteverdi * Utstyrsleverandører og oppgradering firma får nok volum og lav risiko Elementer av mer teknisk art Størrelser: *Veg-traseene våre toler 4 m høgd dei fleste plasser og 2,6 m bredde som man i helhet bruker. *Lengd stander versjon kan være 9,6 m (32 fot), som ikke utelukker lokale veger *Bredde etter sjøsetting 4,6 m som gir dertil stabilitet og muligheter * 7-12 tonn er en grei totalvekt, og vil ikke skade veiers bærelag Bestykkning: * 360 kW timer batteri (2 tonn), 8 timer på veg á 45 kW * Stove m/kjøkkenkrok 5 x 2,5 meter * Fører og pasasjerrom 3,6 m x 2,5 (12 fot), med funksjon som eget rom * Bad 1 x 2,5 m lengd på tvers i midtre seksjon, kombinert med (-) trapper Flybridge 2,5 x 6 m *Ventilasjon og klima i tak, kombinert med seterad (ene side flybridge) *Lastelem, veranda og badeplattform er en selvfølge Til patentering (gir åpnere prat og tillit implisitt): * Strukturelle hoved elementer * Komplett forhjulsoppheng * Bakre hjuloppheng og øvrig drivlinje * Ekstra elementer for utvidet bruk av stander struktur/ plattform * Noen areal forbedrende element og småplukk Mine grunnleggende ferdigheter i rekning, fysikk, sveising, compositt-matrialer og mekanikk vil vere nok til å sy i hop dette. Likeledes kjøreerfaring fra de fleste typer maskiner og 4 års sammenhengende opphold i en Niesmann-Bichoff. Media er jo som regel bare «Keiserens nye klær» i så måte Lat oss se…., mulig en med grunnleggende revolver erfaring setter en stopper ! TERSKLER Nød... Gir kunst Kunst... Gir ting Ting... Gir lidenskap Lidenskap... Gir nød Nød...Kan ikke kjøpes. Her en vel 15 år gammel PDF, sendt til over 1000 av dei største bedrifter. Det står seg ennå: Endret 3. februar 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
G Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) Er det den som skal ta deg bompengefritt til og i fra jobb? Endret 2. februar 2019 av G Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Er det den som skal ta deg bompengefritt til og i fra jobb? Tror bompenger er en dyr måte å regulere trafikkmønster på. For er det ikke slik at å bygge bommer med alt det medfører gir en pen ekstrakostnad...., til Halleraker og kone. Lenke til kommentar
oceana Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Hva i alle dager har dette med denne tråden å gjøre egentlig? 1 Lenke til kommentar
Per Magus Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Torbjørn Røe Isaksen anbefaler Klassekampen, kanskje ikke så rart at regjeringen har kjørt seg fast. Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Hva i alle dager har dette med denne tråden å gjøre egentlig?Mener Du her er noe som må sensureres bort ? aanundo nevnte litt om sammenlignbare størrelse og miljø Så kom eg med et eksempel på noe som også kan elektrifiseres og være modulerbart Joda, TU kan slette innlegga dei. Men kansje Dei torer å late dei stå. Telefon og sosiale media er bra nok det, men litt større ting og det å fare ut å oppleve verden er noe annet. Der er forskjell på en telefon og stasjonær PC´s kabinett og muligheter. Ser moderatorer i enkelte bleker er anonyme, snart er vel artikkelforfattere det samme. Velkommen Al....., men ikke Trump ! Endret 4. februar 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
xyzæøå Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Er det den som skal ta deg bompengefritt til og i fra jobb? Tror bompenger er en dyr måte å regulere trafikkmønster på. For er det ikke slik at å bygge bommer med alt det medfører gir en pen ekstrakostnad...., til Halleraker og kone. Spennende prosjekt, men husk på at hvis ideen publiseres (som eksempelvis på dette forumet) kan du ikke patentere den i ettertid. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Er det den som skal ta deg bompengefritt til og i fra jobb? Tror bompenger er en dyr måte å regulere trafikkmønster på. For er det ikke slik at å bygge bommer med alt det medfører gir en pen ekstrakostnad...., til Halleraker og kone. Spennende prosjekt, men husk på at hvis ideen publiseres (som eksempelvis på dette forumet) kan du ikke patentere den i ettertid. Det er både volum, enkelhet og det at det ikke er i markedet som gjør dette artig. For min del har ikke dette som er vist her noen betydning patentmessig, og dei som måtte bli «litt motivert» gjør jo en gedigen tabbe om dei ikke tar kontakt. Eg takker for advarslen, og alle mine Venner er som meg. Dei er ikke få. Bare det å velge rett vaskeservant gjør 1 tomme i lengderetning, enhåndsamatur reduserer vekten med 200 kg osv osv Eg vil tro Du ikke ser hva som er premisser og fordeler på dette bildet. Og joda, bra er det og kan forbedres Hr XYZ+ÆØÅ Her litt relevant sensur, fra denne siden: https://www.digi.no/artikler/du-ma-passe-seg-for-gratis-vpn-apper-disse-10-meget-populaere-tjenestene-er-ikke-til-stole-pa/456943 Eg skreiv dette (ha VG sensuren i minnet), og det vart sensurert: VPN (Vladimir Putin Network) er da ikke mer anonymt enn Se & Hør Å være uten WiFi og BT er. Ofte set man bare opp prisen, og folk kjøper som gale. Kansje man har overvekt av motsatt korolasjon kvalitet mht pris. Høgre pris øker også BNP, slik kjøpe-vann på flaske øker BNP i forhold til Pils. Så kva kjøper Du ? For å si det litt enkelt; der er stor likskap på en Prest og en svindler, på Vatikanet og CIA osv. osv. Og litt kristen må man være for å få nok stemmer, vi kan like Horen. Og som Paven implisitt sier: Hvorfor kondom når Du kan ..... i ..... Skulle eg velge å tro noe blir det ikke på «0-utslepps bilen», batteri bilen har eg derimot tru på da elektrisitet er den «edleste» form for energi overføring. —————- Det har noe med tråden å gjøre, siden alt lekker og blir lyttet på. Derfor døme med Prest og Watergate, makt og sølvpenger betyr alt. Sensur, joda ikke alle har talerett, men legitimitet ad kommentarfelt ønskes. Endret 4. februar 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
oceana Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Hva i alle dager har dette med denne tråden å gjøre egentlig?Mener Du her er noe som må sensureres bort ? Jeg tror det er høy terskel for å sensurere her inne. Jeg bare skjønner ikke hva dette konseptet ditt har i denne tråden å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Selvsensur Er det noen som vet hvordan man sletter eigne innlegg Endret 5. februar 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
G Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Ofte set man bare opp prisen, og folk kjøper som gale. Kansje man har overvekt av motsatt korolasjon kvalitet mht pris. Høgre pris øker også BNP, slik kjøpe-vann på flaske øker BNP i forhold til Pils. Så kva kjøper Du ? For å si det litt enkelt; der er stor likskap på en Prest og en svindler, på Vatikanet og CIA osv. osv. Og litt kristen må man være for å få nok stemmer, vi kan like Horen. Og som Paven implisitt sier: Hvorfor kondom når Du kan ..... i ..... Skal prøve å være til hjelp her. Tviler på at paven sa det nøyaktig slik men: "Hvorfor kondom når du kan bidra med fitteskatt", eller snike unna begge deler evt. ift. hvor sleip du er. Om du får HIV og/eller befrukningssvekkende kjønnsykdom, så bidrar du muligens til å senke befolkningsveksten i verden, for hvem vil vel ikke ha mer av det? Alternativt du setter en skokk HIV-infiserte barn til verden og helsevesenet får flere forsøkskaniner å pumpe fulle av HIV-eksperimenterende medisiner på. Er jo bare fordeler her, med unntak av at du forkorter eget liv. Noen ønsker jo det også unntaksvis så.. Endret 4. februar 2019 av G Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Skal prøve å være til hjelp her. Tviler på at paven sa det nøyaktig slik men: "Hvorfor kondom når du kan bidra med fitteskatt", eller snike unna begge deler evt. ift. hvor sleip du er. Om du får HIV og/eller befrukningssvekkende kjønnsykdom, så bidrar du muligens til å senke befolkningsveksten i verden, for hvem vil vel ikke ha mer av det? Alternativt du setter en skokk HIV-infiserte barn til verden og helsevesenet får flere forsøkskaniner å pumpe fulle av HIV-eksperimenterende medisiner på. Er jo bare fordeler her, med unntak av at du forkorter eget liv. Noen ønsker jo det også unntaksvis så.. Om Gud ser, er nok det store spørsmålet.... det var nå korgutter Paven administrerte, men OK skattlegg fremfor hemlighold Eg tviler, ha, ha Endret 4. februar 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
G Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Paven er ikke noen nøytral part. Han tenker nok at det gir flere barn, men han har kanskje ikke innberegnet tap pga. kjønnsykdommer. Alternativt at man lever i en verden med levende syke individer stappfulle av all slags herligheter av kjønnsykdom. En dag kommer skjer vel en mutasjon og zombie-apokalypsen blir et faktum. Fra kjønnsykdom til zombie Endret 4. februar 2019 av G Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Selvsensur Endret 5. februar 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Selvsensur Endret 5. februar 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Selvsensur Endret 5. februar 2019 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå