Audiovisuelt2 Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Hei! Skulle hatt en kupevarmer til bensinbil. I bilen er det allerede installert en som krever stikkontakt, men pga parkering blir det vanskelig å ta i bruk. Finnes det andre muligheter som er trådløse? En liten vifte/ovn inne i bilen som går på batteri? Og gjerne fjernstyrt. Eller om jeg kan koble et batteri til kupévarmeren som allerede er i bilen? Tar gjerne imot gode tips Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) Eneste reelle alternativet er en bensin- eller dieselvarmer. Trolig en bensinvarmer siden du har bensinmotor. Strøm vil kreve et enormt batteri med tilhørende lange ladetider. Edit: Du trenger uansett lader, men kjører du et stykke kan du regne med å ha aldet opp en god del av det som er brukt. Ellers må du til med Reodor Felgen-løsninger som inverter og batteribank, aggregat, propanbrenner eller lignende. Endret 31. januar 2019 av sedsberg 5 Lenke til kommentar
liehen Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Som skrevet over så vil en batteridrevet varmer kreve mye strøm. Det ser man også med en parkeringsvarmer som bruker bilens batteri. Med en del småkjøring på vinteren må jeg passe på å lade batteriet noen ganger. På VW/Audi har de eget tilleggsbatteri når du har parkeringsvarmer (muligens ikke på alle modeller). 2 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Webasto er vel den mest elegante løsningen her? 1 Lenke til kommentar
liehen Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Webasto er vel den mest elegante løsningen her? Men det koster veldig mye å ettermontere. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Absolutt. Koster å være kar 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 https://www.tek.no/artikler/endelig-blir-ogsa-harfonerne-tradlose/454893 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 600W i 13 minutt? Det hjelper jaggu ikke mye ... Jeg har en enkel DEFA på 1kW på kabel, og denne må jeg fyre iallfall en halvtime når det er 15 blå og stålis på rutene. 3 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 (endret) Min DEFA med Termini2 ovn på 1400w bør iværtfal stå på minst et par timer i 15 minus, På auto så står den på 3 timer i 15 minus. Når det var 20 minus her denne uka lot jeg den stå på 4 timer før jeg dro på jobb Har DEFA Link med GPS, kjekk sak. Endret 1. februar 2019 av Simkin 3 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Nå var det halvveis ment som en spøk Har selv en Defa Termini2 1700w, står på ca 2 timer før jeg setter meg i bilen, blir grei temp da. 1 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Har parkeringsvarmer (webasto) stod på I 15 min i -10. Ble greit temp, selv om ideelt så kjører den en halvtime. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 (endret) Eberspacher på ford ranger 3.2 liter hjelper littegrann etter en time påslådd i -28. Får lettere start om ikke annet. Mange variabler ute når det kommer til motorvarming. Du får slike kupevarmere som du plugger i sigarettenneren. Får jo da maks 10A tilgjengelig så du får kansje tint en liten flekk av vinduet men ikke spesielt mere.. Endret 1. februar 2019 av Complexity Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Sjekk diverse båt og elbil-forum. Er ikke uvanlig å ettermontere diverse varmere. Koster ikke allversen fra Kina. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. februar 2019 Del Skrevet 3. februar 2019 Søk diesel heater car på ebay. Tror ikke det selges så mye bensinvarianter, av naturlige årsaker. En liten dieseltank kan jo tilpasses. Og du kan bruke avgiftsfritt drivstoff. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå