Heinseberg Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 (endret) Hei Lurer på om det finnes folk der ute som har klart opptaket og utdanningen til Spesialjeger med en annen førstegangstjeneste enn i hæren? På FSK sine sider står det følgende: Er det noen vits for meg å søke opptak dersom jeg har bakgrunn fra Marinen eller Luftforsvaret? Alle som har fullført førstegangstjenesten kan søke. I begynnelsen av opptaket vil du få leksjoner i de disiplinene du trenger for å kunne gjennomføre opptaket. Jeg har gjennomført førstegangstjenesten i Marinen og kan tenke meg å søke FSK. Har jeg for lite feltøvelse i forhold til hva man behøver på FSK? Det spiller ingen rolle hvor man har gjennomført førstegangstjenesten. I begynnelsen av opptaket får man noen leksjoner i hvordan man klarer seg i naturen på egenhånd slik at alle skal klare seg gjennom opptaket. De som blir tatt opp etter opptaket får all den opplæring de trenger i løpet av utdanningsåret. Her står det jo at det er mulig å klare det, men man vil jo ha svært lite felt-erfaring og med våpen osv, i forhold til de i hæren. Og vil tro man stiller ganske mye dårligere enn de andre, eller tar jeg feil? Endret 30. januar 2019 av Heinseberg Lenke til kommentar
1969 Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 Tror nok FSK er på utkikk etter folk med den rette psyken og motivasjonen. Felt erfaring og våpen kunnskap kan man alltids lære seg. 1 Lenke til kommentar
Heinseberg Skrevet 5. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2019 Tror nok FSK er på utkikk etter folk med den rette psyken og motivasjonen. Felt erfaring og våpen kunnskap kan man alltids lære seg. Tusen takk for svar. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 6. februar 2019 Del Skrevet 6. februar 2019 Har du lyst så sleng inn en søknad. Enten så går det eller ikke, men du får et svar ihvertfall. Lenke til kommentar
Sithric Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Hvis du er usikker på det med erfaring tilsvarende det fra Hæren, så kan du jo alltids søke MJK i stedet? De er like "heftige" og gjør mye av den samme jobben, bare med litt mer maritimt fokus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå