Salvesen. Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Ok, la meg omformulere - Er det ikke "bare" å erstatte de fire store motorene med 2 ennå større? Selvsagt må de bygges fra grunnen av siden det ikke er noen i den størrelsen fra før. Etter hva jeg har forstått vill det ikke det. Pga vektfordeling, tyngdepunkt fordeling osv osv. I tillegg ville nok flyet måtte ha blitt hevet pga størrelsen på motorene osv osv. Ligger litt info om "problemstillingen" på youtube faktisk Jeg er ingen avioniker eller hva det heter, så ikke ta alt jeg sier for god fisk Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Det der ga lite mening. Kanskje kosten per reservedel er lavere for mange fly, men mange fly krever også desto flere reservedeler. Spesialverktøy trengs uansett, det beror ikke på flyets størrelse. Som jeg skriver i en annen post; Det er allerede veldig mange avganger. Så mange at flyene tar av to og to. Da bør det vel være bedre om man har ett fly som er større enn å fly to som er mindre. Passasjerene vil da ikke miste noe avgangstidspunkt, så muligheten til å (ikke og) finne et passende fly er bevart. Andre her har påpekt at A380 er for stor, at kun Gardermoen er istand til å ta imot flyet. Det er et legitimt problem som er en solid knekk for planen om å bruke akkurat det flyet. Men både Flesland og Værnes kan ta imot B-747, og det er ganske mange som er i størrelse mellom 737 og 747. Det er en grunn til at flyselskaper som regel har færrest mulig forskjellige typer fly. Det kreves opplæring av personell til spesifikke typer etc. Det er en stor kostnad og ha mannskap godkjent til flere typer.. Du kan enkelt google dette. Samt A380 er bare gunstig om den er full, noe som er den største ulempen. I lav sesonger etc kan det være svært vanskelig og fylle disse om man ikke skal ha veldig få avganger.. Som igjen går ut over passasjeren. Og som andre har nevnt, ikke kan de lande på flypassene. Så hvor i all verden er det positive? Ser da bare veldig mye negativt med A380. Eneste som får A380 til og fungere er Saudi Arabia, og det er mye grunnet demmes unike geografiske plassering. Som gjør at et hub system fungerer "lokalt" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå