Gå til innhold

Hvilket oppsett er best?

Anbefalte innlegg

Hvilket oppsett synes du er best? Begrunn gjerne svaret. En kompis av meg skal forhåpentligvis kjøpe et disse.

Alternativ 1:

Amd XP 1800+

ddr pc 2700 333mhz 512*1

gainward gf4 ti 4400

audigy lydkort

plextor 24x bulk

win xp no home ed

logiteck desktop

klipsch pro media 2.1

Asus a7v 333

Maxtor 60 bg

silentviking opptil xp 1900+

artic silver 3

Pris: 16850 kr

Alternativ 2

Amd XP 1800+

ddr pc 2100 266mhz 256*1

hercules 8500 le

audigy lydkort

Lg brenner 24x

win xp no home ed

Creative FPS 1600

Abit kr7a 133

Maxtor 60 gb

silentviking opptil xp 1900+

artic silver 3

Pris: 11650 kr.

Han har et ChieftecdX-01SL-D kabinett som han skal byyge i, i tillegg så har han en pioneer dvd spiller slot in.

[ Denne Melding var redigert av: Lord_Linus på 2002-03-05 14:35 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prosessor: helt grei.

Ram: 2700 - fordeler: overklokkingsvennlig, fremoversynt og stabil. 2100 - billigere, og helt ok hvis du ikke skal overklokke.

Skjermkort: GeForce4 eller Radeon er en smakssak. Noen mener Radeon er et bedre all-around kort, mens GeForce4 er bedre på ren 3D-grafikk (les: spilling).

Lydkort: helt greit.

OS: Er personlig motstander av WinXP (og alle andre OS'er) på norsk, men det får være opp til deg.

CD: Har selv gode erfaringer med Plextor, så jeg hadde gått for den. Vet ikke nok om Pioner til å ikke kunne anbefale den heller, da...

Tastatur: Logitech Desktop er et bra valg. Har Cordless Optical Desktop selv, og er meget fornøyd med det.

Harddisk: Maxor har ok disker de.

HK: Asus eller Abit? GeForce4 eller Radeon? Nok en gang tror jeg du må gå for det du føler for selv. Noen argumenter for, noen mot, og jeg lister ingen av dem. Sjekk ut testene på de forskjellige kortene, og bestem selv.

Alt i alt må du kikke i lommeboka. Et generellt råd er jo å ikke kjøpe det aller siste nye. Man kan spare en del penger på å kjøpe nummer 2 i rekken, og heller oppgradere igjen om ikke så altfor lenge. Siden du allerede har et kabinett, ville jeg nok valgt løsning 2. Muligens ville jeg kjøpt en plextor, og heller DDR 2700, men med dagens RAM utvikling er det vanskelig å bestemme seg.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...