Pusher 50 Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Hei alle Jeg har bestilt en el-bil. Avtalt leveringsdato var 18. januar. Det er krysset av for "usikker leveringstid" i kontrakten. Bilen er bestilt med vinterhjul (i tillegg til sommerhjul). Nå viser det seg at det er leveringsproblemer på vinterdekkene. Bilforhandleren informerer meg om at disse vil bli produsert i uke 7 og kommer til Oslo i uke 9. Selve bilen er kommet. Bilen står i forhandlerens lokaler. Vognkort er utstedt i mitt navn. Uten vinterhjul kan jeg ikke bruke bilen. Bilforhandleren hevder at det ikke finnes altenative dekkleverandører. Jeg er tilbøyelig til å mene at "usikker leveringstid" må handle om forhold som bilforhandleren ikke er herre over. Som for eksempel at leveranse fra fabrikke uteblir. Når det gjelder vinterdekkene, så har bilforhandleren hatt god tid på seg til å sikre at disse finnes på lager når bilen ankommer. Bilforhandleren er godt kjent med at det er en ukurant dekkdimensjon på den aktuelle bilen og burde ha forutsett dette problemet. Jeg mener meg berettiget til kompensasjon for at bilforhandleren ikke overholder leveringsdatoen. Noen som har tanker om dette? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Den klausulen om usikker leveringstid ødelegger en del for deg. Problemet ditt er at du ikke egentlig vet hvorfor dekkene blir levert å sent. Hvis det er dekk-leverandørens skyld, så har nok forhandler sitt på det tørre. Om forhandler bestilte dekkene i januar i år, så har du kanskje en sak. Kanskje du kan ringe leverandøren/importøren av dekkene og høre om hva som er leveringstiden på slike dekk. Om det er under 8 uker, så indikerer det at forhandler har tabba seg ut og glemt å bestille dekk i tide. Det er ikke mye, men hvis du har noen løpende utgifter på bilen (forsikring etc), så har du kanskje krav på å få dekket disse? Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Hva slags bil? Google den og "dekk" og se hva som kommer opp. Finner du en leverandør i nærheten kan du vel få dem til å dekke kjøp derfra.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå