Gå til innhold

NRK har begynt å sende TV over 5G

Anbefalte innlegg

Å putte alle egg i en kurv er dessuten sjelden en god strategi.

Så det var en god idè att fasa ut FM för att få plats med DAB?

IGEN, SÅ DU MENAR ATT VI INTE KAN BEHÅLLA DAB OCH FM PARALLELLT, ALLTSÅ LÄGGA ÄGGEN I FLER KORGAR? DU VET SOM VI GJORDE FRÅN FÖRUT?

Hehe, og der kom DAB hatere på plass, det går an å ha to forskjellige teknologier og tanker i hodet samtidig

Finns länder där DAB, FM och fibernät finns sedan en tid tillbaka. I Sverige var man var till och med först tillsammans med BBC om att starta DAB-sändningar, även om lillebror nu vill vara den som var först i världen, alltså om att förstöra nationell radio...

År 2000 stod det klart att DAB inte har en chans i konkurrensen mot internet.

Men fortsätt snacka om flera ägg och allt det där =)

Kan herr Mandela snälla ge en förklaring på varför så många radiolyssnare flytt plattformen?

Vi har ju en ny digital korg, men ändå har vi tappat 20% om inte fler lyssnare.

Kanske korgen kunde väntat ett par år till eller hur?

Väntar spänt på argument mot att behålla nyheter och väder över FM.

Jo igen detta med korgar.. vad hände med trafikmeddelanden i bilens GPS och FM-radio?

Har inte Norge möjlighet att erbjuda dessa tjänster längre?

Berätta gärna mer om korgen.

Endret av PQFXFITT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsom melding i en tråd hvor NRK og kringkastingsavgiften blir omtalt som satan og ran :green:

Greit, så klarer jeg ikke la denne fare.

Jeg har ikke på noe tidspunkt uttalt hva du tilskriver meg, ved å sitere meg.

Men jeg vil samtidig få melde at NRK ikke på noen måte er isolert fra pågående gjennomførte kommersialisering av media. Nedstegningen av FM er nettopp motivert av Digital Right Management interesse, nærmere bestemt elimineringen av 'the analog loophole.' En interesse NRK fullt ut deler med rent kommersielle aktører. Både på kringkasting og innholdsproduksjon. Denne overbevisning har jeg derimot fremmet, ved flere påfølgende DAB debatter.

Og selv om jeg personlig ikke har så store problemer med utfallet, så kan jeg ikke unngå merke meg at rikskringkasteren ubehjelpelig ender opp med å fremme en politisk bias mot status quo. Det er et spørsmål om hvem som har makten. Har følgelig betenkeligheter med (også) NRK som rikskringkaster – sågar konseptet rikskringkaster. Men ikke som følge av kringkastingsavgiften. 

Endret av 1P4XZQB7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...