AnArv Skrevet 3. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2019 (endret) Det er sjelden jeg personlig har følt et kraftigere raseri enn i morrest da innboksen ble sjekket og var kommet en beskjed i fra en bruker av dette forumet. Dette var i forbindelse med organdonasjon og nedenfor vil dere finne en link til et intervju med Dr. Byrne. Hvordan staten kan tillate seg påta rollen som Gud evner hverken jeg eller noen andre i AnArv forklare. Intervjuet er 1t15m. For dem som har dårlig tid er det tilstrekkelig at man ser de første 15 minuttene. Som dere vil se av den forrige posten vår i denne tråden hadde jeg fortalt mine nærmeste om at de skulle "trekke ut kontakten" om jeg ble erklært hjernedød fordi jeg følte det var min moralske og etiske plikt som menneske at man hjelper et annet om man har muligheten. Når dette nå viser seg at dette er umulig for leger at de kan fastslå er det ikke mulig at man kan reagere med annet enn forakt. Ikke fordi legene utfører jobben sin (da det kan godt være at de faktisk var/er like uvitende om dette som oss), men utelukkende fordi noen sitter på denne informasjonen som blir brukt som et instrument for at man kan mislede og utnytte andre menneskers samvittighet. Dette burde også vekke flere av dere til livet som konstant hevder at vi driver propaganda og er drevet av konspirasjonsteorier. Om dette var tilfellet ville vi ikke forandret standpunkt om nye bevis som kan dokumenteres ble forelagt oss. Er det virkelig noen som ikke tror at staten kan mislede oss på andre områder når det her viser at de kan narre oss til å avslutte livet? Videre er det verdt at man nevner at Folkehelseinstituttet ble grunnlag av Rockefeller. Det er åpenbart hvilken katastrofe dette er for oss. Intensjonene er alt annet enn hva du tror. Det hjelper ikke at menneskene som jobber i disse institusjonene er fantastiske mennesker, hvis hva de blir opplært til tjener et annet formål. Og til deg som sendte oss denne informasjonen; vi er deg evig takknemlig! https://youtu.be/XycF3B3K3eo Endret 3. februar 2019 av AnArv 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Å poste timelange videoer og be forummedlemmene se de, er en rar strategi. Er ikke mange som har tid til sånt. 5 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Å poste timelange videoer og be forummedlemmene se de, er en rar strategi. Er ikke mange som har tid til sånt. Samme strategi som andre konspirasjonsteoretikere dette. Alle vet de tar feil, men de får opprettholdt illusjonen om at de tar rett fordi ingen gidder å se de lange videoene. 7 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 (endret) Og dere prater direkte om han enn infoen han kom med. Ironisk, og sier mer om dere for å være ærlig.Skal vi diskutere sak eller? Så lei av kommentarer som ikke egentlig tilfører noe annet enn misnøye og splid i debatten.Spørsmålet hans er helt reelt uansett hva slags måte han presenterte det på; hvorfor tror vi at staten er over det å kunne manipuleres av de med mest makt?Tror dere på gud, at en person som sitter i himmelen skal passe på at vi mennesker ikke gjør onde ting mot hverandre, så organdonasjon er helt trygt og kan ikke utsettes for press eller manipulering av andre mennesker for å tjene de rikeste mens vi stoler blindt på at systemet tjener alle likt? Eller er det bare god gammeldags frykt blandet med fornektelse?Edit: Jeg sitter på treet og trives der så spar meg de følelsesladde argumentene fra begge sider. Jeg er ikke interessert i dine følelser, bare din mening om saken. Endret 3. februar 2019 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 (endret) Og dere prater direkte om han enn infoen han kom med. Ironisk, og sier mer om dere for å være ærlig. Ser ikke at du kikker gjennom en 1t+ lang video heller. Vitenskap og medisin er i konstant utvikling så det er umulig å vite om man blir behandlet riktig når man ligger der og alle tror man er hjernedød. Enten noen tar ut pluggen eller henter organene dine så er det en sjanse at man finner ut i ettertid at det var feil. Uansett så er ikke løsningen å ikke være organdonor. Løsningen er å forbedre sikkerheten og strukturen rundt organdonasjon. De som ikke er organdonorer er egoistiske og bortskjemte. Endret 3. februar 2019 av Comma Chameleon 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Jeg skal, den så faktisk litt interessant ut, kanskje jeg lærer no, who knows. "You can only get healthy organs from a living person, not from a cadaver."Når er det riktig å drepe en person for å redde en annen? Og hvem passer på at disse legene ikke blir bestukket? Skal du gjøre det eller?Det å se en annen vei og chante for deg selv at det er for alles beste er ikke løsningen heller. Det er ikke det beste for de som kommer til å bli utsatt for direkte mord, og du kan virkelig ikke være så blind at du ikke skjønner at veldig mange hadde gått sinnssykt langt for å redde sin kjære, tror du ikke at de med penger og makt for å gå enda lengre hadde gjort det? De gjør det allerede! Organer på svartemarkedet er verdt en ganske heftig sum. Jeg er helt sikker på at hvis vi fikk ett slikt register så vil de med mest makt få tak i listen, men for å være ærlig så tror jeg ikke at det hjelper noe fra eller til, hvis de kan hacke ett register så kan de fint hacke legekontor over hele landet for å finne en perfekt match for sin kjære, og du kan lett da utsettes for en ulykke, eller hva med å bare forsvinne?Du er ganske barnslig som ikke klarer å holde deg til sak og lar deg styres så av følelser. De er ikke bortskjemte, de er redde. Klar forskjell. Bortskjemte fordi de har lyst til å beholde organene de ble født med og er redde? Du vet at hvis du eller en du bryr deg om trengte organer og ikke var av høyere sosial status så hadde dere uansett blitt nedprioritert. Er lov å tro og håpe at norge ikke er slik, men det er som å tro på eventyr. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Jeg ser ikke sammenhengen mellom å være organdonor i det norske systemet og frykten for å havne på svartebørsen med sine organer?Jeg styres ikke av følelser her. Om jeg var det så ville jeg helst ha foretrukket å få organer fra andre men ikke gi bort selv, er jo det "instinktet" sier. Overleve. Men det hadde vært egoistisk og uetisk, så jeg lar være. 3 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 3. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2019 Å poste timelange videoer og be forummedlemmene se de, er en rar strategi. Er ikke mange som har tid til sånt. Første avsnitt: "For dem som har dårlig tid er det tilstrekkelig at man ser de første 15 minuttene." Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 (endret) De som ikke er organdonorer er egoistiske og bortskjemte. Dette er en klar følelsesladd uttalelse. Hvis du ikke klarer å holde deg fra å skulle snakke nedverdigende om andre basert på deres valg så kan man anta at du er påvirket av følelsene dine, noe som er helt klart utifra din ordbruk. Du syns det er egoistisk og borskjemt at folk ikke gir fra seg organene sine som om man hadde snakket om en unge som ikke ønsker å dele leketøyet sitt. Pretty fucked up if you ask me. Ingen burde bølles til å være organdonor, de burde oppfordres. Endret 3. februar 2019 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Dette er en klar følelsesladd uttalelse. Hvis du ikke klarer å holde deg fra å skulle snakke nedverdigende om andre basert på deres valg så kan man anta at du er påvirket av følelsene dine, noe som er helt klart utifra din ordbruk. Du syns det er egoistisk og borskjemt at folk ikke gir fra seg organene sine som om man hadde snakket om en unge som ikke ønsker å dele leketøyet sitt. Pretty fucked up if you ask me. Ingen burde bølles til å være organdonor, de burde oppfordres. Det er min mening bare. Jeg legger ikke så mye følelser i det. Jeg mener at alle gruner til å ikke være organdonor bunner i egoisme og/eller at man er bortskjemt i den forstand at man ikke føler man er en del av samfunnet og det å gi tilbake til andre. Jeg er åpen for å endre mening, som med alt, men foreløpig så er det ingen gode grunner til å ikke være organdonor. Er enig i at i en ideell verden så er alle organdonor av egen fri vilje, men nå er ikke det så lett i praksis. Akkurat som at vaksiner må bli påtvunget og ikke tatt frivillig takket være mødre som nå kvalifiserer seg til å være organdonor (les: hjernedød). 1 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 4. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2019 Det er min mening bare. Jeg legger ikke så mye følelser i det. Jeg mener at alle gruner til å ikke være organdonor bunner i egoisme og/eller at man er bortskjemt i den forstand at man ikke føler man er en del av samfunnet og det å gi tilbake til andre. Jeg er åpen for å endre mening, som med alt, men foreløpig så er det ingen gode grunner til å ikke være organdonor. Er enig i at i en ideell verden så er alle organdonor av egen fri vilje, men nå er ikke det så lett i praksis. Akkurat som at vaksiner må bli påtvunget og ikke tatt frivillig takket være mødre som nå kvalifiserer seg til å være organdonor (les: hjernedød). Har du tatt deg tid til å se de første 15 minuttene av videoen? Da forstår du umiddelbart at den som er egoistisk er vedkommende som ber om organer fra en annen person, ettersom vedkommende fortsatt må være i livet mens organene blir fjernet fra kroppen om de skal kunne benyttes. 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Har du tatt deg tid til å se de første 15 minuttene av videoen? Da forstår du umiddelbart at den som er egoistisk er vedkommende som ber om organer fra en annen person, ettersom vedkommende fortsatt må være i livet mens organene blir fjernet fra kroppen om de skal kunne benyttes. Dette er helt feil. "HVORDAN FUNGERER DONORPROSESSEN? En donasjon skjer alltid ved et av landets donorsykehus. Personer som dør på stedet i for eksempel bilulykker, er derfor ikke donorkandidater. Prosessen går ofte slik: En person blir utsatt for en ulykke/blodpropp/hjerneblødning. Ambulanse blir tilkalt og pasienten fraktes til sykehus. Ambulansepersonell har fokus på å redde liv – de leter ikke etter donorkortet. Legene på sykehuset prøver å redde pasienten. Donasjon er ennå ikke aktuelt. Legene ser at pasienten ikke kan reddes. Nå begynner de å tenke på donasjon. Dette kan skje fra noen timer til dager etter ulykkestidspunktet. Normal prosedyre betyr at pårørende kontaktes ved alvorlige innleggelser. Pasienten dør, men sirkulasjon til organene opprettholdes med respirator. Donorlegen spør pårørende om de kjenner avdødes holdning til donasjon, da kan donorkortet være til hjelp. Det er avdødes vilje som gjelder." https://organdonasjon.no/donasjonsdagen-sporsmal-og-svar/ Tar du alle videoer du ser for god fisk? 4 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 4. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2019 Dette er helt feil. "HVORDAN FUNGERER DONORPROSESSEN? En donasjon skjer alltid ved et av landets donorsykehus. Personer som dør på stedet i for eksempel bilulykker, er derfor ikke donorkandidater. Prosessen går ofte slik: En person blir utsatt for en ulykke/blodpropp/hjerneblødning. Ambulanse blir tilkalt og pasienten fraktes til sykehus. Ambulansepersonell har fokus på å redde liv – de leter ikke etter donorkortet. Legene på sykehuset prøver å redde pasienten. Donasjon er ennå ikke aktuelt. Legene ser at pasienten ikke kan reddes. Nå begynner de å tenke på donasjon. Dette kan skje fra noen timer til dager etter ulykkestidspunktet. Normal prosedyre betyr at pårørende kontaktes ved alvorlige innleggelser. Pasienten dør, men sirkulasjon til organene opprettholdes med respirator. Donorlegen spør pårørende om de kjenner avdødes holdning til donasjon, da kan donorkortet være til hjelp. Det er avdødes vilje som gjelder." https://organdonasjon.no/donasjonsdagen-sporsmal-og-svar/ Tar du alle videoer du ser for god fisk? Hva er det du ikke evner forstå av denne setningen: "You can only get healthy organs from a living person, not from a cadaver."? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Og hva er det du ikke forstår mtp prosessen som ligger på organdonasjon.no? 3 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 4. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2019 Og hva er det du ikke forstår mtp prosessen som ligger på organdonasjon.no? Ingenting. Vi er fullstending klar over hva som faktisk skjer. De tar livet av mennesker slik at de kan ta organene. Hvorfor tror du de injiserer paralyserende stoffer som en del av prosessen? Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Ettersom organer er ferskvare så kan man argumentere med at du har større sjanse for å overleve om man er organdonor. Det er nemlig verdt å bruke ressurser på deg selv om det er usannsynlig at du kommer til å overleve. Eneste gangene det potensielt kan være en risiko er ved hjernedød, da legevitenskapen fremdeles ikke kan fastlå 100% sikkert om en person er hjernedød og ute av stand til å våkne opp igjen. Og om disse personene som høster organer er så mektige, så er det vel strengt tatt enklere for dem å bare forfalske dpkumentasjonen i ettertid? Lime inn et organdonorklistremerke på lommeboka etc. Det er få gode argumenter mot å gjøre organdonasjon til standarden og at man må aktivt velge det vekk i motsetning til dagens system der man må aktivt velge seg inn. 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Ingenting. Vi er fullstending klar over hva som faktisk skjer. De tar livet av mennesker slik at de kan ta organene. Hvorfor tror du de injiserer paralyserende stoffer som en del av prosessen? Helt feil, igjen. De tar ikke livet av pasientene, det ville vært lovstridig og totalt uetisk. "Legene fastslår med 100 % sikkerhet at hjernen ikke får tilført blod og at all aktivitet er opphørt. Hjernen er da uopprettelig ødelagt. Dette bekreftes ved en røntgenundersøkelse. Det er respiratoren som sørger for at organene får tilført oksygen. Kobles respiratoren fra, vil hjertet stoppe. En komapasient vil aldri være aktuell som donor da det fortsatt er aktivitet i hjernen." 2 Lenke til kommentar
AnArv Skrevet 4. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2019 Helt feil, igjen. De tar ikke livet av pasientene, det ville vært lovstridig og totalt uetisk. "Legene fastslår med 100 % sikkerhet at hjernen ikke får tilført blod og at all aktivitet er opphørt. Hjernen er da uopprettelig ødelagt. Dette bekreftes ved en røntgenundersøkelse. Det er respiratoren som sørger for at organene får tilført oksygen. Kobles respiratoren fra, vil hjertet stoppe. En komapasient vil aldri være aktuell som donor da det fortsatt er aktivitet i hjernen." Se de første 15 minuttene av videoen! Slutt med kommenteringen om du ikke har sett hva som blir fortalt. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Se de første 15 minuttene av videoen! Slutt med kommenteringen om du ikke har sett hva som blir fortalt. Hvorfor kan ikke du forklare kort hva de 15 minuttene handler om? Du kan ikke føre en debatt på et forum der du nekter å svare om ikke de andre ser minst 15 minutter av en times lang video. Og er du hjernedød så er du ikke i live. Du eksisterer ikke som person. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå