AnonymDiskusjon Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Hei. Broren min sier han er ensom. Eller, retter sagt at han ikke klarer å få seg et ligg og trenger dette. Har ikke venner eller kjæreste. Jeg sliter med sterke, kontinuerlige smerter og sliter med å være ute på grunn av dette. Foretrekker å være hjemme hvor jeg har behagelige stoler, smertestillende, varmepose, tens og annet. Han forventer at jeg skal bli med han ut på nattklubber for å hjelpe han med å få sex. Idag har jeg influensa i tillegg til at smertene er verre enn vanlig. Jeg har også måttet kaste alt av kosmetikk og andre toalettsaker på grunn av sanering for mrsa. De fleste klærne mine har blitt ødelagte på grunn av saneringer. Han ringer meg idag og forlanger at jeg skal bli med på nattklubb fordi han trenger sex og sier at jeg er et horribelt menneske og et krepyl fordi jeg sier at det passer bedre en annen dag. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Han er veldig verbalt aggressiv. Han har også vært voldelig. Han har ingen forståelse for helsessituasjonen min. Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: 400a2...c4a Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Jeg vet dette høres veldig slemt ut men du må bare la han få ha litt lille sinneutbrudd og behandle han som barnet han oppfører seg. Ignorer han når han oppfører seg sånn her. Heng på tlf, gå hjem, har jeg forstått deg riktig at du har ditt eget sted? Du lærer folk hvordan de får behandle deg. Enkelte mennesker vil bare fortsette å manipulere deg til å gjøre som de vil hvis du fortsetter å la dem gjøre det. 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2019 Du må være flink hvis du får et ligg hver gang du drar til byen ¿ Anonymous poster hash: 96cdc...d48 Lenke til kommentar
LurenD Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Jeg vet dette høres veldig slemt ut men du må bare la han få ha litt lille sinneutbrudd og behandle han som barnet han oppfører seg. Ignorer han når han oppfører seg sånn her. Heng på tlf, gå hjem, har jeg forstått deg riktig at du har ditt eget sted? Du lærer folk hvordan de får behandle deg. Enkelte mennesker vil bare fortsette å manipulere deg til å gjøre som de vil hvis du fortsetter å la dem gjøre det. Hei! Dette er trådstarter. Takk for svar. Kanskje jeg må gjøre det. Jeg har ikke mitt eget bosted akkurat nå, men han bor bare sammen med meg i perioder. Opplever han egentlig som ganske ufølsom ofte når vi er sammen, så hadde nok unngått han om han ikke hadde vært familie og at jeg synes synd på han. I tillegg til meg så kritiserer han også endel kvinner, feminister, NAV-brukere og andre grupper sånn generelt, hvilket er ubehagelig for meg både fordi jeg synes holdningene hans er litt hatske/voldsomme og fordi jeg er kvinne og NAV.bruker. Han er generelt mye mer aggressiv i ordbruken enn det jeg er komfortabel med. Jeg er også litt redd for han fra tidligere erfaringer med at han har vansker med å kontrollere sinnet (har ødelagt tingene mine bl.a). For i kveld så 'ordnet' det seg på en måte. Ringte foreldre og ba de ringe han fordi jeg var bekymret for han. Ringte han selv senere og da hadde han roet seg ned. Forelslo igjen at han måtte si ifra om han ville finne på noe en annen dag. Blir litt vanskelig å unngå han helt nå, men jeg må lære meg å ikke føle meg dårlig med å sette noen rimelige grenser. Satser på at jeg skal flytte for meg selv snart. Er litt mer 'skjør' psykisk nå på grunn av helseutfordringene min også, så dette er enda viktigere for meg nå. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Du er ikke slem bare fordi du er streng når det gjelder dine grenser. Klarer han ikke å holde seg fra å gjøre deg ukomfortabel så er det helt fait å ikke henge med han. Skjønner at man mener at man skal ha mer spillrom hvis man er i familie, men det er en dårlig holdning og høres mer ut som en unnskyldning skapt av "flying monkeys". Du har med en narsissist å gjøre som vil gjøre så hele familien spiller etter sin egen pipe, og det virker som om han prøver å kontrollere deg med frykt (det å ødelegge tingene dine er for å vise at han kan skade deg, det samme med å slå i vegger osv, de telegraferer at de har lyst til å skade DEG). 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Helt enig med post #2. Ingenting i livet er gitt. Alle slags gleder kommer med ulemper. Du har ingen plikt til å hjelpe noen familie med noe som helst, å gi noe eller hjelpe med noe er 100% frivillig. Hvis noen får deg til å føle som at du -bør- gjøre det, så er det manipulasjon. Og da står du fritt til å gjøre som beskrevet i post #2. Den mest intelligente måten å lære noen å oppføre seg som folk på, er å ignorere, ellers om visse land gjør mot land styrt av diktatur: Innfører sanksjoner. Man kutter ut støtte. Men man er samtidig åpen for kommunikasjon. Man må bare ikke la det påvirke seg. Så svarer man kun på det som er åpent, fritt og vennlig, og prøve å bygge på det, og fortsetter med å styrke sin egen personlige utviklingsposisjon. Noe særlig mer får en ikke gjort. Og du som er i en helsemessig svekket situasjon, står absolutt i din rett til å ta i bruk denne strategien. Kun hvis man har overskudd og vet man ikke utsetter seg for massiv risiko på veien, eller hvis en er temmelig sikker på at en blir en last, bør en hjelpe til. Håper det ordner seg. Din bror har valgt sin vei. Kanskje oppfordre han til å styrke sin psyke ved å få timer hos psykolog. Man trenger ikke være avhengig av sex eller noe annet for å leve et godt liv. Høy personlig integritet betyr mer enn noe annet: Når man ikke er avhengig av noe, så står man heller ikke i fare for å savne det. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå