Gå til innhold

Teksten på skjermen kommer opp-ned

Anbefalte innlegg

Jeg har en kompis som har fått et merkelig problem.

All teksten på skjermen kommer opp ned. :(

Han tror noen av ungene har endret på noen instillinger. :devil:

Er det noen som kan fortelle meg hva som er galt, og hvordan en kan få snudd den til normal visning

royrogers

Endret av royrogers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe....så har dette også skjedd :D Hvorfor ikke snu skjermen og vente på ungene.

Der er en funksjon under skjerminstillinger som tillater å snu skjermen 180 grader. det enklesre å finne den på er å høgteklikke Nvidiasymbolet (ATIsymb?) nede til høgre på skjemen (ved siden av klokken) og velge rotasjonsinstillinger.

Ver nå snill med ungene :xmas: så skal jeg kome med alternativ fremgangsmåte.

Edit: Høgrelikk skrivebord velg Egenskaper=>Instillinger=>Avansert=>Geforse(ATI eller noe sånnt) =Finn noe som heter visningsrettning, rotasjon eller noe sånnt = 0 90 180 270 360 velg 0

Hehe... se hvor god du er å navigere invert nå :thumbup:

Og takk ungene for at du lærte dette.

Ehh.. få høre hvordan det går.. Der ville vært en fordel å vite skjermkort og skjerm hvis du ikke får det til.

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar
Hehe....så har dette også skjedd :D Hvorfor ikke snu skjermen og vente på ungene.

Der er en funksjon under skjerminstillinger som tillater å snu skjermen 180 grader. det enklesre å finne den på er å høgteklikke Nvidiasymbolet (ATIsymb?) nede til høgre på skjemen (ved siden av klokken) og velge rotasjonsinstillinger.

Ver nå snill med ungene :xmas: så skal jeg kome med alternativ fremgangsmåte.

Edit: Høgrelikk skrivebord velg Egenskaper=>Instillinger=>Avansert=>Geforse(ATI eller noe sånnt) =Finn noe som heter visningsrettning, rotasjon eller noe sånnt = 0 90 180 270 360 velg 0

Hehe... se hvor god du er å navigere invert nå :thumbup:

Og takk ungene for at du lærte dette.

Ehh.. få høre hvordan det går.. Der ville vært en fordel å vite skjermkort og skjerm hvis du ikke får det til.

Selvfølgelig er vi snille med ungene.

Jeg fant verken Nvidiasymbolet (ATIsymb?) eller

Egenskaper=>Instillinger=>Avansert=>Geforse(ATI eller noe sånnt) =Finn noe som heter visningsrettning, rotasjon eller noe sånnt = 0 90 180 270 360 velg 0

Han har skjermkort: Intel ®82845G/GL/GE/PE/GV Craphics Controllers

Jeg har prøvt hardisken hans med min skjerm men det samme problemet.

Og tror ikke at musen går feil veg og

Håper du kan finne løsningen

roda

Lenke til kommentar

Hm, jeg fikk lignende problem i Opera 6.x i våres. Da fikk alle overskrifter og innholdsknappelinker opp-ned skrift, tilogmed i reklamer. All vanlig skrift var derimot normal. Fant aldri ut hvorfor og i IE kunne jeg leke normalt. Det hjalp ikke engang at jeg avinstallerte Opera og installerte på nytt. Da nye Opera 7.0 ble installert kom alt riktig vei igjen. Snodig

:shrug:

Edit: skriveleif

Endret av dork
Lenke til kommentar

Mens jeg låg på sofaen og såg skiskytting, kom jeg plutselig på at jeg kunn bruke systemgjennomretting

Jeg stilte datamaskinen tilbake til 18 november og da var alt bra igjen. :thumbs:

PUH...... det var bra

Håper bare ikke han har mistet mye

takker for tipsene :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...