fjarle Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Hermer etter Telia.Chili fjerner SMS-aktivering for Fri Data Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Veldig bra chili ? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Omsider kanskje de kan la være å hive ut brukere i øst og vest? Latterlig at det måtte en konkurrent til for at de skulle gidde bruke hodet for å finne en kundevennlig løsning. Mon tro hva som skjer om Telia X fjernes, går man da tilbake til idiotløsningene de hadde før? 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Stratos Skrevet 31. januar 2019 Populært innlegg Del Skrevet 31. januar 2019 Dette er jo veldig bra. Alle som var sure og klaget på Chili i utgangspunktet; se det større bildet. De provoserte frem mottrekket fra Telia. Ser man dette i et litt større perspektiv gjør Chili en veldig viktig jobb som disruptor, og tvinger de andre operatørene til å gjøre noe. Til syvende og sist vil det føre til at vi kan få bedre vilkår alle sammen. :-) 11 Lenke til kommentar
aquaplex Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Da gjenstår det bare at de kutter ut den latterlige hastighetssperren og slutter å kaste ut storforbrukerne da. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg MariusJS Skrevet 31. januar 2019 Populært innlegg Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) "Du risikerer ikke lenger å få avsluttet abonnementet hvis du har «unormalt dataforbruk»" Jøss, skal de begynne å faktisk levere det de selger altså? Dette er jo veldig bra. Alle som var sure og klaget på Chili i utgangspunktet; se det større bildet. De provoserte frem mottrekket fra Telia. Ser man dette i et litt større perspektiv gjør Chili en veldig viktig jobb som disruptor, og tvinger de andre operatørene til å gjøre noe. Til syvende og sist vil det føre til at vi kan få bedre vilkår alle sammen. :-) Ingen kritiserte chili for å tilby fri data, chili ble kritisert for at de ikke leverte det de solgte. Endret 1. februar 2019 av Omnia vincit amor 23 Lenke til kommentar
Emil Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Da gjenstår det bare at de kutter ut den latterlige hastighetssperren og slutter å kaste ut storforbrukerne da. betal mer. så får du produktet du fortjener. 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) Dette er ikke et produkt som kan sammenlignes med Chilimobil Fri Data. Vi tilbyr ubegrenset bruk, mens dette er et 40 GB-abonnement som Telia har satt en lavere pris på, skriver Chilimobil-sjefen Lars Ryen Mill i en e-post til Tek.no.Blir ikke da dette aboet 150GB-abonnement med lavere pris? betal mer. så får du produktet du fortjener.Da må noen tilby det da, mange hadde lett betalt feks 1000kr i mnd for fri bruk uten begrensninger Endret 1. februar 2019 av Omnia vincit amor 3 Lenke til kommentar
Johste Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Bra at det får rydda opp i uvissheten rundt dette abbonementet! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 og tvinger de andre operatørene til å gjøre noe. Til syvende og sist vil det føre til at vi kan få bedre vilkår alle sammen. :-) I dette tilfellet var det vel de andre operatørene som tvang Chili til å gjøre noe 7 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Blir ikke da dette aboet 150GB-abonnement med lavere pris? Presis. "Fri data er en arbitrær mengde data som vi definerer hva er. I dette tilfelle opptil 5 GB per dag. 40 GB per mnd er ikke fri data." Retorikken deres har absolutt forbedringspotensiale. Det hadde forsåvidt vilkårene deres også, men etter alt å dømme har de nå forbedret seg kraftig på dette vesentligste punktet. 3 Lenke til kommentar
hinberg Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Hvordan kan man forholde seg til chili? Alt er jo usikkert og de forandrer retningslinjer i abonnementet som det passer dem, hva skjer i neste uke tro? BTW glad for at de startet med "fri" data, ellers hadde vel ikke telia komme på banen med X. 2 Lenke til kommentar
