Odd R. Valmot Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Denne løsningen kan avsløre dårlige dekk mens vogntoget kjører Lenke til kommentar
Populært innlegg Emil Skrevet 1. februar 2019 Populært innlegg Del Skrevet 1. februar 2019 Flinke TU som plukker opp kommentartips og kommer med forslag! 16 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Da er det bare for samferdselsminister Georg Dale å finne frem telefonnummer til denne produsenten av fremtidens medhjelper for kontrollørene og ringe sporenstreks for meir informasjon! Slike må monteres på alle grenseoverganger,slik at vi får vekk de som driver med kriminalitet i transportbransjen. Det er en kriminell handling å kjøre med for dårlige dekk,det veit sjåførene og det veit bileierne. 3 Lenke til kommentar
oceana Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Slike innretninger beviser nok en gang at norske myndigheter er utrolig flinke til å dra beina sine. Slike burde vært installert på samtlige grenseoverganger med automatiske bommer i hver ende i det øyeblikket teknologien var moden! 4 Lenke til kommentar
0D33XOD5 Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 En bremseprøver med IR foto av tromler/skiver før og etter og AI algoritmer gir straks ett intrykk om ting er ok eller ikke på den fronten og. Selvtest - fører må legge ut kjetting foran kamera (AI kan telle lenker og verifisere at de passer hjulene), holde sensor mot eksos og plugge inn OBI for å komme videre, bom som leder inn på karantene område. Bare noen tanker og det blir vel kaos i begynnelsen hehe Men om transportører vet at de MÅ gjennom og ikke bare kanskje, så gir de opp å prøve. Billigere pr stykk jo flere som installeres 4 Lenke til kommentar
Roger Hansen Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Skal vi følge tabellen, ref underteksten, så vil disse målestasjonene spare 3 millioner per ulykke de forhindrer. Med andre ord vil 1 slik stasjon spare inn seg selv (dersom det koster ca. 1 million å installere) og samtidig installasjon av 2 andre stasjoner for hver ulykke som unngås. Ganske grei avkastning på investering. 4 Lenke til kommentar
Elektroavdelingen Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Jeg har en billigere løsning: Etter hver grenseovergang grenseovergang etableres en 200 meter lang bakke med 15% fall. Nederst i bakken legges en krapp kurve med dosering utover. Bakke og kurve belegges med glatt overflate. Utenfor kurven legges en skrent med til oppsamlingsområde for kjøretøy med dårlige dekk. Tømmes ukentlig. 9 Lenke til kommentar
HF- Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 God mønsterdybde er ikkje synonymt med gode dekk, gummiblandinga speler også inn. Det einaste som trengs er et par nav-era på kvar grenseovergang som sjekka at alle trekkvogner har tre akslinger, three peak mountan snowflake på alle hjul, nok kjettinger og bra nok mønsterdybde 2 Lenke til kommentar
Kjetil Sandal Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Jeg har en billigere løsning: Etter hver grenseovergang grenseovergang etableres en 200 meter lang bakke med 15% fall. Nederst i bakken legges en krapp kurve med dosering utover. Bakke og kurve belegges med glatt overflate. Utenfor kurven legges en skrent med til oppsamlingsområde for kjøretøy med dårlige dekk. Tømmes ukentlig. Fantastik grei måt og bli kvitt polsk søppel. 4 Lenke til kommentar
Gollum1 Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 God mønsterdybde er ikkje synonymt med gode dekk, gummiblandinga speler også inn. Det einaste som trengs er et par nav-era på kvar grenseovergang som sjekka at alle trekkvogner har tre akslinger, three peak mountan snowflake på alle hjul, nok kjettinger og bra nok mønsterdybde Maskina kjenner igjen mønstret å kan avgjøre om dekket er et bra vinterdekk ved å se i register over godkjente dekk. 3 Lenke til kommentar
Gollum1 Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Jeg har en billigere løsning: Etter hver grenseovergang grenseovergang etableres en 200 meter lang bakke med 15% fall. Nederst i bakken legges en krapp kurve med dosering utover. Bakke og kurve belegges med glatt overflate. Utenfor kurven legges en skrent med til oppsamlingsområde for kjøretøy med dårlige dekk. Tømmes ukentlig. Så du skal drepe folk nå? 1 Lenke til kommentar
Elektroavdelingen Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Jeg har en billigere løsning: Etter hver grenseovergang grenseovergang etableres en 200 meter lang bakke med 15% fall. Nederst i bakken legges en krapp kurve med dosering utover. Bakke og kurve belegges med glatt overflate. Utenfor kurven legges en skrent med til oppsamlingsområde for kjøretøy med dårlige dekk. Tømmes ukentlig. Så du skal drepe folk nå? Nei, er du gal? Oppsamlingsområdet med skrent bygges etter relevante europeiske sikkerhetsstandarder. 1 Lenke til kommentar
MustDo Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 (endret) Sjå litt til USA. Der har dei ved nokre kontrollplassar eit system som automatisk send lastebilar inn til kontroll basert på historikk for bil, eigar, firma eller tilfeldig kontroll. Basert på brikker ala AutoPASS. AutoPASS er allereie påbudt. https://prepass.com/services/weigh-station-bypass-service/ Endret 2. februar 2019 av MustDo 2 Lenke til kommentar
Morten Eriksen Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Og siden autopass allerede err påbudt så er det relativt enkel å la disse vogntogene betale for herligheten ved hver kontroll og et høyere gebyr når de ikke blir godkjent. 2 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Ny forsvarsminister fra Elektroavdelingen? Lenke til kommentar
G Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) Det er selvfølgelig vanskelig å si hva en slik skanner som graves ned i veibanen kommer til å koste, men det blir nok en million eller mer per skanner. Da bør man velge den rimelige utenlandske løsningen. Dersom den er god nok da vel og merke. Endret 4. februar 2019 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå