Gå til innhold

KOMMENTAR: Apple prøver å fremstå som person­vernets hvite ridder. Det er nok en sannhet med modi­fika­sjoner

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Dette var mange påstander og få kilder.

Hvis du går videre til artikkelen det linkes til som kilden til artikkelen, så vil du også se at den bygger på like tynne utsagn. En som har tatt reklamen bokstavelig og på grensen til kverulerer med at data fysisk går ut av mobilen.. (det er en mobiltelefon.. hvordan forventer man den skal kommunisere?)

Så kan artikkelforfatteren spørre seg hva alternativet er.. det hadde ikke akkurat blitt lystig lesning hva angår personvernet.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Klyng deg til håpet så lenge du klarer. Du tror vel ikke for alvor at det som påstås i artikkelen IKKE skjer. Du minner litt om den Norske regjering Nygårsvoll (AP) før ww2 var ett faktum. Neida. Ingen problemer her i gården.

Innlegget mitt tar ikke stilling til hva jeg tror, håper eller mener om påstandene.

Poenget var at artikkelen var en tynn suppe uten kilder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette var mange påstander og få kilder.

Trenger du bevis på at Apple ikke er immun mot datalekasje, bugs og sårbarheter...?

Det er ikke vanskelig å spore opp i så fall, men for de fleste er det unødvendig å grundig dokumentere ting som utvilsomt stemmer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så kan artikkelforfatteren spørre seg hva alternativet er.. det hadde ikke akkurat blitt lystig lesning hva angår personvernet.

Neppe - men poenget her er vel at den ene aktøren sier "hos oss er alle data trygge" og beskylder de andre for at hos de er de ikke trygge, når realiteten er at dataene ikke er trygge hos noen av aktørene.

Og Business Insider kommer faktisk med reelle eksempler på hvorfor dataene dine ikke er trygge hos Apple heller.

Og det er fullt mulig å skape alternativer som er ivaretar personvernet på en bedre måte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger du bevis på at Apple ikke er immun mot datalekasje, bugs og sårbarheter...?

Det er ikke vanskelig å spore opp i så fall, men for de fleste er det unødvendig å grundig dokumentere ting som utvilsomt stemmer.

Jeg forventer at en artikkel på digi.no backer opp påstandene sine. Gjør ikke du?

Lenke til kommentar

Hvorfor backe opp det alle allerede vet? Jeg for min del er ovverrasket over at de i det hele tatt gadd å skrive denne artikkelen om noe som egentlig er alment kjent...

Det er ikke allment kjent. Bare her på forumet er det flere som forteller at Apple er bedre på personvern enn konkurrentene, og at de derfor velger å "betale det lille ekstra".

Lenke til kommentar

Det er ikke allment kjent. Bare her på forumet er det flere som forteller at Apple er bedre på personvern enn konkurrentene, og at de derfor velger å "betale det lille ekstra".

Ja dette forumet ja.. hehe... og de dokumenterer alt. Jau du. Om det er tilstrekkelig dokumentasjon for deg så vil jeg påstå at artikkelen har sitt på det tørre med hele to linker.. Spørst om de ikke betaler de lille ekstra fordi de har kjøpt propagandaen.. meeeeen det er en påstand jeg ikke kan dokumentere.

Lenke til kommentar

Ja dette forumet ja.. hehe... og de dokumenterer alt. Jau du. Om det er tilstrekkelig dokumentasjon for deg så vil jeg påstå at artikkelen har sitt på det tørre med hele to linker.. Spørst om de ikke betaler de lille ekstra fordi de har kjøpt propagandaen.. meeeeen det er en påstand jeg ikke kan dokumentere.

Hæ? Jeg sier bare at en del folk inbiller seg at Apple er bedre på personvern, ikke at jeg mener de har rett.

Lenke til kommentar

Hæ? Jeg sier bare at en del folk inbiller seg at Apple er bedre på personvern, ikke at jeg mener de har rett.

Ok, da missforstod jeg ditt innlegg, isåfall beklager jeg. Muligens begrepet "almenheten" ikke inkorporerer den delen av apples kundemasse som benytter design-skylapper produsert av Apple...

fig200019038.jpg

Lenke til kommentar

Fortell gjerne oss som ikke har innsikt i fagfeltet hvorfor det stemmer.

Ser frem til kilder.

Det er umulig å bevise at noe (bugs, sårbarheter, etc.) ikke finnes. Så en påstand om att ett selskap ikke kan ha sårbarheter er en logisk feilslutning, da det aldri kan bevises. Følgelig er mangel på bevis for sårbarheter ikke bevis for at de ikke kan ha sårbarheter.

Bevis på at Apple spesifikt ikke er immun for bugs, datalekasje og sårbarheter:

https://www.forbes.com/sites/daveywinder/2019/01/29/apple-confirms-iphone-facetime-eavesdropping-exploit-heres-what-to-do/#4d5e7ef745b4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...