XPUserz Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hvis dette ble tatt opp av forbrukerrådet som tvist på TV ville kvalito vært ferdig over natten! Heldigvis er det noen som har teknisk peiling på hvordan IT og kommunikasjon fungerer og tør gi beskjed om det. Uheldigvis er det sikkert mange kunder i selskapet som ikke vet hvordan ting fungerer og aksepterer det kvalito sier, og det er stygt å suge de uvitende for penger. For mange tror det kanskje skal være slik, om det er nedetid eller hva som skjer. Spesielt er jeg kritisk til nyhetene de publiserer på sidene sine. Om jeg drev kvalito ville jeg definitivt oversett alle innlegg i et forum om jeg så noen og holde meg til den opprinlige forretningsplanen! -> Kvalitet og service. Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Dette syntes jeg var skikkelig tåpelig å legge ut. Men for min del er det helt greit, nå ser alle hvor utrolig useriøse Kvalito er. De som har fulgt med på debatten har sikkert registrert at det ikke bare er på hw.no det er en stor overvekt av misfornøyde kunder men overalt hvor det blir tatt opp. Så å unnskylde seg med at moderatorene her er "ute etter" Kvalito blir bare for dumt å påstå. Kvalito bør vokse opp og ta kritikken inn over seg, det er jeg overbevist om at enhver seriøs bedrift ville gjort. Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Spørsmål: Ble serverene til kvalito stålet eller var det svindel for å hente penger til bedriften? 30 servere er ikke bare noe som går ut vinduet selv da Her må det lastebil til og kjennskap! Edit: Og dessuten hvem i huleste har bruk for 30 servere? datautstyr er så billig at det er bortkastet å selge. Særlig grad i forbindelse med et litt tvilsomt selskap som har negative kunder og sånn så plutslig "vips" forsvinner noe her og noe der liksom.. Endret 30. januar 2004 av XPUserz Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Spørsmål: Ble serverene til kvalito stålet eller var det svindel for å hente penger til bedriften? 30 servere er ikke bare noe som går ut vinduet selv da Her må det lastebil til og kjennskap! Ser jo ut som at De svindler kunder, så hvorfor ikke seg selv ? Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Spørsmål: Ble serverene til kvalito stålet eller var det svindel for å hente penger til bedriften? 30 servere er ikke bare noe som går ut vinduet selv da Her må det lastebil til og kjennskap! Edit: Og dessuten hvem i huleste har bruk for 30 servere? datautstyr er så billig at det er bortkastet å selge. Servere inneholder ikke noe særlig nyttig heller for private.. 30 server ble stjålet ja, men hva vet du om hvor mye de kostet.... Jeg tror i allefall det ikke er svindel. Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Nei, men jeg kan antyde en 30.000 pr server om den er billig. Server er dyrt! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hm. Er kunde i dette firmaet. Og dette virker bekymringsfult. Opplevde i begynnelsen å krangle med sjefen via epost, der det ble forsøkt med hestehandel som to års binding mot prisen jeg forlangte, og der det etterhvert ble framsatt beskyldninger som jeg ikke trodde var mulig å rette mot en framtidig kunde. Ser ellers at det er en ganske aggressiv tone i mange av innleggene på Kvalito sin hjemmeside. Og tror dette gjenspeiler holdningene i bedriften. En kan jo spørre seg hvorfor jeg valgte denne bedriften til slutt.Men etter mye om og men fikk jeg en avtale slik jeg ønsket. Og etter det har det gått greit. Bredbåndet varierer noe, men er for det meste oppe og går. Har hatt noen småting med faktura, men det er ordnet. Har også fått god hjelp fra kontoret i Nord da jeg en gang fikk tekniske problemer. Tror det lønner seg med slike diskusjoner, for å finne fram til bedrifter som vi har positive erfaringer med. Det virker som det er en del tvilsomme erfaringer med flere av de nye bedriftene. Kanskje fordi det er nye bedrifter der etablererne har liten erfaring med behandling av ansatte og kunder og har lite kapital, slik at det blir en del "tut og kjør" for å overleve. Joda, mye fornuftig i innlegget ditt her, det er bare det at Kvalito har holdt på i mange år nå. Kim & Kaj som er radarparet i dette korthuset av et firma er to skikkelige snarveigutter. De har egentlig ikke peiling på det de driver med, men driver på kreditorer og kunders godvilje. Det er det som irriterer meg så grenseløst. Når noen lager floker i den grad Kvalito gjør det _hele_ tiden, så må forbrukere få opp øynene. Ikke bare se latterlig billige priser og hoppe på som dritingse hamstere. Man får i mange tilfeller det man betaler for har jeg lært meg. I tilfellet Kvalito får du ikke en gang valuta som står mot de lave prisene deres en gang! Kvalito diskvalifiseres herved på grunn av mangel på seriøsitet og generell kjip innstilling hos ledelsen. Nei; takk og pris for min 2Mbit for 450,- /mnd som jeg nå har hatt i to år. Har hatt til sammen åtte timer nedetid. (ca.) -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 30 server ble stjålet ja, men hva vet du om hvor mye de kostet.... Jeg tror i allefall det ikke er svindel. Jeg noterer meg at du er en av "gutta mot strømmen" i alle Kvalito tråder. Hva er din tilknytning til firmaet? -KJ Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 30 server ble stjålet ja, men hva vet du om hvor mye de kostet.... Jeg tror i allefall det ikke er svindel. Jeg noterer meg at du er en av "gutta mot strømmen" i alle Kvalito tråder. Hva er din tilknytning til firmaet? -KJ AT DE OPPTRER USERIØST OG SKRIVER DÅRLIGE NYHETER PÅ HJEMMESIDEN SIN DESSUTEN HAR JEG EN NABO SOM KLAGER OG SYTER OVER KVALITO Lenke til kommentar
jevel Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Hæ? Les hvem jeg siterer før du fyrer deg. -KJ Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Og i det øyeblikk jeg leste det som sto om forumet på kvalito sin webside, så sank troverdigheten til kvalito rett i dass... Aldri livet om jeg kommer til å bestille noe som helst fra et så useriøst firma. Takk for NGT og Tele2 Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Og i det øyeblikk jeg leste det som sto om forumet på kvalito sin webside, så sank troverdigheten til kvalito rett i dass...Aldri livet om jeg kommer til å bestille noe som helst fra et så useriøst firma. Takk for NGT og Tele2 Heller NGT en Tele2, Tele2 er også et firma som klager i annonser på TV om "monopolet til telenor" og "du sparer mye på å bytte fra telenor". Det er ulovlig markedsføring i følge markedsføringsloven - en skal ikke brekke ned på andre bedrifter for å fremme sin egen.. Jeg ville ikke kjøpt noe av Tele2! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg stiller også STERK kritikk ved bruk av moderators "navn", særdeles uproffesjonellt. Disse kommentarene mine kommer helt nøytralt, da jeg ikke har noen kjennskap til dette firmaet som kunde, ei påvirket av andres erfaringer. Jeg er helt enig med deg! Men det at Kvalito i det heletatt tar til motmæle på en sånn måte sier litt om nivået på ledelsen i firmaet. Jeg ville ikke ha hatt ledelsen i det firmaet der til å vaske golv for meg en gang. Så lite stoler jeg på dem etter å ha gjort butikk med dem. -KJ Lenke til kommentar
fgfgter Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Sitter her nesten lettere sjokkert.... Akkuratt hjemme fra byen og innihelvelte fulll men for all del ........ Dette får meg til å tenke på de "gode" gamle cybercity dagene........... Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Full nå? har en flaske Smirnoff med appelsinsmak - men den skal vente til vi begynner med C Lenke til kommentar
Nora Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 (endret) Hva om alle dere som er missfornøyde gikk sammen om å gå til forbrukerrådet eller anmelde de?? Tror ikke man hjelper noen med å slenge shit her på forumet. Er jo ikke så veldig mye mer seriøst det som blir gjort her enn at Kvalito legger ut det de gjør. Og nei, jeg har aldri hatt og kommer aldri til få noe kundeforhold til Kvalito! Endret 30. januar 2004 av Nora Lenke til kommentar
z10an Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 http://www.kvalito.no/news/news.aspx?pubid...cd-20036adff654 <-- viser jo bare mere hvor useriøst kvalito er, rett og slett tåplig og ha no slikt på sidene sine. Jeg er ikke internett kunde i kvalito men en som har Counter Strike server der.. Har hatt en god del dårlig erfaring med det. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Tele2 er også et firma som klager i annonser på TV om "monopolet til telenor" og "du sparer mye på å bytte fra telenor". Det er ulovlig markedsføring i følge markedsføringsloven - en skal ikke brekke ned på andre bedrifter for å fremme sin egen.. Jeg ville ikke kjøpt noe av Tele2! Sikker på det? Etter at flere land gikk sammen for å hjelpe små bedrifter å oppheve monopol på teletjenester, så kan det hende de gjør et unntak for de? ikke vet jeg, men jeg tviler på at en seriøs bedrift som Tele2 sier at de har bedre priser enn netcom, uten å ha satt seg skikkelig inn i om det får konsekvenser for de. (noe som det normalt burde fått, men jeg tror telemarkedet er litt spesielt for tiden, for å oppheve monopolet) Uansett, vi har bredbånd både fra NGT og Tele2 (hos mor & far) og NGT er helt ok, stabilt osv. men leveringstiden er noe av det værste jeg har sett. 3-4måneder tok det fra vi bestilte, der datoen ble flyttet frem 1 dag, for hver dag som gikk... Tele2 ga oss en dato dagen vi bestilte, 25 virkedager skulle det ta, vi fikk modemet etter 22 dager, og den 25. var vi på nett.. sånn skal det være. Lenke til kommentar
Oracel Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 Jeg var shell-kunde hos kvalito for ca. ett år siden. Mens jeg hadde denne shellkontoen, merket jeg meg at de byttet ut ansatte nærmest på løpende bånd, og jeg fikk nesten følelsen av at Kvalito "skiftet eierskap" minst 1 gang. I tillegg byttet de shell-serveren 2 ganger og oppgraderte den 3-4 ganger, hver eneste gang med en nedetid på MINIMUM 24 timer, på det verste var jeg uten shell i en uke. For ikke å snakke om mailkontoen som jeg hadde der. Den forsvant jo med jevne mellomrom, uten at noen visste hvorfor ting ikke fungerte. "Hva? Får du ikke logget inn? Hva er brukernavnet ditt da?" og så opprettet de en ny mailkonto, og all epost som eventuelt lå i den gamle, ble slettet. Dette er problemer som er _totalt_ uakseptable når shellkontoen koster så mye som 650kr. Det var rett og slett helt latterlig, og jeg priser meg lykkelig over at jeg ikke fornyet kontoen. Konklusjon: Kvalito er et møkkaselskap uten sidetykke. STYR UNNA FOR ENHVER PRIS! Lenke til kommentar
nord Skrevet 30. januar 2004 Del Skrevet 30. januar 2004 fint da at kvalito selv leser hva de gjør...noe som de åpenbart ikke har vært klar over før.. jeg betalte for 24 timer med internett, så jeg avbestilte mitt abb. fra tiscali. så tok det en uke og jeg var klar til og kose meg med nettet døgnet rundt. men da jeg gikk en snartur inn på kvalito IT så var det plutselig 7timer, dette er ikke det jeg hadde bestilt!! veeeldig respektløst, så nå tjener de like mye penger, men har kuttet med tiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg