Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Aktive høytalere som tapper batteriet etter at nytt stereo har blitt montert på Audi A6

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Audi A6 2,5 tdi Q 2001 som jeg har byttet stereo i.

Dette var en Blaupunkt stereo (originalt) uten DAB så jeg byttet til en Sony stereo som hadde DAB+, etter dette så hadde jeg problemer med at stereo tappet batteriet flatt der jeg tror det er de aktive høyttalerne som er i bilen som tapper batteriet. Jeg er ute etter en løsning der jeg har hørt at det finnes forskjellige pin koblinger som må brukes for å unngå problemet. Er det noen som vet noe mer om dette problemet for jeg har hørt flere som også har samme feilen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Hvordan har du koblet signalet som slår på/av forsterkeren? Denne må gå av og på med enten tenningen eller (helst) radioen.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Hvordan har du koblet signalet som slår på/av forsterkeren? Denne må gå av og på med enten tenningen eller (helst) radioen.

Hei og takk for svar.

Jeg er noe usikker på hvordan jeg koblet det for jeg fikk lyd der jeg glemte av den aktive forsterker.

Kan jeg måle om der er strøm -vet du farge? Jeg var noe sikker på at radio slo av forsterker når jeg slo av så det er mulig at jeg må innom tenning for å få dette til. Jeg er på reise nå men er hjemme neste tirsdag og da skal jeg se på om jeg kan koble den på annen måte slik at den ikke trekker strøm. Er der egen forsterker eller ligger de hver høytalere?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

På min A4 Avant lå forsterkeren i bagasjerommet, på høyre side. Pinout har jeg ikke, men det finner du på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...