Gå til innhold

Ext HDD kommer opp som recorder/medieserver i utforsker

nor50

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er nok fordi diskene er flyttet, og er nå på USB istedenfor SATA.

Les litt her

https://howtorecover.me/raw-file-system-how-fix-without-losing-data

Du kan få satt de opp uten å miste data vba easeus eller recuva. Men det kan være greit å ha backup alltid, når man driver med slikt arbeid.

(Hvis du driter i innholdet på diskene kan du bare sette de opp med nye partisjoner i disk management i windows).

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Koplet den til internt nå, og den kom fremdeles opp som RAW. Får kople den til internt i gamle-pc'en igjen å se om den kommer opp som vanlig da.

Edit: Må man kople den til på sata-porten den var tilkoplet på tidligere i gamle maskinen tro? Eller vil det ikke virke i det hele tatt...?

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Hvis du kobler den opp på samme Sata kontroller i den gamle maskinen så kommer den kanskje opp igjen ja. Du får prøve .. jeg vet ikke om alle scenario som kan skape dette problemet.

Normalt hvis man har en harddisk med NTFS filsystem og GPT partisjonstabell så skal det gå greit å flytte dem fra maskin til maskin. Kanskje disse harddisken har MBR partisjonstabell?

Lenke til kommentar

Det er en 8 TB disk full av ting jeg veldig gjerne vill beholde. Så hvis jeg klarer å få liv i den i den gamle PC'en, og overføre det til den nye 8 TB'en, foretrekker jeg det. (Men jeg er ekspert på prokrastinering... Saler og rir ikke samme dag lixom. Så får se utover kvelden om lysten kommer. Skanner disken med Easus-programmet nå da.

Lenke til kommentar

Det er en 8 TB disk full av ting jeg veldig gjerne vill beholde. Så hvis jeg klarer å få liv i den i den gamle PC'en, og overføre det til den nye 8 TB'en, foretrekker jeg det. (Men jeg er ekspert på prokrastinering... Saler og rir ikke samme dag lixom. Så får se utover kvelden om lysten kommer. Skanner disken med Easus-programmet nå da.

Eh, med så mye data bør du helst ikke tukle med den og heller sende disken til IBAS.

Lenke til kommentar

Det er nesten 12.5 TB som EASUS finner på denne 8 TB'en. Blir litt trangt å få plass til alt da.. Går det å gjenopprette noe, for så å flytte det over til en annen disk, og så fortsette med resten, eller formaters disken når jeg starter gjennopprettinga?

Lenke til kommentar

Du skal kunne preview og velge hva du vil ta vare på. Men det er mulig du bare får tatt ut en hvis del av det, siden det er free lisens.

https://www.easeus.com/data-recovery/format-recovery-software/free-recover-raw-hard-drive.htm

Lagre det du vil ha til den nye harddisken din.

Det er du finner mer enn det som det er plass til er jo bare at du har funnet ting som du egentlig har slettet. Recovery kan finne mange lag med data.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...