TheodorBjork Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Jeg har bestilt noe som desverre er over 350-grensen og det har blitt stoppet i posten. Dette har skjedd før og jeg er OK med å betale avgiften, men vet noen hvor lang tid tollbehandling pleier ta? Jeg spør fordi jeg gjerne skulle hatt pakken så raskt som mulig, men må jeg regne med flere uker med venting eller noen dager? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) Tok null dager ekstra sist jeg fikk noe over 350-grensa. Ankom landet og ble videresendt samme dag. Endret 31. januar 2019 av Llandari Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Jeg har hatt ting UNDER 350kr-grensa som har blitt liggende hos Toll for kontroll i over 5 uker. Kom tilslutt frem med et "åpnet for kontroll"-klistremerke på. Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Så lenge verdien er tydelig markert på pakken/i medfølgende papirer så pleier det å gå rimelig raskt. Den siste pakken jeg fikk var til tollbehandling i nokså nøyaktig 23 timer før den ble sendt videre. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Virker for meg tollvesenet ikke gidder å sende brev om fortolling lenger, venter fremdeles på en del som mistenker enten har gått i søpla i tollvesenet eller har blitt returnert. Er skuffende tollvesenet ikke er enkle å ha med gjøre. 1 Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 31. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2019 Tok null dager ekstra sist jeg fikk noe over 350-grensa. Ankom landet og ble videresendt samme dag. Ok. Det er jo betryggende. Håper jeg er like heldig. Har hatt ting med tollgebyr før, men da har jeg ikke visst at den ble stoppet så ingen anelse hvor lenge den lå der. Jeg har hatt ting UNDER 350kr-grensa som har blitt liggende hos Toll for kontroll i over 5 uker. Kom tilslutt frem med et "åpnet for kontroll"-klistremerke på. Uffda Er det forskjell på tollkontroll og tollbehandling? Pakkene jeg har fått gebyr på før har ikke vært åpnet, så din høres ut som noe annet (sjekk for ulovlige greier versus behandling for tollgebyr). Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 31. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) 30.01.2019 "Sendingen er under importbehandling." --> 31.01.2019 "Sendingen er sendt fra importterminal."Betyr det at tollbehandlingen er ferdig? Endret 31. januar 2019 av TheodorBjork Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Uffda Er det forskjell på tollkontroll og tollbehandling? Pakkene jeg har fått gebyr på før har ikke vært åpnet, så din høres ut som noe annet (sjekk for ulovlige greier versus behandling for tollgebyr). En pakke kan fint åpnes for å sjekke at innholdet stemmer med deklarasjonen og at påskrevne verdi er realistisk. 1 Lenke til kommentar
Frank Drebin Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 30.01.2019 "Sendingen er under importbehandling." --> 31.01.2019 "Sendingen er sendt fra importterminal." Betyr det at tollbehandlingen er ferdig? Ja. 1 Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 31. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2019 Ja. Hurra! Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 31. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2019 Hmm. På postnord-siden står det fremdeles "tollbehandling/usikker leveringstid" men på posten.no står det "Sendingen er sendt fra importterminal.". Hvem skal jeg stole på? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Hmm. På postnord-siden står det fremdeles "tollbehandling/usikker leveringstid" men på posten.no står det "Sendingen er sendt fra importterminal.". Hvem skal jeg stole på? Den som har nyeste time stamp. Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 31. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2019 Den som har nyeste time stamp. 2019-01-31 07:58 Forsendelsen er tollklarert og frigitt av Tollvesenet Takk. Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 31. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) 07:58 Skulle jo da tro pakken ville være på postkontoret nå da. Men satser på i morgen... Endret 31. januar 2019 av TheodorBjork Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Tar som regel minst 1 dag fra den forlater terminal til den kommer på postkontoret, vel og merke om det er en lokal terminal Har hendt seg at pakken har kommet til terminal på morgenen og jeg har hatt pakken på kvelden Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 07:58 Skulle jo da tro pakken ville være på postkontoret nå da. Men satser på i morgen... Den skal bevege seg fra Toll og til nærmeste terminal også, deretter til postutleveringen. Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 31. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2019 (endret) Tar som regel minst 1 dag fra den forlater terminal til den kommer på postkontoret, vel og merke om det er en lokal terminal Har hendt seg at pakken har kommet til terminal på morgenen og jeg har hatt pakken på kvelden Hmm... det er det, ja. Lokale terminaler i Oslo? (Å nei, toll-terminalen er i Lørenskog, så det er vel minst én dag med snailmail til oslo) Den forlot en terminal klokken 8 i dag så er vel ikke usannsynlig at den er her innen i morgen kveld. Argh. Den skal bevege seg fra Toll og til nærmeste terminal også, deretter til postutleveringen. Så fra en toll-terminal, til en annen terminal og SÅ til postkontoret. Det leddet kan skape problemer ja. Mye mindre håp nå. Trodde den gikk ble frigitt av tollen og gikk rett til posten. Endret 31. januar 2019 av TheodorBjork Lenke til kommentar
TheodorBjork Skrevet 1. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2019 Hvordan er det mulig at den fremdeles er "sendt fra importterminal"??? 36 timer fra Lørenskog er jo latterlig. Er det mulig at den allerede er på postkontoret men har ikke oppdatert status? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Hvordan er det mulig at både postnord og posten er involvert i dette? 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Hvordan er det mulig at både postnord og posten er involvert i dette? Kan være noe fra utlandet? Danmark? Så tar Posten over i Norge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå