Gå til innhold

Hvorfor kjøpe det aller siste nå?

simalarion

Anbefalte innlegg

Ingenting krever dette systemet (snakker her om hardcore spillere, ikke til dem som bruker servere med flere tjenester på, finnes det foresten et dual hovedkort til athlon 64?, grei server å ha i stua det :cool: )

Hvorfor ikke vente til sommeren når det nyeste har blitt litt varmt å ytelsen litt opptilmaisert? for ikke snakke om billigere. Jeg har sett 98000xt nå nede i 3800 kr på jule tilbud, det er to mnd siden alle kostet over 4000 kr, altså vent litt, tilbudene er aldri langt unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det dyreste er ikke nødvendigvis det beste heller, bare det nyeste.

Blir som med Levis til 3000 kr, de slites gjerne fortere ut enn de

til 500. Men det er tydeligvis mange som tror at bare det er dyrt, så

er det bra. (En viss sammenheng er det selvfølgelig, men ikke alltid)

Lenke til kommentar

D hele handler jo om prioriteringer.. Har man penger, tenker man jo på hva man helst vil bruke dem på.. Og bruker man myye penger på pc-utstyr, så bør man ha det andre i orden først.. Ellers er jo all fornuft blåst bort, og ser vi jo også blandt mange unge, gjerne etter konfen..

Menmen,, har du råd skal ikke jeg eller andre stoppe deg!

Lenke til kommentar

Akkurat, her kritiserer dere andre for å kjøpe det nyeste og dyreste , for så i neste setning å si "men hadde jeg hatt penger så" ergo hadde dere hatt råd hadde dere også kjøpt det .

Aner jeg en form for missunnelse eller .

Det dere sier i første setning er egentlig sant , ingen eller få av oss har bruk for det , noen kjøper det fordi de bare må ha det siste , andre har råd til det så dermed blir det kjøpt bare for å vere på den sikre siden .

Lenke til kommentar

tja, jeg mener ikke jeg har dette "må ha alt det nyeste!" synspunktet på alle punkter...gjerne skjermkort vil jeg iallefall være litt oppdatert, men resten? tja, så lenge jeg ikke merker noe så går det :)

så lenge du har penger, og lysten, ser jeg ikke problemet, det er alltid spennende å prøve noe nytt :)

Lenke til kommentar

Det er jo snakk om dippedutt-dilla. Ikke fordi man trenger det, men fordi man har så sabla lyst på noe nytt og fancy.

Selv klarer jeg stort sett å styre meg. Kjøper alltid det midt i mellom som gir meg mye for penge, og som helst lar seg klokke opp til mye dyrere produkter. (Eks: Athlon 1700+@2600+) Og så legger jeg gjerne i litt ekstra der det trengs (HD-plass) og kanskje noen kroner ekstra i nye og fancy ting som et kult webkamera eller lignende. Har av og til blitt bitt av "basillen" og kjøpt f.eks et Geforce4 Ti4200 selv om jeg absolutt ikke har bruk for det. (eneste 3D jeg har kjørt på det er 3Dmark et par ganger)

Innkjøpene finansierer jeg ved å selge gammel maskinvare + litt mellomlegg. (Bruker totalt rundt 2000 kr/år) Og det synes jeg det er verd. Har opparbeidet meg en ganske fet maskin ved å kjøpe og selge strategisk. Det neste blir vel at jeg selger min Athlon XP2500+@3200+, 512MB, Geforce4Ti4200, 2x160GB HD, og kjøper meg Athlon64. Regner med å bruke et par tusen på oppgraderingen.

Lenke til kommentar

Hadde det vært slik at vi bare kjøpte det vi strengt tatt trengte hadde det ikke finnes mye morsomme datating i dag..

Hvem TRENGER egentlig å sitte 12t daglig foran en dataskjerm og spille dataspill, hvem TRENGER egentlig å eie datamaskin i det hele tatt?

Vi overlevde i steinalderen også og trenger egentlig ikke mer enn å tilfredstille de fysiologiske behov for å overleve.

I følge Mashelovs behovspyramide:

Selvrealisering

Selvrespekt

Anerkjennelse og tilhørlighet

Trygghet og sikkerhet

Fysiologiske Behov

I vårt samfunn kommer datateknologien inn på flere av disse punktene. Først under anerkjennelse hvor vi føler at vi må ta del i datateknologien fordi det er slik det er i vår krets. Selvrespekt, at du selv føler du mestrer noe og har noe (god til å hacke, har bra utstyr).

Og selvrealisering hvor vi oppfyller drømmen om å bli den beste CS-guruen, ha det beste utstyret, få 1000 poster på forumet, hva enn som er ditt mål med dine timer foran datamaskinen..

Ingenting over det fysiologiske er altså nødvendig for å overleve, men allikevel er det noe som "driver" oss frem og får oss til å kjøpe de nye tingene. Hvem har skapt dette? Hvor kommer motivasjonen fra? Er dette gunstig?

Mange riktige svar på dette..

Lenke til kommentar
Jeg tror det har noe med skrytefaktor å gjøre også...

De fleste liker vel å skryte av at de har det nyeste og beste, ihvertfall bedre enn kameraten sin...

Slenger meg på den.

Har hatt ett kappløp med to kompiser i et par år nå ja. :roll:

Men det er jo først og fremst interesse som er "driven" til å oppgradere hele tiden.

Ihvertfall for min del.

Lenke til kommentar

En Hobby SKAL koste litt penger :p

Jeg bruker vel ca. 10-15K på pc'en i året. Ikke fordi jeg på noen måte har bruk for å gjøre det, men fordi jeg har lyst til å gjøre det. Det er moro å fikle og skru, for så og se reslutatet av de nye investeringene. Alikevel har jeg slett ikke det nyeste på markedet. Dette fordi at jeg rett og slett ikke har råd til det, men hadde jeg hatt mer penger så hadde jeg nok kjøpt flere toppmodeller også. :D

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt den klagingen på de som alltid kjøper det nyeste og beste som er å oppdrive.

Det er greit at du kanskje ikke merker noen forskjell på det skjermkortet du kjøpte til 5000 kr og et til 2000 kr, eller en prosessor til 3000 kr og 1500 kr. Men det er ikke det som er poenget.

Alt handler om penger. Har du et stramt budsjett sånn som mange av oss har så tror jeg da at vi tenker nøyere igjennom hva vi kjøper da for å få mest mulig for mist mulig penger. Jeg sier ikke at dette er riktig tanktegang.

Så har du de som enten tjener mye på jobber eller har veldig snille foreldre som har masse penger.

De kjøper alltid det nyeste. Ikke nødvendighvis fordi de er så veldig besviste men fordi det er dyrest og dermed "best". Jeg respekterer dette fullt ut og blir ikke misunelig hvis en kompis kjøper seg en en ny p4 3,2ghz eller hva nå det måtte være.. Eller kanskje litt da :p

Selv er jeg veldig opptatt av data, men som dere ser av siggen min så har jeg en gammel pc. Mange av mine kompiser har fetere pc enn meg, men pga prioriteringer så gidder jeg ikke bruke alt jeg har av penger på nytt hardware hele tiden.

Må kjøpe ny nå da siden den har blitt veldig gammel :green:

:xmas: God jul :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...