Erlend Tangeraas Lygre Skrevet 30. januar 2019 Del Skrevet 30. januar 2019 Hei! Jeg er journalist og utvikler i nettavisen digi.no. For de som ikke kjenner oss, skriver vi om norsk IT-bransje. For et par måneder siden laget jeg en oversiktsartikkel over IT-utdanningene i Norge, og hva forskjellen er på de ulike. Artikkelen er egentlig bak betalingsmur, men siden mange på denne delen av forumet er unge og/eller studenter, tenkte jeg å dele den gratis med dere Bare trykk på lenken under. https://www.digi.no/artikler/informatikk-ikt-dataingenior-dette-er-forskjellen-pa-studiene-og-dette-blir-jobben-din-etterpa/449372?key=I9NxEcIL Send meg gjerne en mail hvis dere har forslag eller innspill til artikkelen. Jeg kan nås på [email protected]! 4 Lenke til kommentar
signii Skrevet 1. februar 2019 Del Skrevet 1. februar 2019 Hvorfor er ikke informatikk på NTNU med i listen? Du har kun med linjene fra de tidligere høyskolene (HiST, HiG, HiÅ) og ikke NTNU sin egen informatikklinje. Kan heller ikke se at du har med datateknologi fra NTNU. Dersom artikkelen er ment som en veiledning for potensielle studenter, så bør du kontakte universitetene/høyskolene og få mer informasjon enn det du har i dag. Akkurat nå er artikkelen nokså villedende og tynn. Du mangler mange av de mest populære studieretningene. Du har heller ikke med de femårige studiene, som er et veldig aktuelt alternativ for mange. Hvor er UiS? NMBU? Forøvrig, å si at informatikk er som data bare med exphil, er direkte feil. Både data og informatikk på NTNU har exphil – alle som tar en grad på universitetet må ha dette. Høyskolestudentene slipper. Eneste unntaket er, så vidt meg bekjent, studentene som går på "de gamle høyskolene" fra før fusjonen hos NTNU som ikke har exphil i planen (enda). 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå