AnArv Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2019 Dokumentasjonen som viser at du tar feil linket jeg til i forrige post. Finn en lege som skriver under. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Finn en lege som skriver under. Nei, det er ikke noe jeg kommer til å foreta meg. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) Hevder du at pustefunksjonen hos mennesker fungerer slik luften slipper ut av en ballong?Etter man er død og ikke lengre klarer å holde luften verken ute eller inne i lungene på egen hånd, så ja. Luft blir blåst inn, det bli trykk i lungene. Luften går ut av seg selv pga trykket. Har du hatt førstehjelp ser man det i praksis når man blåser luft inn i dukken. Endret 7. februar 2019 av aklla 1 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2019 Nei, det er ikke noe jeg kommer til å foreta meg. Eneste fornuftige du har sagt på lang tid. Du ville bare kastet bort tiden din fordi du aldri ville funnet en. Etter man er død og ikke lengre klarer å holde luften verken ute eller inne i lungene på egen hånd, så ja. Luft blir blåst inn, det bli trykk i lungene. Luften går ut av seg selv pga trykket. Har du hatt førstehjelp ser man det i praksis når man blåser luft inn i dukken. Akkurat. Grunnen til at man foretar førstehjelp er fordi vedkommende er i utgangspunktet død, men at man som medmenneske er pliktig til at man prøver holde vedkommende i livet til helsepersonell ankommer. Du bekrefter dette selv. Er man død mister man pustefunksjonen. Derav kan kun levende mennesker benyttes som organdonator fordi man ikke kan benytte disse fra døde. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Eneste fornuftige du har sagt på lang tid. Du ville bare kastet bort tiden din fordi du aldri ville funnet en. Jeg vet at hodet ditt er fullt av misinformasjon fra konspirasjonsteoretikere og alle mulige andre typer vrangforestillinger, men jeg prøver likevel å forklare for deg. Underskrift er ikke noe som avgjør validiteten til dokumenter. Dette er tydeligvis en åpenbar sannhet for alle andre enn deg. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) Definisjonen er helt korrekt. Problemet er at man blir konkludert hjernedød før man slutter puste og pumpe blod selv. Man kan fylle et menneske med luft via respirator, men mennesket må for egen maskin puste ut igjen. Nettopp derfor stiger hjerterytmen og blodtrykket under organdonasjon, fordi man føler smerte. Man er i live. Så hvis man graver opp et 4 måneder gammelt lik og blåser luft inn i lungene, og den luften "pustes" ut igjen når man slipper, er da den personen i live? Eller er det da "ballong-fenomenet" som inntreffer? Og organer kan overleve ganske lenge utenfor kroppen. Ca. 4 timer for hjerte, 6 timer for lunger, og tror det er rundt et døgn for nyrer. Endret 7. februar 2019 av newman221 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) Så hvis man graver opp et 4 måneder gammelt lik og blåser luft inn i lungene, og den luften "pustes" ut igjen når man slipper, er da den personen i live? Eller er det da "ballong-fenomenet" som inntreffer? Og organer kan overleve ganske lenge utenfor kroppen. Ca. 4 timer for hjerte, 6 timer for lunger, og tror det er rundt et døgn for nyrer. Da går jobben videre til deg; finn en lege som kan bekrefte at man kan ta organer fra et dødt menneske og transplantere det til ett annet vellykket. Trenger bare en, ikke flere. EDIT: Jeg vet at hodet ditt er fullt av misinformasjon fra konspirasjonsteoretikere og alle mulige andre typer vrangforestillinger, men jeg prøver likevel å forklare for deg. Underskrift er ikke noe som avgjør validiteten til dokumenter. Dette er tydeligvis en åpenbar sannhet for alle andre enn deg. Vedkommende kan gjerne uttale seg foran kamera. Se ovenfor. Finn kun en lege. Endret 7. februar 2019 av AnArv 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Akkurat. Grunnen til at man foretar førstehjelp er fordi vedkommende er i utgangspunktet død, men at man som medmenneske er pliktig til at man prøver holde vedkommende i livet til helsepersonell ankommer. Du bekrefter dette selv. Er man død mister man pustefunksjonen. Derav kan kun levende mennesker benyttes som organdonator fordi man ikke kan benytte disse fra døde.Har til nå ikke sett noen som klarer å få liv i dukka, tror man trygt kan si ingen får det til heller. Man foretar førstehjelp for å holde organer uskadd slik at helsepersonell med rett utstyr potensiellt kan få liv i personen igjen. Her blåse en person opp lungene, og den slipper ut luften helt selv. Er dyret lungene tilhørte levende eller død? 1 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) Har til nå ikke sett noen som klarer å få liv i dukka, tror man trygt kan si ingen får det til heller. Man foretar førstehjelp for å holde organer uskadd slik at helsepersonell med rett utstyr potensiellt kan få liv i personen igjen. Her blåse en person opp lungene, og den slipper ut luften helt selv. Er dyret lungene tilhørte levende eller død? Her er det virkelige mørke natta altså. Som du sier selv: man forsøker holde liv i personen. Bare slik at det er avklart. Du tror at man kan ta organene fra en person som har sluttet puste (altså klinisk død) og ha en vellykket organtransplantasjon? EDIT: blodet har sluttet sirkulerer. Endret 7. februar 2019 av AnArv Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Men mener du dyret lungene kom fra lever? Lungene klarer å "puste ut" selv, og er dermed i live, ikke sant? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Vel, man kan fiske en druknet mann (eller kvinne) opp av vannet der verken pusten går eller hjertet slår, og gi hjertekompresjoner til medisinsk personell ankommer stedet og kickstarter hjertet. Ikke bare er personen egnet til transplantasjon, personen kan faktisk leve resten av livet sitt. Teknisk sett er man klinisk død Men det forutsetter at hjernen er relativt uskadet. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Ja, mener ikke at lungene alene er ett tegn. Men å si at så lenge lungene puster ut så er man i live er tulle når man ser filmen over. Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Definisjonen er helt korrekt. Problemet er at man blir konkludert hjernedød før man slutter puste og pumpe blod selv. Man kan fylle et menneske med luft via respirator, men mennesket må for egen maskin puste ut igjen. Tøys. Lungene er ballonger - når du puster inn blåses de opp - og er dermed under trykk. Hvis du kunne slappet helt av i alle musklene som holder luften inne(som om du var nettopp død) vil luften gå ut. Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Hevder du at pustefunksjonen hos mennesker fungerer slik luften slipper ut av en ballong? Ja, og han har fullstendig rett - lungene er ballonger, og strekker seg akkurat som en ballong når du puster inn. Når det som holder igjen(muskler/luftrør) slipper, går luften ut - akkurat som med en ballong. 1 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2019 Tøys. Lungene er ballonger - når du puster inn blåses de opp - og er dermed under trykk. Hvis du kunne slappet helt av i alle musklene som holder luften inne(som om du var nettopp død) vil luften gå ut. Ja, og han har fullstendig rett - lungene er ballonger, og strekker seg akkurat som en ballong når du puster inn. Når det som holder igjen(muskler/luftrør) slipper, går luften ut - akkurat som med en ballong. Så hvordan dør vi da? Vi kan bare koble til en egen maskin og ha evig liv eller er det noe som misforstås fullstendig? Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Så hvordan dør vi da? Vi kan bare koble til en egen maskin og ha evig liv eller er det noe som misforstås fullstendig?Du var jo enig i definisjonen av død, så jeg forstår ikke spørsmålet. Du bør uansett ikke basere oppfatningen din på anatomi om du ikke forstår anatomi. I prinsippet ja, vi kan koble til pustemaskin og elektrisk hjerte i lang tid - men det betyr ikke at du er i live - ref tidligere definisjon du sa deg enig i. Altså hjernedød og uopprettelig kritisk skade på lunge/hjerte-system. Kroppen kan fortsatt "gå rundt" med kunstige midler (som stempelet som beveges manuelt) men personen er long gone og kan aldri våkne igjen. Hvis jeg halshugger deg og fjerner hjertet ditt, men kobler kroppen på bypass - vil du hevde du fortsatt lever? Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Siden trådstarter elsker å se på videoer så putter jeg opp to fine videoer som forklarer hvordan det fungerer, kanskje han kan forstå det på den måten. https://www.youtube.com/watch?v=HuKx2a5HkIM https://www.youtube.com/watch?v=rHdhp8Iguhc Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2019 (endret) Du var jo enig i definisjonen av død, så jeg forstår ikke spørsmålet. Du bør uansett ikke basere oppfatningen din på anatomi om du ikke forstår anatomi. I prinsippet ja, vi kan koble til pustemaskin og elektrisk hjerte i lang tid - men det betyr ikke at du er i live - ref tidligere definisjon du sa deg enig i. Altså hjernedød og uopprettelig kritisk skade på lunge/hjerte-system. Kroppen kan fortsatt "gå rundt" med kunstige midler (som stempelet som beveges manuelt) men personen er long gone og kan aldri våkne igjen. Hvis jeg halshugger deg og fjerner hjertet ditt, men kobler kroppen på bypass - vil du hevde du fortsatt lever? Det er jo dette du ikke vil eller kan forstå. Man har ikke en tilstand midt i mellom. Enten lever man eller så er man død. Dette er ikke basert på min oppfatning, men en lege som forklarer. Gir deg igjen oppgaven; finn en lege som kan bekrefte at man kan gjennomføre en transplantasjon fra ett dødt menneske til ett levende, vellykket. Siden trådstarter elsker å se på videoer så putter jeg opp to fine videoer som forklarer hvordan det fungerer, kanskje han kan forstå det på den måten. Hva du forsøker si er at Dr. Byrne tar feil? Endret 7. februar 2019 av AnArv Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Det er jo dette du ikke vil eller kan forstå. Man har ikke en tilstand midt i mellom. Enten lever man eller så er man død. Dette er ikke basert på min oppfatning, men en lege som forklarer. Gir deg igjen oppgaven; finn en lege som kan bekrefte at man kan gjennomføre en transplantasjon fra ett dødt menneske til ett levende, vellykket. Hva du forsøker si er at Dr. Byrne tar feil? Hva vet du egentlig om denne Dr Byrne? Eller den ikke-navngitte legen(eller gruppen) fra Harvard? Du stoler urimelig mye på disse personene kontra andre kilder(som du bare avviser). Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 7. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2019 Hva vet du egentlig om denne Dr Byrne? Eller den ikke-navngitte legen(eller gruppen) fra Harvard? Du stoler urimelig mye på disse personene kontra andre kilder(som du bare avviser). Her finner du all informasjon: http://www.truthaboutorgandonation.com/index.html Grupperingen fra Harvard er blitt bekreftet av en annen person også, Hans Wilhelm, om du kikker litt tilbake i tråden. Så det er to uavhengige kilder. Vi vil bare ha en uttalelse fra en lege om følgende; kan man vellykket transplantere et organ fra et kadaver til en levende person. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå