Gå til innhold

Volkswagens nye elbilkonsept er en Beach Buggy


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist å se at tradisjonelle bautaer i europeisk bilindustri har blitt japan-morbid.

For det er vist så viktig å skille seg ut i disse dager, at det er bedre å stikke seg ut som en klovn, enn å gli inn i mengden av middelmådighet. Og når alle skiller seg ut som enkeltklovner, fra mengden av annerledes-andre klovner, så er klovn blitt middelmådighet det også.

 

Se bare på disse, det er på ingen måte gode biler, de bare ser forjævlig ut, og det er ubegripelig at folk kjøper disse:

*Nissan Leaf, som i følge Nissan selv er "designet" til å se ut som en amfibie..... Jeg tipper frosk...

*Honda Civic, som kopierte trynet til Bender fra Futurama, og limte det på bagasjeluka til baklys...

*Nissan Juke som bare ser ut en salig lapskaus av sære designtrekk, alt for å skille seg ut, men det er ingne helhet i designet. Alt er bare et rot av rare detaljer som ikke passer sammen.

*Renault Zoe, som på mystisk vis har fått signaturen "ZE" til Carlos Datsun-Ghosn på seg... Og ser ut som den var designet av samme gjengen som designet leaf.

Kansje Datsun-Ghosn var på ferie i frankrike...

*Kia Soul, som ser ut som ei skoeske med solbriller (Riktignok Koreansk, men det er mye nærmere Japan enn Tyskland).

*Toyota Sera, som ved fødselen fikk knekt begge skuldrene ut av ledd, med overlegg...

*Isuzu Vehicross, med hoggtenner til støtfanger....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trist å se at tradisjonelle bautaer i europeisk bilindustri har blitt japan-morbid.

For det er vist så viktig å skille seg ut i disse dager, at det er bedre å stikke seg ut som en klovn, enn å gli inn i mengden av middelmådighet. Og når alle skiller seg ut som enkeltklovner, fra mengden av annerledes-andre klovner, så er klovn blitt middelmådighet det også.

 

Se bare på disse, det er på ingen måte gode biler, de bare ser forjævlig ut, og det er ubegripelig at folk kjøper disse:

*Nissan Leaf, som i følge Nissan selv er "designet" til å se ut som en amfibie..... Jeg tipper frosk...

*Honda Civic, som kopierte trynet til Bender fra Futurama, og limte det på bagasjeluka til baklys...

*Nissan Juke som bare ser ut en salig lapskaus av sære designtrekk, alt for å skille seg ut, men det er ingne helhet i designet. Alt er bare et rot av rare detaljer som ikke passer sammen.

*Renault Zoe, som på mystisk vis har fått signaturen "ZE" til Carlos Datsun-Ghosn på seg... Og ser ut som den var designet av samme gjengen som designet leaf.

Kansje Datsun-Ghosn var på ferie i frankrike...

*Kia Soul, som ser ut som ei skoeske med solbriller (Riktignok Koreansk, men det er mye nærmere Japan enn Tyskland).

*Toyota Sera, som ved fødselen fikk knekt begge skuldrene ut av ledd, med overlegg...

*Isuzu Vehicross, med hoggtenner til støtfanger....

 

Haha! Ikke mobb den søte Leafen min a! :p

Men er enig med deg. Virker som at behovet for å skille seg ut fører til at man på død og liv må lage design som er nytt og "spennende".

En vanlig - ish bil utseendemessig men bygd på elbil plattform - da snakker vi!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha! Ikke mobb den søte Leafen min a! :p

Men er enig med deg. Virker som at behovet for å skille seg ut fører til at man på død og liv må lage design som er nytt og "spennende".

En vanlig - ish bil utseendemessig men bygd på elbil plattform - da snakker vi!

 

Jeg føler med deg. Jeg er den uheldige eier av ei skoeske med solbriller. Det eneste grunnen til at jeg sank så lavt, var nettopp fordi e-Passat ikke fins, og e-Golf har vel snart passert 30 års ventetid.

 

Det er en gigant-tabbe av VW at de ikke leverer de bilene folk etterspør, men heller satser på å kopiere morbide japanbiler som drukner markedet. Jeg fikk skoeska på dagen med et knips med fingrene. Det markedet er mettet.

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg føler med deg. Jeg er den uheldige eier av ei skoeske med solbriller. Det eneste grunnen til at jeg sank så lavt, var nettopp fordi e-Passat ikke fins, og e-Golf har vel snart passert 30 års ventetid.

 

Det er en gigant-tabbe av VW at de ikke leverer de bilene folk etterspør, men heller satser på å kopiere morbide japanbiler som drukner markedet. Jeg fikk skoeska på dagen med et knips med fingrene. Det markedet er mettet.

Kan være en fordel å faktisk lese annonsen. 

 

De viser denne konseptbilen kun for å vise skalerbarheten til den nye plattformen. 

 

Leser man mellom linjene, så betyr det at det å produsere nye modeller når fabrikker etc er på plass for å masseprodusere denne MEB platformen ikke vil være så ekstremt tungvint. 

 

Om noen år, får man plutselig nye modeller på rekke og rad. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Kan være en fordel å faktisk lese annonsen.

 

De viser denne konseptbilen kun for å vise skalerbarheten til den nye plattformen.

 

Leser man mellom linjene, så betyr det at det å produsere nye modeller når fabrikker etc er på plass for å masseprodusere denne MEB platformen ikke vil være så ekstremt tungvint.

 

Om noen år, får man plutselig nye modeller på rekke og rad.

Det er bare ord på et hvitt papir, jeg kan ikke kjøre noe sted med det. Hvor er e-Passaten? Den burde vært her allerede. Kommer den noen gang? Når? Leveringstid?

Giganttabbe å prøve å selge skalerbarheten til MIB plattformen, istedenfor å selge e-Passat. Ingen kan kjøre med lovord om en plattform.

Jeg hadde forsåvidt en Passat tidligere. B5 plattform. Fantastisk bil for sin tid, og pris. Men det var, også den gangen, bilen jeg ville ha. Hvor fleksibel plattformen var, var lite interessant for meg.

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar

Det er bare ord på et hvitt papir, jeg kan ikke kjøre noe sted med det. Hvor er e-Passaten? Den burde vært her allerede. Kommer den noen gang? Når? Leveringstid?

Giganttabbe å prøve å selge skalerbarheten til MIB plattformen, istedenfor å selge e-Passat. Ingen kan kjøre med lovord om en plattform.

Jeg hadde forsåvidt en Passat tidligere. B5 plattform. Fantastisk bil for sin tid, og pris. Men det var, også den gangen, bilen jeg ville ha. Hvor fleksibel plattformen var, var lite interessant for meg.

Bruk helt normal logikk. 

 

Trur du de vil tjene på å lage en ePassat? Hvis ja, vell ja da er det høyst sannsynlig at den kommer. 

 

MEB plattformen er kun et rullende chassis med mulighet for å skalere i alle 3 akser. Med andre ord, er det enkelt å lage modeller i etterkant så fort masseproduksjonen av disse er fult i gang.

 

Det er ikke tøys at de satser hardt på elbiler. Bare se på fabrikkene som er i gang nå. Så fort disse er oppe og går, så skal du ikke se bort ifra at modellene ruller ut i ekstremt mye høyere fart enn det vi ser nå - som ikke annet kan beskrives som "teasere". 

Lenke til kommentar

Haha! Ikke mobb den søte Leafen min a! :p

Men er enig med deg. Virker som at behovet for å skille seg ut fører til at man på død og liv må lage design som er nytt og "spennende".

En vanlig - ish bil utseendemessig men bygd på elbil plattform - da snakker vi!

Tror grunnen for at elbiler har "nytenkende" design er og trekke kjøpere, tror veldig få på jorden vil kjøpe en el-passat fremfor en bensin/diesel-passat i dag, da er det enklere å selge noe som er hipt og ser fremtidsrettet ut.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Gi oss en elektrisk RS6, Passat og Superb og kutt ut å vase bort tiden...

Har du regnet på det?

 

En tysk Passat ser ut til å starte på €32k, inkludert tysk MVA på 19%(?), altså €27k før avgifter. Jeg tror ikke man får en *bra* e-passat før batteriet er på 80kWh. Det ryktes at Tesla betaler $100 per kWh for celler nå, men man må legge til pris for å pakke batterier *og* ta hensyn til at alle andre har dyrere batterier enn Tesla. Kanskje $16k for at en e-passat skal få den batteripakka den fortjener? Nesten 60% dyrere altså, og da har jeg antatt at det er gratis å bytte fra diesel til el-motor. Noe det nok ikke er, hvert fall ikke før produksjonstallene for elbiler har steget en del.

 

 

Vi ser for så vidt konturene av hvordan de har tenkt å løse dette allerede ved at de slipper dyre lavvolummodeller først (e-tron og etter hvert Taycan) og på sikt elktrifiserer stadig billigere modeller..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...