Gå til innhold

TEST: RTX 2060


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter på et MSI RTX 2060 Ventus OC.

Bortsett fra at bakplata er av plastikk?! Så er jeg fornøyd.
Riktig nok ikke zero fan mode, men hva gjør vel det når fans spinner på 800rpm idle(ergo, du hører det ikke).
Lett å OC, er også et grade-A kort. Stille i load.

Likevel er jeg spent på NAVI fra AMD.
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-23ll7q82UE

Akkurat kjøpt meg Gigabyte GeForce RTX 2060 GAMING OC fra komplett og rådigger det så langt. 1440p 60fps ultra settings i alle spill, HELT stille! Også har det 0 rpm idle, så kunne ikke vært mer happy. :)

Fikk det for 3700kr ViP bonus på komplett.

Endret av Baldini
Lenke til kommentar

Akkurat kjøpt meg Gigabyte GeForce RTX 2060 GAMING OC fra komplett og rådigger det så langt. 1440p 60fps ultra settings i alle spill, HELT stille! Også har det 0 rpm idle, så kunne ikke vært mer happy. :)

Fikk det for 3700kr ViP bonus på komplett.

Start opp total war warhammer, unit size på ultra og start et slag mellom to fulle stacks. Se kortet ditt gå i knestående.

Lenke til kommentar

 

Sitter fortsatt å venter på msi 2080 ti kortet jeg bestillte i september. Kanskje dette er veien å gå med 2 2060 istedet så har jeg de kanskje i mai en gang. Håpløst. .

2060 støtter ikke SLI.

Nei det har du jo helt rett i. De vet å diversifisere

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Får dere ikke Battlefield V til å fungere med Direct X 12?

 

Vi får ikke spille flerspiller over nett når DX12 er aktivert, nei. Får melding om at vi er "bannet". Det er en bug som inntreffer så ofte når vi skal sjekke ytelsen i spillet av vi rett og slett har måtte legge det på is inntil videre.

Enspiller fungerer, men hvem spiller egentlig BFV for den, eller er jeg helt på jordet?

 

Håpet er å komme tilbake med en egen sak på strålesporing-ytelsen til RTX-kortene når BFV-bugen er rettet og kanskje DLSS også er på plass, samt nye Metro er ute. Og om bare Tomb Raider-teamet får ut denne patchen de lovet for ørten måneder siden...

Lenke til kommentar

 

Får dere ikke Battlefield V til å fungere med Direct X 12?

 

Vi får ikke spille flerspiller over nett når DX12 er aktivert, nei. Får melding om at vi er "bannet". Det er en bug som inntreffer så ofte når vi skal sjekke ytelsen i spillet av vi rett og slett har måtte legge det på is inntil videre.

Enspiller fungerer, men hvem spiller egentlig BFV for den, eller er jeg helt på jordet?

 

Håpet er å komme tilbake med en egen sak på strålesporing-ytelsen til RTX-kortene når BFV-bugen er rettet og kanskje DLSS også er på plass, samt nye Metro er ute. Og om bare Tomb Raider-teamet får ut denne patchen de lovet for ørten måneder siden...

Veldig merkelig. Men sånn er det ofte for oss med pc som interesse. Noen får et problem som merkelig nok ingen andre eller få har. Har selv RTX 2080 og der fungerer Directx12 i singel og i multiplayer. Når det er sagt så har jeg andre problemer med Battlefield V (ikke RTX relatert).

 

Håper dere får testet det snart. Personlig spiller jeg med raytracing på hele tiden. Så det er blitt sånn at jeg merker nyanseforskjellene når jeg spiller spill som er uten raytracing.

Lenke til kommentar

 

Får dere ikke Battlefield V til å fungere med Direct X 12?

Funker flott her, men ytelsen er noen få prosent dårligere enn dx 11. Ingen grunn for å kjøre dx12 i BF V, med mindre man kjører Ray Tracing :)

Kjører raytracing hele tiden jeg ;)

Lenke til kommentar

Vi får ikke spille flerspiller over nett når DX12 er aktivert, nei. Får melding om at vi er "bannet". Det er en bug som inntreffer så ofte når vi skal sjekke ytelsen i spillet av vi rett og slett har måtte legge det på is inntil videre.

Enspiller fungerer, men hvem spiller egentlig BFV for den, eller er jeg helt på jordet?

 

Håpet er å komme tilbake med en egen sak på strålesporing-ytelsen til RTX-kortene når BFV-bugen er rettet og kanskje DLSS også er på plass, samt nye Metro er ute. Og om bare Tomb Raider-teamet får ut denne patchen de lovet for ørten måneder siden...

BF V har vel en grense på 5 hardware bytter, før man må vente i 24 timer, eller bruke en annen bf v account. Helt håpløst av EA. Alle som tester hardware hater EA pga dette :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2060 er ment til 1080p. Greit nok at du sikkert kan nå 60fps i 1440p men glem det hvis du vil bruke DXR fremover. 6gb er knepent for 1440p også.

Sludder og vas.

2060 i 1440p går fint i de aller fleste spill, se bort ifra raytracing.

 

6GB minne ER nok i 99.99999% av spilla som finnes. Tilogmed i 4k oppløsning.

 

At et spill bruker 8-10 GB vram med f.eks 11 GB tilgjengelig, betyr bare at det blir "allokert/cachet" til vrammen. BF V bruker 5.5GB i 4k ultra. Black ops 3 bruker opp i 10 GB vram med 2080ti, men bruker ca 5,5 GB vram med mitt 1060 på samme oppløsning. 1060 er IKKE vram bound i cod black ops 3. Hvis du skjønner tegninga :)

 

 

Man kan få vram bound scenarioer hvis man går inn for det i visse spill, men det er ikkje poenget her.

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

BF V har vel en grense på 5 hardware bytter, før man må vente i 24 timer, eller bruke en annen bf v account. Helt håpløst av EA. Alle som tester hardware hater EA pga dette :p

Ja, det er en glede hver gang man fyrer opp Origin.

Har også forsøkt med privat konto uten hell. Det merkelige er at det kan fungere én time, og så låse seg helt den neste selv når man ikke har byttet kort. DICE er dog klar over akkurat denne DX12-feilen, håper bare de får rettet den snart.

 

Veldig merkelig. Men sånn er det ofte for oss med pc som interesse. Noen får et problem som merkelig nok ingen andre eller få har. Har selv RTX 2080 og der fungerer Directx12 i singel og i multiplayer. Når det er sagt så har jeg andre problemer med Battlefield V (ikke RTX relatert).

 

Håper dere får testet det snart. Personlig spiller jeg med raytracing på hele tiden. Så det er blitt sånn at jeg merker nyanseforskjellene når jeg spiller spill som er uten raytracing.

 

Ja, det er enormt mange feil vi stadig opplever med testbenken som for eksempel ikke oppleves på hjemmemaskinen. Men mye skyldes nok at vi veldig ofte skifter kort og installerer nye drivere/software som også er i beta-versjon. 

Når man ikke bruker strålesporing er det jo liten grunn til å ha DX12 aktivt, da det bare fører med seg masse smålagging.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...