Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

utførte endringer uten å informere bruker

Geekeern

Anbefalte innlegg

Gjelder nytt boligkjøp.

Utbygger har gjort en avtale med en tjeneselverandør som leverer plattform for reklamasjon og FDV dokumentasjon.

Vi boligeiere har fått beskjed om at vi må bruke denne portalen for å registrere reklamasjoner og se FDV dokumentasjoner knyttet til leilighetene våres.

Utbygger eller de som drifter løsningen hadde gått inn på min FDV dokumentasjon. De hadde fjernet et dokument, og lastet opp nytt dokument. De hadde ikke informert meg, og jeg har heller ikke innsyn i aktivtetslogg i plattformen.

Føler jeg ikke eier dataene som er lagret på min bruker når de gjør endringer uten å informere eller spørre først.

Juridisk, noen som vet hvorvidt de har lov til å utføre endringer uten å unformere bruker? FDV dokumentasjon er jo lovpålagt, og kanskje sånn som midlertidig brukstillatelse er sensitiv dokumentasjon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjelder nytt boligkjøp.

Utbygger har gjort en avtale med en tjeneselverandør som leverer plattform for reklamasjon og FDV dokumentasjon.

Vi boligeiere har fått beskjed om at vi må bruke denne portalen for å registrere reklamasjoner og se FDV dokumentasjoner knyttet til leilighetene våres.

Utbygger eller de som drifter løsningen hadde gått inn på min FDV dokumentasjon. De hadde fjernet et dokument, og lastet opp nytt dokument. De hadde ikke informert meg, og jeg har heller ikke innsyn i aktivtetslogg i plattformen.

Føler jeg ikke eier dataene som er lagret på min bruker når de gjør endringer uten å informere eller spørre først.

Juridisk, noen som vet hvorvidt de har lov til å utføre endringer uten å unformere bruker? FDV dokumentasjon er jo lovpålagt, og kanskje sånn som midlertidig brukstillatelse er sensitiv dokumentasjon?

Kan ikke se hvordan midlertidig brukstillatelse er sensitiv dokumentasjon, men hva er egentlig problemet om de har rettet på et FDV dokument?  Det er vel bare positivt?  og om du har gammel og ny versjon kan du vel se hva som er endret?  Selv fikk jeg al FDV-dokumentasjon på en USB-stick.

Gjelder dette samme leiligheten der du klaget på små avvik i areal?  Kom du noe vei med det?

Lenke til kommentar

Kan ikke se hvordan midlertidig brukstillatelse er sensitiv dokumentasjon, men hva er egentlig problemet om de har rettet på et FDV dokument?  Det er vel bare positivt?  og om du har gammel og ny versjon kan du vel se hva som er endret?  Selv fikk jeg al FDV-dokumentasjon på en USB-stick.

Gjelder dette samme leiligheten der du klaget på små avvik i areal?  Kom du noe vei med det?

Det er den samme leiligheten ja, og arealsvikt avviste de først, men nå vil de ta ny arealmåling ettersom advokat er involvert. De avviste de aller fleste reklamasjonene.  Så nå har jeg involvert advokat i saken.

Jeg spurte om brukstillatelse, og de bare henviste til det midlertidige brukstillatelsen som var i FDV dokumentasjon. Etter å ha sett på dokumentet så kommenterte jeg noe ved dokumentet, og de skjønte fort at det var feil i den, så de valgte å slette og laste opp et nytt midlertidig brukstillatelse. De informerte meg ikke om endringen.

Jeg gikk tilfeldig inn på på dokumentet noen dager senere og hadde oppdaget at de dette ikke var samme dokumentet som den jeg hadde kommentert på.

Jeg tror de er litt redde for at jeg tar dem på noe nå som det har blitt en litt større sak og advokat inn i bildet.

Endret av Geekeern
Lenke til kommentar

Jeg spurte om brukstillatelse, og de bare henviste til det midlertidige brukstillatelsen som var i FDV dokumentasjon.

Du skal få en "ferdigattest" når bygget inkl utearealer osv. er ferdig.  Overtakelsen av min nye bolig ble en dag forsinket pga innhentning av den attesten.  Har du fortsatt ikke fått noen ferdigattest? 

Midlertidig brukstillatelsen er det uansett kommunene som utsteder, så det er ikke slik at utbygger går inn og forfalsker den - så useriøse er de neppe.  Har den blitt oppdatert er det kanskje bare fordi at de ikke ble ferdig ihht den opprindelig tidsplanen og søkte kommunen om en ny. 

Lenke til kommentar

Synes det fortsatt ikke er greit at de har endringstilgang uten å informere bruker om det, eller at bruker har innsyn i endringslogg inne i plattformen. Da vil man jo oppfatte som at man ikke eier dataene likevel... FDV dokumentasjon skal jo kvitteres ut til eier, og når det er gjort, så mener jeg at de ikke har rett til å endre uten å opplyse det på forhånd først.

Har enda ikke fått ferdigattest... og lever fortsatt på midlertidig brukstillatelse, siden sommer vår i fjor.

Endret av Geekeern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...