fflex Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) Hei. Har nylig kjøpt hus på 200m2 fordelt over 3 etasjer. Skal investere i et godt Mesh nettverk, og jeg blir ikke klok av å lese reviews og erfaringer fordi de er så mikset. Ikke noen spesielle behov, men naturligvis: range, hastighet, stabilitet og plug&play er prioritet. Skulle i utgangspunktet gå for Google Wifi, men så leser jeg litt ymse rundt på nettet og tanken på at det er såpass lenge siden det ble launchet teller ikke positivt. Hadde det blitt sluppet Google Wifi gen 2 disse dager, så hadde jeg hoppet på uten å blinke. Utfordringene som blir nevnt er at puckene må restartes ofte for å få maks hastighet, og at det for ofte problemer med disconnections. Noen som kjører dette i 2019, og det bare fungere som det skal? Ramlet akkurat over Huawei Wifi Q2, nytt produkt og virker bra det lille jeg klarer å finne av info. Virker som Eero 2nd gen er en av de bedre, men ikke tilgjengelig i Norge Hva tenker dere som kan dette bedre enn meg? Feks denne videoen forvirrer meg litt. Det er ingen "clear cut" vinner i dette segmentet virker det som.. Endret 31. januar 2019 av fflex Lenke til kommentar
NULL Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Hvor viktig er ytelsen? Er det en tanke at noen av satellittene skal være kablet opp? Mange av de rimeligere løsningene deler 5 GHz-radio for kommunikasjon mot ruter/mellom satellitter og kommunikasjon mot enheter. I utgangspunktet var dette årsaken til at jeg gikk for Netgear Orbi RBK50, der man benytter en ekstra 5 GHz-radio for backhaul-kommunikasjonen. I tillegg støtter den også 3x3 for 5 GHz, mens en del av de rimeligere løsningene er 2x2-streams. Men ja, dedikert backhaul-radio koster ekstra. Jeg klarer meg imidlertid med fint med to enheter - ruteren og én satellitt - i mitt hus. Spørsmålet her blir jo også om man trenger veldig god ytelse, eller om man klarer seg med "grei nok" ytelse bare man har dekning overalt. Jeg har ikke behov for flere hundre megabits per sekund på soverommet, badet, barnerommene etc. Slik sett hadde jeg nok også klart meg helt fint med de enklere løsningene pga. hjemmekontoret og tv-benken nå er kablet opp. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 10. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2019 Hei. Takk for godt svar! Jeg endte opp med å bestille et Google Wifi 3 pack kit i går på kampanje fra Elkjøp. Har ingen spesielle behov, så får bare prøve meg fram og evt returnere om det ikke står til forventing. Har ikke tatt over huset ennå, så vet ikke helt hvor nettverksuttakene er engang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå