Erling Andreassen Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Møller har et elendig rykte og mange holder seg rett og slett unna hele firmaet. Meg inkludert. Å klage til forbrukerådet hjelper selvfølgelig ingenting mot et beist slik som Møller.Det har da ikke så mye å si om firma er stort eller lite. Den største forskjellen er om de lar en advokat argumentere for dem, da er de bedre stilt.Men saksgangen er den samme gjennom forbrukerråd og forbrukertvistombud, som vurderer saken basert på bevis og argumentasjon fra begger sider, og tar en avgjørelse basert på lovverket. Mener du virkelig at omsetning og markedsandel ikke påvirker antall klagesaker? 1 Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 31. januar 2019 Del Skrevet 31. januar 2019 Mener du virkelig at omsetning og markedsandel ikke påvirker antall klagesaker?Er litt usikker på hva du sikter til. Antall klagesaker vil statistisk sett gå opp når et firma øker omsetningen. Du mener kanskje at folk ikke tør/gidder/orker å klage til store firma? Og at klager pr omsetning går ned? For min del er det omvendt. Jo større, jo mindre dårlig samvittighet får jeg for å bruke noen av de bedre triksene i forbrukerkjøpsloven. Dette er firma som ofte har strenge rutiner, og dermed dårlig kundeservice siden de som står i skranka ikke kan fikse "en avtale" med kunden. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Enda mer statistikk som ikke betyr noe så lenge vi ikke har antall kunder/kjøp delt på antall klager 1 Lenke til kommentar
JKBE Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Større bedrift og omsetninger = flere klager Husk det. Norwegian presiserte også dette. Det er også forskjell på varer og tjenester så noen, for eksempel bruktbiler og elektronikk, har større sjanse for å oppleve feil eller mangler. Noen ganger er det til og med forbrukeren selv som ikke har nok kunnskap om produketet også. Lenke til kommentar
MatseMats Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Det er strengt tatt ikke mulig å unngå Telenor. De tar kontakt med deg enten du er kunde eller ikke, men tull til sides. Dette er et grått problem. Noen kunder som meg bryr seg ikke eller klager ikke. Mens andre igjen sier ifra. Og blant dem igjen så har vi billigtypen som skal ha alt billig og perfekt. Og personen som forstår at noen ting koster. Eller ikke alltid kan bli perfekt. 3 Lenke til kommentar
HQ matters Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Nå begynner Tesla kundene å få nok. Her snakker vi om eksplosiv økning. Flere samarbeidspartnere som kjører Tesla og alltid har skrøtet har nå fått en annen framtoning. Det som er skummelt er at de stort sett sier det samme om at de har fått avslag på biler for å være ambassadører men at det nå er så store problemer med feil og service/håndtering av feil fra Tesla's side at nok er nok. 1 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 2. februar 2019 Del Skrevet 2. februar 2019 Tesla-kundene er som gitt i ethvert åpent forum såre fornøyd. Dem som serviceapparatet ikke klarer å ta unna må nødvendigvis ha noe der å gjøre. Hvilket bringer oss til sannheten, Tesla-biler er av en annen verden, men det er også serviceapparatet deres i Norge… Lenke til kommentar
Marcus F Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 Litt overrasket over at Elkjøp havner dårligere enn Power på denne listen. Kan muligens forklares med at de har ganske mye større omsetning og markedsandel også. Det måles jo på antall saker, ikke prosentandel av saker per salg? I mine øyne har Elkjøp mye bedre kundegarantier enn det Power har. For å nevne noen: Prismatch: Elkjøp: Prismatch av alt som ikke er gråimport, eller lokale kampanjer i enkeltbutikker, og gjelder i 50 dager. Power: Skriver at kunden ikke behøver å kreve den laveste prisen, fordi de har en proprietær prisrobot som skal tilby deres laveste pris uansett til enhver tid. Dette bør ikke forveksles med prismatch, da Power velger selv når de skal slutte å følge konkurrentene sine priser - noe de ofte håndhever. Åpent kjøp: Elkjøp: 50 dager. Power: 30 dager. Annonsegaranti: Elkjøp: Med mindre det er oppgitt begrenset antall eksemplarer, er du garantert å kunne bestille eksakte varen ut hele perioden den er på kampanje, selv når den ikke er på lager. Power: Har bare 6 dagers annonsegaranti, og skriver at dersom de ikke har varen, så kan de finne på å tilby deg annen tilsvarende vare i stedet. Dette er noe jeg opplever Power misbruker veldig, da de ofte har veldig liten beholdning inne av kampanjevarer, og når de er utsolgt, får du et "tilsvarende" tilbud som ikke er like bra. Når alt er sagt, synes jeg at HiFi-Klubben har de aller beste vilkårene, og til dels også kompetansen på produktene de selger. Men de er vel i for liten målestokk, til at de kommer med i en slik statistikk. Helt enig med deg om at Power har veldig lite å skryte av i forhold til Elkjøp. Jeg har alltid vært fornøyd med Elkjøp. Power må bytte navn til "tomt på lager" Det burde de fordi, det Power ikke har, har Elkjøp. Mye mer fornøyd med Elkjøp enn Power. Lenke til kommentar
FB.006467760 Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Hehe, i følge de fleste bilforumer jeg er på, finnes ikke misfornøyde Teslaeiere. Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Helt enig med deg om at Power har veldig lite å skryte av i forhold til Elkjøp. Jeg har alltid vært fornøyd med Elkjøp. Power må bytte navn til "tomt på lager" Helt enig! Når jeg finner et produkt jeg ønsker, gjerne gjennom prisguide eller prisjakt, er ofte Power billigst. Dessverre viser det seg når jeg går inn på nettsiden for å bestille at de bare har produktet tilgjengelig i noen få utvalgte butikker. Gjerne i Finnmark eller et annet sted der ingen skulle tru at nokon kunne bu... Svært sjelden i nærheten av en større by eller tettsted. Power gir meg ingen mulighet til å bestille produktet på nett eller få det sendt til en butikk i nærheten. Elkjøp har som regel et stort hovedlager, og hvis de er utsolgt i butikk opplever jeg at de kan bestille det inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg