Gå til innhold

HJELP til min Plextor PX-708 A

thoregutt

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp!

Plutselig vil ikke brenneren min lese cd-r eller cd-rw plater lenger. Når jeg setter i disse, blir de ikke registrert. MEN, orginale DVD plater, DVD-R og DVD+R plater registreres. Har sjekket Ide kabel.

Jeg tror dette begynte når jeg skulle brenne en dvd her forleden med Clone DVD. Plutselig restartet pc'n seg rett før jeg skulle starte brenninga. Har brukt brenneren i ca 2 mnd. nå uten problemer.

Win 2000 Pro

Ahtlon XP 1600

512 Sdram

WD 120 Gb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, før du evnt. formaterer, så ville jeg gjort følgende:

1. Sjekk at du har siste driver for brenneprogrammet som fulgte med Plextoren.

2. Prøv å oppdatere firmware for Plextoren din.

Hvis dette ikke hjelper, så;

3. Avinstaller CloneDVD, og sjekk om alt fungerer bedre da. Hvis ikke, så vurder å formatere kanskje - eller se om andre har annen hjelp å tilby på dette forumet.......:-)

Lenke til kommentar

Da må du gå på hjemmesiden til Plextor, og finne korrekt brenner (altså din type). Deretter sjekker du hvilke filer (updates) som finnes for din spiller.

Deretter må du følge de anvisninger som står ang. oppdatering av firmware på deres side (eller om det ligger ved en fil som forteller deg hvordan du skal gjøre det).

Lenke til kommentar

Jeg har siste firmware. Problemet ligger heller ikke i brenneprogrammet.

Den finner heller ikke cd'ene i f.eks. windows utforsker...Har sendt en mail til Plextor. Får høre hva de sier.......

Det ender vel opp med at jeg returnerer den til Komplett !!

Ellers takk for hjelpen, folkens !!!!

Lenke til kommentar
Jeg har siste firmware. Problemet ligger heller ikke i brenneprogrammet.

Den finner heller ikke cd'ene i f.eks. windows utforsker...Har sendt en mail til Plextor. Får høre hva de sier.......

Det ender vel opp med at jeg returnerer den til Komplett !!

Ellers takk for hjelpen, folkens !!!!

prøv å formater før du sender den inn ellers kan du få deg en regning fra komplett på 400kr Hvis alt virker som det skal å komplett ikke finner noen feil! :thumbs::thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...