สูง โทรลล์ Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) Dette er helt ny variant som jeg ikke har sett noen andre operatører har, ikke engang i thailand. Dette er nok det de fleste vanlige nordmenn trenger og dermed så vant chilli over telia. For at jeg skulle blitt helt fornøyd ville jeg ha ønsket samme valgfrihet vi har i thailand der vi kan velge 1 mbps abonnement, et 2 mbps abonnement, et 4 mbps abonnement og et på 6 mbps abonnement. Da kan hele norge bruke nettet samtidig og antakeligvis få den lovte båndbredden uten at kapasiteten blir knekt. Dere kan godt komme med forhåndsbetalt 1 års abonnement som vi bruker i thailand. Det tror jeg mange ønsker i norge også for å slippe faktura maset. Velkommen Chilli og takk for det! Endret 31. januar 2019 av สูง โทรลล์ 1 Lenke til kommentar
Billon Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 I like it. Har firma telefon så jeg ryker jo så mye data som jeg vil men syns det et bare positivt at flere aktører kaster seg over fri data bølgen. mere av sånne abnommenter i utlandet. Jo flere som er med i fri data krigen jo bedre er det. Kudos til telia og chilli. Får vi se ice og Telenor snart? Lenke til kommentar
Milmo Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) Da gjenstår det bare at de kutter ut den latterlige hastighetssperren og slutter å kaste ut storforbrukerne da.betal mer. så får du produktet du fortjener. Som kunde kan man bare forholde seg til det som blir tilbudt. At Chili har bedrevet villende markedsføring er ikke kundenes feil. Det er Chili som har brutt med god forretningsskikk ved å lyve gang på gang. Når man lover 1000 GB så stenger man ikke krana etter 200 GB. Endret 31. januar 2019 av Milmo 8 Lenke til kommentar
สูง โทรลล์ Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Da gjenstår det bare at de kutter ut den latterlige hastighetssperren og slutter å kaste ut storforbrukerne da. Hastighetsperren er faktisk veldig nyttig. Med fri fart vil youtube automatisk velge beste kvalitet og det helt unødvendig fordi folk flest ser ikke forskjellen og skjønner ikke at de storbruker data som gjør at batteriet går fort tomt. Med sperren så blir kvaliteten bra nok for de fleste. Mobilnettet er ikke bygget for at alle folk i landet skal streame video på maks kvalitet! 2 Lenke til kommentar
gotark Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Snedig. Med ny løsning blir det akkurat ikke teoretisk mulig å bruke mer enn 1000GB på en måned. Lenke til kommentar
สูง โทรลล์ Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) Blir ikke da dette aboet 150GB-abonnement med lavere pris? Faktum er at dette blir et 1 TB abonnement med hastighetsbegrensning på 3 mbps. Det er det man får ut av det hvis man bruker nettet maksimalt 24 timer i 30 dager. Chilli må selv kjøpe data siden de ikke eier mobilsenderne og chili betaler i volum. Presis. "Fri data er en arbitrær mengde data som vi definerer hva er. I dette tilfelle opptil 5 GB per dag. 40 GB per mnd er ikke fri data." Retorikken deres har absolutt forbedringspotensiale. Det hadde forsåvidt vilkårene deres også, men etter alt å dømme har de nå forbedret seg kraftig på dette vesentligste punktet. Nei, ikke 40 GB data! Du kan bruke litt over 1000 GB på en måned hvis du har nedlastinger gående 24 timer i døgnet 30 dager måneden med 3 mbps hastighet! (Med fratrekk volum for opplasting, det er umulig å kun laste ned data uten å sende litt trafikk andre veien samtidig) Endret 1. februar 2019 av Omnia vincit amor Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Hvis Chili nå endelig holder hva de sier, så skal jeg vurdere å skifte leverandør om 3 måneder. Chili har så lav tillit hos meg, at jeg ikke tør å hoppe på før jeg ser hvordan gjennomføringen blir. I mellomtiden kan jeg håpe på enda bedre vilkår fra andre operatører. 2 Lenke til kommentar
forduser Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 mye igjen. 3 mb er for dårlig. men bare vent. jeg tror telia knuser chili nå om få dager 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå