Best Lawyer You Have Ever Seen Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Vurderer sterkt å starte på en master i statistikk etter bachelorgraden min til sommern, men jeg lurte på om hvordan jobbutsiktene er for disse yrkene i Norge. Er også interessert i jobbe i techindustrien, men er den egentlig så stor her til lands? Hva slags karakterer må man helst ha for å kunne lande en jobb i disse yrkene? Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) Jobbutsiktene er meget gode, men foreløpig best innen bank og forsikring. Blir mer og mer tech også. Endret 2. februar 2019 av kim_InnleggNO Lenke til kommentar
JonathanLK Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 (endret) Jeg tviler på det desværre. Hvis du søker etter jobber med slike kompetanser på finn.no for eksempel, kommer ingenting opp Endret 26. februar 2019 av JonathanLK Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Det er nok såpass få med statestikkutdanning her i landet at karakterane nok har mindre betydning, det er nok vanskeleg nok for ein arbeidsgiver å finne ein søkar med fullført statsistikkutdannning om ein ikkje skal finne ein med gode karakterar i tillegg. Det er av den grunn heller ikkje så mange reindyrka statistikkstillingar å finne, men du kan også jobbe i andre stillingar som er innom statistikk, særleg i større fagmiljø. Personleg så ville eg vurdert å ta master i eit anna fag enn statistikk, rett og slett for å skaffe meg større kompetansebredde og på den måten ha meir jobbmuligheiter. Master i statistikk er nok kanskje litt vell spissa i forhold til jobbmarkedet akkurat no. Lenke til kommentar
Best Lawyer You Have Ever Seen Skrevet 27. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2019 Det er nok såpass få med statestikkutdanning her i landet at karakterane nok har mindre betydning, det er nok vanskeleg nok for ein arbeidsgiver å finne ein søkar med fullført statsistikkutdannning om ein ikkje skal finne ein med gode karakterar i tillegg. Det er av den grunn heller ikkje så mange reindyrka statistikkstillingar å finne, men du kan også jobbe i andre stillingar som er innom statistikk, særleg i større fagmiljø. Personleg så ville eg vurdert å ta master i eit anna fag enn statistikk, rett og slett for å skaffe meg større kompetansebredde og på den måten ha meir jobbmuligheiter. Master i statistikk er nok kanskje litt vell spissa i forhold til jobbmarkedet akkurat no. Statistikkompetanse var visstnok veldig ettertrakta i USA, så jeg tenkte det kanskje var det her og. Bachelorgraden min er innenfor økonomi og administrasjon så jeg tenker jeg har god nok bredde til å begynne å spesialisere meg. Tar vel og merke ekstra fag innenfor matematikk for å kvalifisere meg for opptak til master i statistikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå