BigZ12 Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) Er ikke TV signalet via Coax? Sendingene når vi velger "direkte" er også gjennom internett? Jeg koblet til Coax kabel og trådløst internett før jeg så på TV, så trodde at det var Coax jeg så på før jeg leste her at det sies at Coax ikke er aktivert.. Virker lyd-knappen på fjernkontroll hos andre? Skjer ingenting hos meg.. Ett annet sikkert dumt spørsmål, den optiske utgangen på boksen, hvilken kabel skal brukes her? Mine optiske kabler er vel såkalte toslink og passer ikke i denne som er helt rund? Har du prøvd å bare bruke coaxial? Ikke koble til nett via wifi? Går kanskje ikke an å bruke boksen uten å sette opp internett? Du må bruke en sånn adapter: Den utgangen på boksen støtter også en analog minijack plugg. Sikkert derfor de har laget det sånn, for å spare plass og få 2 in 1. Volumknappen gjør fint lite hos meg også. Har rapportert det inn. Sendt lang mail, og snakket med de et par ganger. Håper på oppdatering snart. Endret 8. februar 2019 av BigZ12 Lenke til kommentar
Dezzorex Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) StiSor, den 08 Feb 2019 - 14:45, sa: Er ikke TV signalet via Coax? Sendingene når vi velger "direkte" er også gjennom internett?Jeg koblet til Coax kabel og trådløst internett før jeg så på TV, så trodde at det var Coax jeg så på før jeg leste her at det sies at Coax ikke er aktivert.. Virker lyd-knappen på fjernkontroll hos andre? Skjer ingenting hos meg.. Ett annet sikkert dumt spørsmål, den optiske utgangen på boksen, hvilken kabel skal brukes her? Mine optiske kabler er vel såkalte toslink og passer ikke i denne som er helt rund? Har du forsøkt å koble fra Coax og se om du ser forskjell på tv signalene direkte, eller om kanal skiftene tar lenger tid feks? Endret 8. februar 2019 av Dezzorex Lenke til kommentar
WebKnight Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Gjorde en test i går, bildet forsvant når jeg koblet fra nettverkskabelen på GetboX'en, og hadde fremdeles bilde når jeg tok ut coax (så ikke da noen nevneverdig forskjell i billedkvalitet, men testet ikke så mye), så tv-signalene kommer via modem/nettverkskabel. Jeg har Coax fra vegg til modem. Men det er vel meningen at man skal få signalene via coax'en etterhvert. Lenke til kommentar
Dezzorex Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 (endret) Gjorde en test i går, bildet forsvant når jeg koblet fra nettverkskabelen på GetboX'en, og hadde fremdeles bilde når jeg tok ut coax (så ikke da noen nevneverdig forskjell i billedkvalitet, men testet ikke så mye), så tv-signalene kommer via modem/nettverkskabel. Jeg har Coax fra vegg til modem. Men det er vel meningen at man skal få signalene via coax'en etterhvert. Antakeligvis så er det nok at det ikke er klart for det, med tanke på at Coax kontakten er jo der av en grunn, de hadde jo ikke brukt penge rpå en boks med en dekoder og Coax kontakt hvis den ikke har noen funksjon, men dette er jo ikke ferdig enda. Jeg har ikke fått min enda dessverre, men er det slik at man får en epost man kan feilmelde/gi tilbakemelding til? eller må alt sendes via kundesenteret? Endret 8. februar 2019 av Dezzorex Lenke til kommentar
StiSor Skrevet 8. februar 2019 Del Skrevet 8. februar 2019 Har du forsøkt å koble fra Coax og se om du ser forskjell på tv signalene direkte, eller om kanal skiftene tar lenger tid feks? Testet nå, og ser ingen forskjell her heller når Coax er koblet fra.. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Jeg har snakket med Get og de har bekreftet at coax-kontakten ikke er i bruk enda. Med andre ord er det kun Internett-streaming hele boksen nå baserer seg på, i likhet med Apple TV-appen. De opplyste for øvrig at de skulle aktivere bruk av coax-signalene på et senere tidspunkt, rett før lansering av boksen. Hvis man leser informasjonsarket som fulgte med i pakken, angående funksjoner som ikke fungerer enda, så står det at det på et senere tidspunkt vil bli "raskere kanalbytte", samt "surround-lyd" der det er støttet. Det er rimelig å anta at dette er relatert til aktivering av coax-signalene. 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Jeg har snakket med Get og de har bekreftet at coax-kontakten ikke er i bruk enda. Med andre ord er det kun Internett-streaming hele boksen nå baserer seg på, i likhet med Apple TV-appen. De opplyste for øvrig at de skulle aktivere bruk av coax-signalene på et senere tidspunkt, rett før lansering av boksen. Hvis man leser informasjonsarket som fulgte med i pakken, angående funksjoner som ikke fungerer enda, så står det at det på et senere tidspunkt vil bli "raskere kanalbytte", samt "surround-lyd" der det er støttet. Det er rimelig å anta at dette er relatert til aktivering av coax-signalene. Jeg som håpet at Get endelig tok skrittet og gjorde alt på sitt nett til TCP/IP 1 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 (endret) Kan Get fase ut nåværende bokser, når en viss andel kunder ikke kan få Internett fra Get, men bare TV? Endret 11. februar 2019 av plankeby Lenke til kommentar
Andarilho Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 (endret) Jeg har snakket med Get og de har bekreftet at coax-kontakten ikke er i bruk enda. Med andre ord er det kun Internett-streaming hele boksen nå baserer seg på, i likhet med Apple TV-appen. De opplyste for øvrig at de skulle aktivere bruk av coax-signalene på et senere tidspunkt, rett før lansering av boksen. Hvis man leser informasjonsarket som fulgte med i pakken, angående funksjoner som ikke fungerer enda, så står det at det på et senere tidspunkt vil bli "raskere kanalbytte", samt "surround-lyd" der det er støttet. Det er rimelig å anta at dette er relatert til aktivering av coax-signalene. Håper jeg får testet coax i alle fall i et par uker før jeg bestemmer meg. Det er slik jeg kommer til å bruke boksen. Akkurat nå bruker jeg Gb2 stort sett hele tiden. Av den enkle grunn at bildet er så utrolig dårlig på min OLED TV med den nye boksen. Av og til bytter jeg hdmi for å se om noe nytt har kommet til GboX, men har hittil byttet raskt tilbake. Og det er vel ikke slik Get tenkte at testingen skulle foregå. Noen er veldig ivrige mtp appene, det er jeg også, men for meg og min familie er det viktigste at bildet er bra og at mye fungerer slik som det alltid har gjort. Appene har jeg via PS4, Apple TV og appene på tv-en fra før av, så trenger ikke teste de på GboX så veldig mye. Folk er forskjellige. Jeg har også sagt til mine foreldre og svigerforeldre at jeg skulle teste for dem. Siden vi har mye av det samme behovet som de har, men så langt har jeg ikke fått gitt dem noe relevante tilbakemeldinger. Syns det er rart at når man tester et nytt produkt, i en slik sammenheng, at man ikke får god tid til å teste alt på boksen. Forstår at ting skal komme etterhvert, og at det må bli sånn, men syns Get burde gitt oss litt mer tid med alle funksjonene aktivert. Akkurat nå håper jeg Get holder seg langt unna Internett-TV. Ene og alene pga forsinkelsen den har. Et mareritt å se sportssendinger og samtidig følge med i media, Twitter osv. Er ofte ting røpes der før det skjer på skjermen. Det er uheldig. Men hadde Get latt meg få velge HDR eller ikke HDR, eller automatisk valgt oppløsning ihht kilde, så hadde jeg nok brukt boksen mye mer enn GB2. Og heller skrudd over på GB2 når diverse sport foregikk. Endret 11. februar 2019 av Andarilho 1 Lenke til kommentar
Super-Stian Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Er det noen flere her i "test perioden" som enda ikke har fått BoXen? Lenke til kommentar
Arn H Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Er det noen flere her i "test perioden" som enda ikke har fått BoXen? Ikke hørt et pip siden jeg bestilte...bortsett fra bestillingslinken for 15 dager siden....men tror jeg skal vente med å koble til uansett når jeg leser denne tråden 1 Lenke til kommentar
BigZ12 Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Utrolig skuffende at det ikke skjer en dr... med boksen siden jeg fikk den 2. februar. Ingen oppdateringer på en mnd.- Kjører fremdeles på full oppløsning inkl HDR.- Veldig ustabilt wifi (kobler seg ut av og til, og må koble til på nytt manuelt)- Ingen "koble til" mulighet til bluetooth headset. Så har man koblet headset'et til en annen kilde etter GET boksen, så må man parre på nytt (ihvertfall slå av bluetooth på de andre enhetene for at GET boksen blir prioritert)- Ustabile apper. Noe henger, noe video hakker etc- Boksen slår seg av og på av seg selv. Noen ganger rødt lys, andre ganger hvitt (med Chromecast skjermbeskytter stående på) uten at jeg har vært nær fjernkontrollenEr flere ting også, så håper det skjer noe snart. Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Utrolig skuffende at det ikke skjer en dr... med boksen siden jeg fikk den 2. februar. Ingen oppdateringer på en mnd. - Kjører fremdeles på full oppløsning inkl HDR. - Veldig ustabilt wifi (kobler seg ut av og til, og må koble til på nytt manuelt) - Ingen "koble til" mulighet til bluetooth headset. Så har man koblet headset'et til en annen kilde etter GET boksen, så må man parre på nytt (ihvertfall slå av bluetooth på de andre enhetene for at GET boksen blir prioritert) - Ustabile apper. Noe henger, noe video hakker etc - Boksen slår seg av og på av seg selv. Noen ganger rødt lys, andre ganger hvitt (med Chromecast skjermbeskytter stående på) uten at jeg har vært nær fjernkontrollen Er flere ting også, så håper det skjer noe snart. Må si meg enig med alle punkter her. Opplever akkurat de samme problemene. Spesielt ustabile apper og full oppløsning er så plagsomt at jeg knapt har brukt boksen de siste ukene, og det var kanskje ikke hensikten til GET? Er klin umulig å se på tv sendinger da bildet blir til dels ubehagelig å se på i "falsk HDR". Har sagt klart ifra til GET, samt gjort meg tilgjengelig til "dybde intervjuer" som de kalte det. Ikke hørt et kvekk enda. Håper GET får oppdatert denne boksen snarest. Nå er den ubrukelig på tver med HDR støtte. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 (endret) Det ser ikke ut til at Get evner å bruke den ressursen som testere av boksen er. Trolig undervurderer dem sine testkunder og kjører sitt løp uten å bruke sine testere på en verdifull måte?? Håper dem får inn alle krasjlogger m.m. Kan jo nevne at Altibox sitt univers har blitt tregere og mer ustabilt enn da det ble lansert i 2017... Endret 4. mars 2019 av plankeby Lenke til kommentar
Andarilho Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 (endret) Har snakket med Get ved noen anledninger og mens noen sier at det vil komme en oppdatering snart, så sier andre at oppdatering ikke vil komme før nærmere slipp. Jeg sa derfor fra meg nærmere testing fordi jeg ikke får brukt produktet slik jeg skal bruke det. Bildekvaliteten er såpass dårlig på en HDR-TV, da den oppskalerer ALT, at GB2 er brukt 99% av tiden her. Var neppe slik de så for seg at enkelte testere skulle være. Jeg skjønner at produktet er i testfasen, men det burde minst komme 2-3 oppdateringer med jevne mellomrom før slipp når produktet er så langt i fra ferdig som Get boX faktisk er. Jeg tror faktisk at jeg leverer tilbake Get boX når testingen er over. Prisen er høy og har det meste via ATV 4K, som perfekt klarer å veksle mellom de forskjellige bildekvalitetene som finnes. Der har jeg skrudd av HDR som standard siden jeg ikke syns at fargene er fine nok i menyen. Har også apper via TVen og de brukes flittig. Der er heller ikke HDR standard. Og har også mulighet til apper via PC og ps4. Så hva jeg skal med boksen når den er så dårlig aner jeg ikke. Jeg er bare svak for ny teknologi. PS: har lest at GB2 skal få nytt grensesnitt også. Håper dette kommer før jeg må avgjøre om jeg skal beholde Get boX eller ikke. Endret 8. mars 2019 av Andarilho Lenke til kommentar
BigZ12 Skrevet 8. mars 2019 Del Skrevet 8. mars 2019 Har snakket med Get ved noen anledninger og mens noen sier at det vil komme en oppdatering snart, så sier andre at oppdatering ikke vil komme før nærmere slipp. Jeg sa derfor fra meg nærmere testing fordi jeg ikke får brukt produktet slik jeg skal bruke det. Bildekvaliteten er såpass dårlig på en HDR-TV, da den oppskalerer ALT, at GB2 er brukt 99% av tiden her. Var neppe slik de så for seg at enkelte testere skulle være. Jeg skjønner at produktet er i testfasen, men det burde minst komme 2-3 oppdateringer med jevne mellomrom før slipp når produktet er så langt i fra ferdig som Get boX faktisk er. Jeg tror faktisk at jeg leverer tilbake Get boX når testingen er over. Prisen er høy og har det meste via ATV 4K, som perfekt klarer å veksle mellom de forskjellige bildekvalitetene som finnes. Der har jeg skrudd av HDR som standard siden jeg ikke syns at fargene er fine nok i menyen. Har også apper via TVen og de brukes flittig. Der er heller ikke HDR standard. Og har også mulighet til apper via PC og ps4. Så hva jeg skal med boksen når den er så dårlig aner jeg ikke. Jeg er bare svak for ny teknologi. PS: har lest at GB2 skal få nytt grensesnitt også. Håper dette kommer før jeg må avgjøre om jeg skal beholde Get boX eller ikke. Bra skrevet. Støtter deg 100%. Ser heller ikke at denne boksen skal gjøre noe mer enn min Apple TV 4K. Det eneste må være AptX HD og LDAC Bluetooth støtte til mine headset. (men når Apple Music ikke kan installeres på GET Box så er jo det rimelig uinteressant likevel :O ) Lenke til kommentar
fatfinger Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 CA-modul er nok ikke noe Get vil begynne med nå som de lanserer en kortløs dekoder. Det er jo mye bedre å ikke ha noen kort. Tipper at det vil komme en app til Android TVer slik som på Apple TV4 så logger man seg inn i den og får tilgang til innholdet sitt. 99,- er ikke for 500 GB men 500 TIMER, blir LITT mer GB enn 500 Dette er jo litt som å sammenligne fisk og ponny, men Google sin lagring er ikke en npvr, og trenger ikke å ha lisenser for hvert program osv. Det er en ren lagringstjeneste. Get Sky koster 0kr og har UBEGRENSET lagring, så hvis du vil ha skylagring vet du hva du kunne hatt Modem er jo for internett, og om du har Get i dag er det jo rimelig sannynlig at du har et modem allerede. Forstår ikke hvorfor det er noe negativt? Get er ikke Netflix, men en ISP de må liksom sende deg modem hvis du vil ha nett Skjønner at de nok ikke vil lansere CA-modul, men ikke enig i at det er "mye bedre å ikke ha noen kort". Poenget er jo at jeg allerede har en AppleTV4, som tilsynelatende langt på vei fungerer som den nye dekoderen. Jeg ønsker å kunne benytte TV'ens innebygde digitaltuner og menyer for lineær-tv, og så kan jeg heller benytte Gets app på AppleTV etc for å se ikke-lineært innhold. Til forskjell fra dekoderen er kortet "usynlig" når det først er satt inn riktig. Ser at jeg leste feil på timer/GB (om artikkelen ikke er endret da), men tipper likevel at dette uansett er dyrere enn sammenlignbare lagringstjenester. Og det man her betaler 99 kr for er tilsynelatende en ren lagringstjeneste - software mv betaler man jo for allerede i grunntjenesten. Realiteten er nok langt på vei også at dette lagres i en skyløsning utenfor Get. Get Sky har begrenset brukspotensial fordi den krever en egen software, dessuten koster den vel ikke kr 0,- men er inkludert i bredbåndstjenesten man må betale for. Eget modem er ikke nødvendigvis negativt, og jeg sa vel heller ikke det, men på dagens dekoder (i hvert fall Get Box II) er det innebygget så det blir en forskjell for mange. Begge alternativer har fordeler og ulemper. Get opptrer ikke som ISP når de tilbyr tv-signaler. Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Har fått mail fra GET i dag hvor de beskriver en nært forestående oppdatering på boksen samt at "gratisperioden" er utvidet frem til Juni måned. Om det betyr at testperioden i realiteten er utvidet, vet jeg ikke. Kanskje vitner det om at de trenger mer tid pga. mange tilbakemeldinger? Uansett, en oppdatering er svært etterlengtet. Får håpe på at problemene som er beskrevet i denne tråden er adressert og fikset. 1 Lenke til kommentar
Andarilho Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Gleder meg til å faktisk få en nytte av boksen. Kommer til å skru på boksen av og til for å sjekke eter oppdatering. Håper noen kan si fra her når den har kommet. For øvrig; Er det fler som har fått nytt rutermodem ifbm overgangen til Get BoX? Jeg hadde GB2 fra før av, så jeg hadde ikke noe eksternt rutermodem. Det nye Sagemcom rutermodemet har store problemer. Get har også, etter svært mange forskjellige samtaler frem og tilbake, innrømmet at det er en feil på programvaren som gjør at man blir koblet ut av nettet svært ofte, mange ganger om dagen, på forskjellige enheter. Dette er et mareritt. Jeg mister tilgangen til Internett, filmer stopper, onlinespill kobler meg ut osv, men jeg mister ikke tilkoblingen til selve rutermodemet. Løser det som regel ved å skru av og på flymodus, av og på wifi, av og på Apple TV. Men med komfyr, værstasjon og støvsuger må jeg restarte hele nettet inne i modemet. Fryktelig irriterende. Er det fler enn meg som har dette problemet? Lenke til kommentar
Super-Stian Skrevet 2. april 2019 Del Skrevet 2. april 2019 Har fått mail fra GET i dag hvor de beskriver en nært forestående oppdatering på boksen samt at "gratisperioden" er utvidet frem til Juni måned. Om det betyr at testperioden i realiteten er utvidet, vet jeg ikke. Kanskje vitner det om at de trenger mer tid pga. mange tilbakemeldinger? Uansett, en oppdatering er svært etterlengtet. Får håpe på at problemene som er beskrevet i denne tråden er adressert og fikset. Takker for info, og helt enig med deg. GetBoX kommer i korte trekk til å bli veldig bra så fort ALT fungerer veldig bra og stabilt :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå