remix Skrevet 29. januar 2019 Del Skrevet 29. januar 2019 hei jeg har nå kjøpt meg en oppgraderingspakke fra ryzen: https://www.komplett...e-ryzen-5-2600# jeg bruker pcen til gaming og har egentlig lest litt rundt om at man nesten anbefaler å overklokke denne cåuen.. er det noen som vet med sikkerhet at det er anbefalt.. og dersom jeg gjør dette må jeg skaffe en annen type cpu kjøler.. gi gjerne tips om hvilken som kan passe for dette. jeg spiller som oftest wow, cod 4, league of legends, sansynligvis division 2 etter hvert.. noen som har tips om hvilket skjermkort som kan være greit.. kjøper gjerne brukt.. gpuen som er i maskinen nå er nvidia geforce 780 gtx direct cu ll Lenke til kommentar
ryr00 Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 (endret) 2600 og 2600x er egentlig bare samme processoren. Du overklokker lett 2600 opp til 2600x. Se på TDP når du skal kjøpe kjøler, da det er kritisk du får bort varmen når du overklokker. 2600x er en 2600 som er overklokket til en TDP på 95w Endret 4. mai 2019 av ryr00 Lenke til kommentar
Ne0 Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Enkleste er bare å bruke asus sin auto overklokkings software. Kommer langt med den. Den fant ut 4.125Mhz var peak på min med min kjøler. Klarte ikke å strekke den noe særlig lengre med manuell tuning og en del høyere vcore. Litt skuffa da mange reviewers klarte greit 4.2, men var sikkert uheldig i lotteriet. Lenke til kommentar
Ne0 Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Ser nå det var en eldgammel tråd som noen hadde rippet opp i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå