Gå til innhold

Kombinere T-we med strømmetjenester

Anbefalte innlegg

FOlkens.  Kjkenner jeg blir litt deprimert nå.

Fikk brev i posten i går - fra Telenor, fordi jeg har Telenor fiber med TV pakke.  Hatt dette i noen år nå og har forsåvidt vært fornøyd med dette.  Nå sier altså Telenor at tjenesten skal legges ned.  Trøsten er at jeg kan gå videre med Canal Digital T-we.  Jeg ble egentlig happy når dette kom fordi jeg strengt tatt har hatt lyst på noe nytt i stua alikevel.   Så jeg kontakter Telenor og snakker med en der - på chat vel og mærke.  Så begynner jeg å spørre om det ene og det andre og hvilke muligheter dette gir meg o.s.v. o.s.v.

Jeg merker at jeg blir litt skuffa når jeg tolker svaret til å være "Intet er nytt under solen"

Jeg får altså lagringsmulighet - hadde fra før

Jeg får mulighet til å leie film - ehm, hadde fra før, men fullstendig uinterresant

Eneste fordelen jeg fikk var at Netflix tjenestene følger med

Dette hadde gitt "oppgraderingen" mening, hvis de også kunen tilby streaming fra HBO, VIAPLAY o.s.v.-  Det kan de ikke.  Det kan heller ikke lastes inn noe APP på boksen for dette. Så spurte jeg - har denne Chromcast innebygget ?   Det hadde jeg nemlig lest om på nett, men nei.  Det har den ikke.  Så tenke jeg - men HDMI Inn, det må da være der. så jeg kan bruke chromcasten - men  Neida.  Ittno HDMI inn så da må jeg alikevel ha chromcast koblet til HDMI2 på TVn, noe som rendrer Netflix appen helt uinterresant på T-We boksen, da den fungerer like bra fra nettbrett og telefon..

Men så sier duden i andre enden noe som spisser øra mine, ja - eller øya da - haha - det er en app, eller nett tjeneste som gjør at man kan bruke nettbrett eller telefon og caste til en annen TV enhet - altså en slags "fler rom" tjeneste.  Er det noen som har erfaring med dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil ha "Chromcast-funksjonalitet" for Youtube og Netflix på T-We-boksen. Mao. kan du trykke på casting-ikonet i Netflix-appen og innholdet vil bli vist på TV-en via T-We-boksen.

Sammenlignet med Telenors gamle løsning, får du ukesarkiv og start-forfra-mulighet på ganske mange kanaler. I tillegg til Netflix, er det også app for NRK/NRK Super. Samt i tillegg T-We-appen for mobile enheter (som støtter Chromecast), samt AppleTV-app. Generelt er det mer innhold tilgjengelig for streaming (der mye er inkludert i abo-et).

Lenke til kommentar

Nå sier altså Telenor at tjenesten skal legges ned.  Trøsten er at jeg kan gå videre med Canal Digital T-we.

Jeg har Telenor fiber (som før het Canal Digital fiber). Lurer på hva det er som skal legges ned? Har du noe som kom før T-We?

Canal Digital er nå bare via parabol. 

Lenke til kommentar

Jeg har Telenor fiber (som før het Canal Digital fiber). Lurer på hva det er som skal legges ned? Har du noe som kom før T-We?

Canal Digital er nå bare via parabol. 

Eldre IPTV-basert TV-løsning fra Telenor som legges ned (og som ikke har vært levert av Canal Digital).

Endret av c.m.
Lenke til kommentar

ok, da ble det noe helt annet i stua ja.  Jeg har nå droppa hele tullenor greia og gått for ren canal digital løsning.  Dro på elkjøp og henta en (GRATIS) tuner fra Canal Digital (tidligere Canal Digital Satellitt), som jeg koblet rett i routeren i stua.  Så ja!  Canal Digital kan også bruke Internet.  Og JA!  Dette helt uavhengig av hvem som leverer internet.  Koble på, slå på tuner, logg inn med google kontoen din, se på TV, selv over dit mobile bredbånd hvis linja er god nok.

En ting til:

Ukes historikk og start forfra er også dekket i dette. Har en mistanke om at tjenestene Telenor bruker faktisk kommer fra Canal Digital likevel. Ser man på eier strukturen så gir det mening.

Nevnte jeg at hardware er gratis.....

Boksen du FÅR gratis er en AndroidTV basert sak med 4K støtte og noen gigs med minne.  Altså ikke noe overdådige greier, men helt greit.  Det er plass til en harddisk i baken på den hvis du har behov for å gjøre opptak eller streame fra eget lager.  Innebygget Plex er det på den så streaming fra egen server eller NAS er på plass.  Eventuellt kan du koble NASet til USB porten og sreame derfra.

Og så klart, hvis du absolutt har behov for en råtass PC som mediasenter, ja - da gjør du det - sett opp den hardware du vill, last inn Canal Digital appen på fon eller brett og fyr løs.

Støtte for HBO og Viaplay er det dessverre ikke, men så vidt jeg skjønner er dette ikke Canal Digital sin skyld.  Det er fordi disse to selskapene enda ikek har laget app til Android TV.  Leste et sted på nett at dette enkelt kan omgås ved å laste ned APK filen over i tuneren og kjøre setupen direkte.  Er vist kun avgrenset i Google Play.  Gidder ikek surre med dette så bruker Chromcast for disse intil videre.  Jada, boksen har selvsagt Chromcast.

Jeg har dermed redusert kostnadene betraktelig og endte opp i månedlig kost på 298,-.  Har så klart ikke bruk for C-More og det fjaset der.  Sånt har jeg Netflix etc. til.

Bottom line:  Canal Digital (ikke Telenor) gir altså beng i hvordan du henter ned signalene.  De vil bare levere tjenestene til deg så du får det du vil ha 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...