Gå til innhold

Denne løsningen kan avsløre dårlige dekk mens vogntoget kjører


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det bare for samferdselsminister Georg Dale å finne frem telefonnummer til denne produsenten av fremtidens medhjelper for kontrollørene og ringe sporenstreks for meir informasjon! Slike må monteres på alle grenseoverganger,slik at vi får vekk de som driver med kriminalitet i transportbransjen. Det er en kriminell handling å kjøre med for dårlige dekk,det veit sjåførene og det veit bileierne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Slike innretninger beviser nok en gang at norske myndigheter er utrolig flinke til å dra beina sine. Slike burde vært installert på samtlige grenseoverganger med automatiske bommer i hver ende i det øyeblikket teknologien var moden!

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En bremseprøver med IR foto av tromler/skiver før og etter og AI algoritmer gir straks ett intrykk om ting er ok eller ikke på den fronten og.

Selvtest - fører må legge ut kjetting foran kamera (AI kan telle lenker og verifisere at de passer hjulene), holde sensor mot eksos og plugge inn OBI for å komme videre, bom som leder inn på karantene område.

Bare noen tanker og det blir vel kaos i begynnelsen hehe

Men om transportører vet at de MÅ gjennom og ikke bare kanskje, så gir de opp å prøve.

Billigere pr stykk jo flere som installeres

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skal vi følge tabellen, ref underteksten, så vil disse målestasjonene spare 3 millioner per ulykke de forhindrer.

 

Med andre ord vil 1 slik stasjon spare inn seg selv (dersom det koster ca. 1 million å installere) og samtidig installasjon av 2 andre stasjoner for hver ulykke som unngås.

 

Ganske grei avkastning på investering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har en billigere løsning:

Etter hver grenseovergang grenseovergang etableres en 200 meter lang bakke med 15% fall. Nederst i bakken legges en krapp kurve med dosering utover. Bakke og kurve belegges med glatt overflate.

Utenfor kurven legges en skrent med til oppsamlingsområde for kjøretøy med dårlige dekk. Tømmes ukentlig.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

God mønsterdybde er ikkje synonymt med gode dekk, gummiblandinga speler også inn. Det einaste som trengs er et par nav-era på kvar grenseovergang som sjekka at alle trekkvogner har tre akslinger, three peak mountan snowflake på alle hjul, nok kjettinger og bra nok mønsterdybde

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en billigere løsning:

Etter hver grenseovergang grenseovergang etableres en 200 meter lang bakke med 15% fall. Nederst i bakken legges en krapp kurve med dosering utover. Bakke og kurve belegges med glatt overflate.

Utenfor kurven legges en skrent med til oppsamlingsområde for kjøretøy med dårlige dekk. Tømmes ukentlig.

 

Fantastik grei måt og bli kvitt polsk søppel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

God mønsterdybde er ikkje synonymt med gode dekk, gummiblandinga speler også inn. Det einaste som trengs er et par nav-era på kvar grenseovergang som sjekka at alle trekkvogner har tre akslinger, three peak mountan snowflake på alle hjul, nok kjettinger og bra nok mønsterdybde

 

Maskina kjenner igjen mønstret å kan avgjøre om dekket er et bra vinterdekk ved å se i register over godkjente dekk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har en billigere løsning:

Etter hver grenseovergang grenseovergang etableres en 200 meter lang bakke med 15% fall. Nederst i bakken legges en krapp kurve med dosering utover. Bakke og kurve belegges med glatt overflate.

Utenfor kurven legges en skrent med til oppsamlingsområde for kjøretøy med dårlige dekk. Tømmes ukentlig.

 

Så du skal drepe folk nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har en billigere løsning:

Etter hver grenseovergang grenseovergang etableres en 200 meter lang bakke med 15% fall. Nederst i bakken legges en krapp kurve med dosering utover. Bakke og kurve belegges med glatt overflate.

Utenfor kurven legges en skrent med til oppsamlingsområde for kjøretøy med dårlige dekk. Tømmes ukentlig.

 

Så du skal drepe folk nå?

Nei, er du gal? Oppsamlingsområdet med skrent bygges etter relevante europeiske sikkerhetsstandarder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er selvfølgelig vanskelig å si hva en slik skanner som graves ned i veibanen kommer til å koste, men det blir nok en million eller mer per skanner.

 

 

Da bør man velge den rimelige utenlandske løsningen. Dersom den er god nok da vel og merke.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...